www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comContentbureauwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

LANCOM Systems introduceert eerste WLAN Access Points met geïntegreerde Wireless ePaper Display- en iBeacon-technologie

Optimaal geïntegreerde, draadloze oplossing legt basis voor mobiele toekomstscenario‘s

Aken, 30 september 2014 – LANCOM Systems, de toonaangevende Duitse producent van professionele netwerkoplossingen, introduceert twee sterk geïntegreerde Access Points die gelijktijdig Wireless LAN-, Wireless ePaper Display- en iBeacon-technologie ondersteunen. De nieuwe E-Serie biedt daarmee een unieke combinatie van moderne radiotechnieken en legt de basis voor innovatieve toekomstscenario’s: van het aansturen van digitale displays voor ruimtereservering in gebouwen en elektronische schapkaarten tot en met locatiegebaseerde diensten.

De nieuwe E-Serie start met twee modellen: de LANCOM L-322E Wireless en de LANCOM L-151E Wireless. De LANCOM L-322E Wireless is uitgerust met twee WLAN-radiomodules voor gelijktijdig zenden via de 2,4 GHz- en/of 5 GHz-frequentie en ondersteunt elk type WLAN-apparatuur met een maximale datasnelheid van 300 MBit/s. De LANCOM L-151E past optimaal in omgevingen waar professionele kwaliteit en betrouwbaarheid in het 2,4 GHz-frequentiebereik vereist is met een daarbij behorende datasnelheid tot 150 MBit/s.

LANCOM L-322E Wireless

Eén infrastructuur voor klassieke WLAN- en toekomstige technologieën
Naast het creëren van klassieke WLAN-netwerken biedt de nieuwe LANCOM E-Serie ook mogelijkheden voor verschillende innovatieve toepassingen. Zo zorgt de digitale display voor ruimtereservering met LANCOM Wireless ePaper Displays voor meer efficiëntie in hotels, bedrijven, conferentiecentra en ziekenhuizen. De ondersteuning van de iBeacon-technologie levert daarnaast een basis voor innovatieve locatiegebaseerde diensten.

De integratie van Wireless LAN-, LANCOM Wireless ePaper Display- en iBeacon-technologie in één Access Point zorgt voor optimale efficiëntie en maakt storingsvrije werking van verschillende radiotechnieken mogelijk binnen beperkte ruimtes. De E-Serie biedt bedrijven zo de mogelijkheid om energie te besparen en de kosten van installatie en onderhoud te verlagen door te profiteren van verschillende mogelijkheden binnen één netwerkinfrastructuur.

Digitale displays voor ruimtereservering

Net als alle andere LANCOM-routers en draadloze LAN-oplossingen wordt de E-Serie in Duitsland ontwikkeld en geproduceerd. De oplossingen zijn uitgerust met het eigen LCOS-besturingssysteem. Het LANCOM-beheersysteem LCMS biedt complete mogelijkheden voor configuratie en beheer.

Beschikbaarheid
De bijpassende LANCOM Wireless ePaper Displays zijn beschikbaar in de formaten 2,7“, 4,4“ en 7,4“. Alle componenten: de LANCOM L-322E Wireless en de LANCOM L-151E Wireless inclusief de LANCOM Wireless ePaper Servers voor centraal beheer van de display-infrastructuur, zijn eind oktober 2014 via de vakhandel leverbaar.

Over LANCOM Systems
LANCOM Systems is de toonaangevende Duitse producent van betrouwbare, innovatieve netwerkoplossingen voor zakelijke klanten. De twee businessunits van LANCOM, VPN Network Connectivity en Wireless LAN, bieden professionele gebruikers veilige, flexibele infrastructuuroplossingen voor lokale en multisite-netwerken. De gehele productreeks wordt ontwikkeld en geproduceerd in Duitsland. LANCOM Systems levert door het Duitse Federale Kantoor voor Informatiebeveiliging (BSI) gecertificeerde VPN-oplossingen voor het beveiligen van kwetsbare netwerken en kritische infrastructuren (EPCIP) tegen cyberaanvallen. Het hoofdkantoor van LANCOM Systems GmbH is gevestigd in Würselen bij Aken, Duitsland. Het bedrijf heeft verder kantoren in geheel Europa. Klanten zijn mkb-ondernemingen, overheidsinstanties, instellingen en grote bedrijven in Duitsland, Europa en in toenemende mate in de rest van de wereld.

LANCOM-contactpersoon
Jan Buis