www.marcommit.nlContentbureauContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

Verint helpt organisaties bij het bepalen van wat echt belangrijk is met nieuwe Engagement Analytics-oplossing

Gezamenlijke cloud-oplossing van Verint en KANA breidt Customer Engagement Optimization-portfolio uit

Amsterdam, 30 september 2014 Verint® Systems, Inc. (Nasdaq: VRNT) introduceert Verint Engagement Analytics™, een nieuwe oplossing die organisaties voorziet van Actionable Intelligence® rondom de customer journey. Dit is de reis van de klant  langs het groeiend aantal kanalen van een bedrijf. Verint Engagement Analytics is een combinatie van software en service in de cloud, en biedt geavanceerde analysemogelijkheden met behulp van dynamische dashboards, geavanceerde datavisualisatietools en hoogwaardige engagement-mogelijkheden. Verint Engagement Analytics maakt gebruik van big data en voorspellende modellering, die gekoppeld zijn aan het unieke en krachtige Verint-portfolio van medewerker- en klant-engagement-oplossingen. Zo helpt Verint organisaties bij het creëren van inzicht in de volledige customer journey. Verint Engagement Analytics biedt organisaties de analytische kracht om klanttransacties en gedragsinformatie te combineren met de interne medewerkers- en procesdata om zo direct effectief met customer engagement aan de slag te kunnen.

Customer engagement-data zit vaak opgesloten in afdelingssilo’s. Daardoor missen organisaties het inzicht in kanalen, interacties, processen en resultaten. Deze losse data maken het onmogelijk om een consistente omnichannel-ervaring te bieden. Dit versterkt de behoefte aan een geconsolideerd analyseplatform dat een compleet beeld biedt van de customer journeys en de bedrijfsresultaten. Verint Engagement Analytics slaat klant-, medewerkers-, transactie- en interactiedata op en voegt die samen tot  één centraal overzicht. Het past vervolgens krachtige algoritmes toe, die cijfermatig inzicht geven in onder andere de inzet en tevredenheid van klant en medewerker. Het brengt de customer journey in kaart en levert bruikbare informatie om gedrag te begrijpen en de resultaten te voorspellen.

Klanten die Verint Engagement Analytics combineren met Verint Workforce Optimization™ en KANA® customer service solutions, vergroten hun inzicht op plekken waar dat het belangrijkst is. Met die kennis is klant- en medewerker-engagement effectiever te realiseren.

Ontwikkel een omnichannel-beeld van de customer journey
Verint helpt bij het vereenvoudigen van big data-uitdagingen die verband houden met de klantervaring. Dat kan door een omnichannel-beeld van de customer journey te creëren, engagement-drivers en kernoorzaken vast te stellen, de organisatie de mogelijk te bieden dit om te zetten in acties en op die manier een  persoonlijker klantcontact te realiseren, terwijl het klantverloop  wordt verlaagd.

De mogelijkheden van Verint Engagement Analytics
  • Klantinzicht  creëren binnen de gehele organisatie. Door met een gecentraliseerde oplossing  interacties binnen alle kanalen te evalueren – waaronder web- en mobiele activiteiten, telefooncontact, e-mails, chats, beveiligde berichten, aantekeningen, social media-berichten, desktopactiviteit, medewerkersprestaties en onderzoeksresultaten – is snel te bepalen waar de focus moet liggen om de hoogste impact te behalen met customer engagement-inspanningen . Customer journeys binnen alle kanalen zijn te segmenteren, te targeten en te volgen, zodat organisaties inzicht krijgen in trends, de dynamiek van de journeys en de kernoorzaken van issues. Organisaties kunnen een dieper en contextueler begrip creëren van de medewerkers- en klantervaringen door het opslaan en analyseren van omnichannel-data en het visualiseren en automatiseren van het in kaart brengen van journeys, zodat realtime customer engagement gerealiseerd kan worden.
  • Betrek de klant waar hij wil, wanneer hij wil en hoe hij wil. Engagement Analytics helpt bij het identificeren van waar processen binnen de customer journey verbeterd kunnen worden. Het geeft organisaties ook inzicht in eerdere transacties en mogelijke uitkomsten. Deze informatie is te gebruiken om persoonlijke service te bieden op basis van geleide processen en ‘next best’-acties en -aanbiedingen. Door inzicht in klantfeedback te leveren via operationele oplossingen, helpt Verint organisaties bij het operationaliseren van klantgerichte strategieën. Zij transformeren zo customer engagement en behalen meetbare resultaten.
“We zijn enthousiast over de verdere uitbouw van de Customer Engagement Optimization-markt met de lancering van Engagement Analytics”, zegt Nancy Treaster, senior vicepresident en General Manager Strategic Operations van Verint Enterprise Intelligence Solutions™. “Deze nieuwe oplossing maakt op unieke wijze gebruik van data, kennis en customer engagement-tools van Verint en KANA, en creëert een aantrekkelijke en gedifferentieerde oplossing die alle afdelingen van een organisatie verbindt, en informatie en inzichten gebruikt om de klant centraal te stellen binnen de organisatie. Het gebruik van Engagement Analytics helpt ervoor te zorgen dat de stem van de klant wordt gehoord, en medewerkers betrokken zijn.”

Over Verint Systems, Inc.
Verint® (Nasdaq: VRNT) loopt wereldwijd voorop in het leveren van Actionable Intelligence®-oplossingen die in de huidige, dynamische wereld met zijn enorme informatiegroei bedrijven voorzien in cruciale inzichten en het management in staat stellen op basis hiervan te anticiperen, te overwegen en te acteren. Verint Actionable Intelligence®-oplossingen helpen bedrijven bij drie belangrijke uitdagingen: optimalisatie van customer engagement, security intelligence en fraude, risk en compliance. Meer dan tienduizend organisaties in ruim 180 landen – waaronder tachtig procent van de Fortune 100-bedrijven – vertrouwen op de Verint-oplossingen voor het verbeteren van hun prestaties en het veiliger maken van de wereld. Meer informatie is te vinden op www.verint.com.

Over Tele’Train Verint
Tele’Train Verint is volledig onderdeel van Verint Systems. Het bedrijf is een toonaangevende leverancier van Workforce Optimisation- (WFO) en Voice of Customer (VoC) Analytics-oplossingen en -diensten in Nederland. Tele’Train Verint richt zich op het leveren van een geïntegreerde en praktische benadering door een enthousiast team. Het bedrijf biedt een unieke set van oplossingen voor de Nederlandse markt. Tele’Train Verint biedt oplossingen op het gebied van WFO, VoC Analytics, kwaliteitsmonitoring, consultancy en interim-management.

Verint Systems
Marije Gould