www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Oracle breidt cloudportfolio uit met lancering van zes nieuwe platformdiensten

Cloud-platformdiensten van Oracle helpen klanten bij het ontwikkelen en inzetten van applicaties voor big data analytics, social en mobiel

Nieuwssamenvatting
Het Oracle-cloudplatform stelt klanten en partners in staat om snel nieuwe applicaties te bouwen, bestaande Oracle Software-as-a-Service-toepassingen uit te breiden en bestaande lokale toepassingen te migreren naar de cloud. Het Oracle-cloudplatform biedt klanten en partners dezelfde Platform-as-a-Service-basis (PaaS) als die waarop Oracle zijn eigen SaaS-applicaties draait en waar veel SaaS-aanbieders op vertrouwen. Op basis van de prestaties, betrouwbaarheid, schaalbaarheid en beveiliging van Oracle Database, Java en Oracle Fusion Middleware – met ingebouwde multitenancy, in-memory analytics, mobiele en social mogelijkheden – voorziet het Oracle-cloudplatform in de snelste manier voor klanten en ISV’s om de stap naar de cloud te maken. Met de nieuwe diensten die Oracle vandaag lanceert, breidt het bedrijf zijn platform-services verder uit met onder meer big data analytics, integratie, procesmanagement, Java Platform Standard Edition en Node.js.

Nieuwsfeiten
  • In het kader van continue innovatie en uitbreiding van zijn cloudportfolio lanceert Oracle zes nieuwe Oracle Cloud-platformservices die klanten en partners helpen bij het inzetten, uitbreiden en personaliseren van nieuwe Oracle SaaS-applicaties en het migreren van bestaande lokale toepassingen naar de Oracle Cloud.
  • Het Oracle-cloudplatform biedt de basis voor de eigen SaaS-applicaties van Oracle en wordt ingezet door de wereldtop van SaaS-aanbieders. Oracle biedt ditzelfde platform aan bedrijven en ISV’s, waardoor zij profiteren van Oracle Database, Java- en Oracle Fusion Middleware-technologieën met uitgebreide mogelijkheden voor multitenancy, in-memory analytics, mobiel en social.
  • Oracle breidt zijn Oracle-cloudplatform uit met nieuwe functionaliteit voor big data analytics, integratie, procesmanagement, Java Platform, Standard Edition (Java SE), en Node.js voor server-side JavaScript.
  • Oracle Cloud biedt het breedste portfolio van public cloud-services via SaaS, PaaS, Data-as-a-Service (DaaS) en Infrastructure-as-a-Service (IaaS).
  • In tegenstelling tot andere clouds – die diensten in een of twee lagen aanbieden – is Oracle Cloud de enige die een breed portfolio van geïntegreerde services levert voor data, applicaties, platform en infrastructuur.
  • Oracle Cloud blijft sterk groeien en ondersteunt nu 62 miljoen gebruikers en 23 miljard transacties per dag. Oracle Cloud draait op 30.000 devices en is goed voor 400 petabytes aan storage in 19 datacenters wereldwijd.
  • Daarnaast blijft Oracle partners nieuwe mogelijkheden bieden, waarmee ze Oracle-klanten kunnen bereiken, groei kunnen realiseren en kunnen uitbreiden richting de cloud. Oracle lanceerde onlangs een nieuw gelaagd VAD-distributieprogramma, een nieuwe community onder de naam Oracle Cloud Connection en een uitbreiding van Oracle Cloud Marketplace dat nu ook system integrators omvat.
  • Onderzoeksbureau Ventana Research onderscheidde Oracle in 2014 met de Technology Innovation Award for Business Innovation in de categorie cloudcomputing. Ventana eerde het bedrijf als pionier die zorgt voor verandering en waarde. De Ventana Technology Innovation Awards worden ieder jaar gepresenteerd en belichten technologieën die het in zich hebben om een positieve impact te hebben op de business. Meer informatie is te vinden op www.ventanaresearch.com/innovationawards.
De nieuwe aanvullingen binnen het services-platform van Oracle Cloud

