www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

IFS lanceert Global Cloud-oplossing met Microsoft Azure

San Francisco, 30 september, 2014 – ERP-leverancier IFS en Microsoft maken de beschikbaarheid van IFS Applications in de Microsoft Azure-cloud bekend. Het nieuwe aanbod vermindert de behoefte aan een hardware-infrastructuur en voorziet klanten van een zeer kosteneffectieve, snelle en veilige manier om te profiteren van IFS Applications.

Naast het vermijden van hoge initiële kosten die normaal zijn voor on-premise oplossingen, stelt de cloudoplossing van IFS en Microsoft klanten in staat om de inzetbaarheid van de ERP-omgeving te vergroten en de omvang van het aantal gebruikers in lijn te houden met de zakelijke groei. Azure is een bewezen cloudomgeving die optimale gegevensbescherming combineert met bedrijfscontinuïteitsfunctionaliteit. Dat zijn typisch zaken die een on-premise omgeving niet biedt.

De volledige suite van IFS Applications, inclusief Enterprise Resource Planning- (ERP), Enterprise Asset Management- (EAM) en Enterprise Service Management-modules (ESM) draait op Azure. Klanten die IFS Applications in de cloud willen gebruiken, kunnen Azure inzetten als Infrastructure as a Service (IaaS) en zelf het beheer van IFS Applications uitvoeren. Het is ook mogelijk IFS Applications gehost en beheerd als een dienst (SaaS) in te zetten. Het IaaS-aanbod is per direct beschikbaar. Het SaaS-aanbod met inbegrip van technische en applicatie-managed services, komt in de komende zes maanden beschikbaar.

Mark Boulton, Chief Marketing Officer bij IFS: "De samenwerking met Microsoft voor de ontwikkeling van ons cloud-aanbod was een natuurlijke fit; niet alleen omdat we al lang partners zijn, maar nog belangrijker: omdat Azure het best is afgestemd op de behoeften van onze klanten. Onze klanten willen een betrouwbaar cloudplatform, dat ze snel in kunnen zetten om gebruik te maken van IFS Applications, in lijn met hun zakelijke behoeften. IFS staat voor flexibiliteit, dus is het erg aantrekkelijk om onze klanten de kracht van de nieuwe mogelijkheden te bieden. De oplossing is snel te implementeren en het gebruik van IFS Applications is eenvoudig uit te breiden naar nieuwe markten."

Mike Schutz, general manager Cloud Platform, Microsoft Azure bij Microsoft: "Cloudcomputing wordt steeds populairder bij bedrijven die geld willen besparen en de snelheid en efficiëntie willen verhogen. Zij hebben hiervoor een oplossing nodig die schaalbaar is. Het werk dat IFS doet met Azure stelt organisaties in staat om de kracht van de cloud te benutten en gebruik te maken van IFS Applications op een zeer schaalbaar platform."

Om de daadwerkelijke toepassing van het aanbod te valideren, hebben IFS en Microsoft gewerkt met betà-klant Ebara, een productiebedrijf van precisie-instrumenten. Frank Lowery, directeur Information Services bij Ebara: "Wij hebben bedrijfsbreed de beslissing genomen om belangrijke IT-systemen in de cloud te zetten. Als vaste klant van IFS klonk dit nieuwe initiatief met Microsoft Azure ons als muziek in onze oren. We waren zeer onder de indruk van het gemak en de snelheid bij het opzetten van onze eerste IFS-werkomgeving in Azure, dat voor het bedrijf een vertrouwde cloudomgeving is, omdat het onlangs overstapte naar Office 365.”

In het licht hiervan voegt Dan Matthews, Chief Technology Officer van IFS toe: "Er is heel weinig inspanning nodig voor het runnen van IFS Applications in Microsoft Azure, omdat bewezen is dat de prestaties gelijk zijn aan die van de inzet van onze software ‘on premise’."

Voor meer informatie over IFS Applications in de cloud: www.ifsworld.com/IFS-on-Azure.

Over IFS
IFS is  een erkend leider in het leveren van business-software aan bedrijven die er naar streven een slagvaardiger onderneming te worden. IFS gebruikt haar diepgaande industriegerichte expertise om bedrijven in specifieke sectoren te helpen met het verhogen van de flexibiliteit op drie kerngebieden: Enterprise Resource Planning (ERP), Enterprise Asset Management (EAM) en Enterprise Service Management (ESM). IFS is opgericht in 1983 en is een beursgenoteerde onderneming (XSTO: IFS) met meer dan 2.600 medewerkers. IFS ondersteunt meer dan 2.200 klanten wereldwijd vanuit lokale kantoren en met partners in meer dan zestig landen. Meer informatie is te vinden op www.ifsworld.com. Contactinformatie

IFS

Petra Tuitert