Oracle lanceert zes nieuwe Oracle-cloudplatform-services:
  • Oracle Big Data Cloud: Stelt klanten in staat om grote hoeveelheden data te analyseren en verwerken met gebruik van het Hadoop-raamwerk op een veilig, flexibel, beheerd en gemakkelijk te gebruiken infrastructuurplatform dat volledig is geïntegreerd met de Oracle-cloudservices.
  • Oracle Mobile Cloud: Stelt klanten in staat om snel grootzakelijke mobiele apps naar de markt te brengen met een mobiele cloud-backend.
  • Oracle Integration Cloud: Stelt klanten in staat om snel cloud-naar-cloud- en cloud-naar-on premise-integratie te ontwerpen, uit te voeren en te beheren met behulp van een intuïtieve browser-interface.
  • Oracle Process Cloud: Geeft bedrijven de mogelijkheid om bedrijfsprocessen te ontwerpen, implementeren, monitoren en optimaliseren met het oog op meer efficiëntie, wendbaarheid en productiviteit.
  • Oracle Node.js Cloud: Biedt klanten de mogelijkheden om snel en gemakkelijk JavaScript-applicaties in gebruik te nemen, samen met de vereiste libraries op een hoogbeschikbare en dynamisch te schalen Oracle-cloudinfrastructuur, compleet met cloudtooling voor continue integratie en applicatiebeheer.
  • Oracle Java SE Cloud: Stelt klanten in staat om snel Java SE 7- of 8-applicaties in te zetten, samen met iedere library of framework op een hoogbeschikbare en dynamisch te schalen Oracle-cloudinfrastructuur, compleet met cloudtooling voor continue integratie en applicatiebeheer.
Beschikbare Oracle-cloudplatform-services

De bovenstaande nieuwe diensten zijn een aanvulling op de al bestaande diensten:
  • Oracle Database Cloud: Biedt volledige controle over een dedicated database-instance en ondersteunt iedere Oracle Database-applicatie. Gebruikers beschikken over meer flexibiliteit en keus voor wat betreft het niveau van managed services die Oracle levert.
  • Oracle Database Backup Cloud: Stelt klanten in staat om lokale databases te back-uppen naar de Oracle Cloud met encryptie, compressie en drievoudige mirroring.
  • Oracle Java Cloud: Biedt Oracle WebLogic Server-clusters voor het inzetten van Java-applicaties en geeft volledige beheercontrole over de dienst met geautomatiseerde back-up, recovery, patching en high-availability mogelijkheden.
  • Oracle Messaging Cloud: Voorziet in een infrastructuur die betrouwbare communicatie tussen softwarecomponenten mogelijk maakt.
  • Oracle Developer Cloud: Biedt ontwikkelteams een gehost ontwikkelplatform met applicatie-lifecyclemanagement en teamsamenwerking.
  • Oracle Business Intelligence Cloud: Stelt gebruikers in staat om visuele, interactieve dashboards te creëren voor het web en voor mobiele devices.
  • Oracle Documents Cloud: Levert een flexibele en veilige oplossing voor het delen van bestanden en samenwerken met behulp van mobiele devices en desktops, inclusief integratie met on-premise- en cloudapplicaties.
Quote
  • “De cloudcomputingtechnologieën van dit moment hebben de potentie om een schat aan zakelijke mogelijkheden bloot te leggen. Om echt te profiteren van de cloud is een robuust ondersteuningsplatform nodig”, zegt Thomas Kurian, executive vicepresident of product development bij Oracle. “Met deze nieuwe set van platform-services is Oracle beter dan ooit gepositioneerd om klanten te helpen bij het realiseren van de voordelen van cloud computing. Oracle blijft zijn portfolio uitbreiden met functioneel rijke, geïntegreerde en veilige platformservices. We bouwen die op een basisset van infrastructuurservices waarmee we de ontwikkelcommunity de middelen bieden om de applicaties van morgen te creëren.”

Notes to editors

Supporting Resources

Gijs van Beek

LVTPR
Office: +31 30 65 65 070
Email: oracle@lvtpr.nl

Ria Lagerweij
Head of Corporate Communications Oracle Benelux
Office: +31 30 6699126
Mobile: +31 6 2710 6264
Email: ria.lagerweij@oracle.com

Over Oracle OpenWorld
Oracle OpenWorld San Francisco is the most important educational and networking event of the year for Oracle technologists, customers, and partners. This information technology event is dedicated to helping businesses optimize existing systems and understand upcoming technology breakthroughs. The conference, which draws more than 50,000 attendees from over 140 countries, offers more than 2,100 educational sessions, 400 product demos, exhibitions from 450 partners and customers showcasing applications, middleware, database, server and storage systems, industries, management and infrastructure – all engineered for innovation.  Oracle OpenWorld 2012 is being held September 30-October 4 at The Moscone Center in San Francisco.  For more information please visit www.oracle.com/openworld. Watch Oracle OpenWorld keynotes, sessions and more live on YouTube. Join the Oracle OpenWorld discussion on Twitter, Facebook and the Oracle OpenWorld Blog.
Tags bij dit bericht