www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2487 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (1976 dagen geleden)
PR: Yellow Communications

Interoute neemt stelling tegen patchkosten bij datacentra

‘Elke maand brengen datacentra volledig onterecht miljoenen euro’s aan vaste kosten in rekening bij klanten voor stilliggende kabels’

Schiphol-Rijk, 25 september 2014 – Interoute, eigenaar en operator van het grootste cloudservicesplatform van Europa, maakt bekend dat klanten die gebruikmaken van de eigen datacentra van Interoute geen terugkerende patchkosten voor colocatie diensten meer hoeven te betalen. Interoute neemt daarmee nadrukkelijk stelling tegen de in de branche gebruikelijke praktijk om klanten hiervoor maandelijks vaste kosten in rekening te brengen.

Interoute schat dat het in het Verenigd Koninkrijk alleen al gaat om een totaalbedrag per jaar van tussen de 85 en 115 miljoen euro. Martijn ten Kate, Sales Director Enterprise bij Interoute: “Deze zogenaamde Patch Tax wordt wat ons betreft volstrekt onterecht aan klanten in rekening gebracht. Er zijn veel gerechtvaardigde kosten voor het beheren, onderhouden en up-to-date houden van een hoogwaardig datacenter. De maandelijkse kosten voor kabels die zijn aangesloten en waar niemand meer aan hoeft te komen, horen daar niet bij. De officiële opening van het elfde datacenter van Interoute in London is een mooie aanleiding om te breken met dit gebruik.”

Nederland loopt internationaal voorop met internettoegang. In Nederland heeft 95 procent van de huishoudens toegang tot internet (1). Dat is meer dan in de meeste andere Europese landen. Ten Kate: “De vraag naar datacentra is nog nooit zo groot geweest als nu en zal in de toekomst verder toenemen, omdat vrijwel elk bedrijf online zaken doet. Klanten als carriers en vergelijkbare dienstverleners rekenen op snelle en betrouwbare internettoegang.” Via de elf datacentra en acht virtuele datacentra wereldwijd maakt Interoute het mogelijk om overal ter wereld, dichtbij de gebruikers, snelle en betrouwbare services te leveren.

Vanaf vandaag betalen klanten van de datacentra en eenendertig colocatie faciliteiten van Interoute alleen nog maar voor het tot stand brengen van de patch en behoren de maandelijkse patchkosten, voor de duur van het gehele contract, tot het verleden.

(1)  http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/4DEFB273-9BC7-459B-8788-44C94175DA4B/0/2014i78pub.pdf

Over Interoute
Interoute is de eigenaar en operator van het grootste platform voor clouddiensten van Europa, dat meer dan zestigduizend kilometer glasvezel, elf eigen Premium Hosting-datacentra en nog eens 140 geconnecteerde partnerdatacentra door geheel Europa heeft. Het full-service Unified ICT-platform van Interoute bedient grootzakelijke klanten en multinationals, alle grote Europese telecomaanbieders, de belangrijkste operators in Noord-Amerika en Zuidoost-Azië, overheden en universiteiten. Interoute is voor deze organisaties de ideale partner voor computing, connectiviteit en communicatie, en voor de ontwikkeling van nieuwe diensten. De Unified ICT-strategie van het bedrijf is bij uitstek geschikt voor organisaties die zoeken naar een schaalbaar en veilig platform zonder beperkingen, wat de basis vormt voor hun spraak-, video-, computing- en datadiensten. Daarnaast is het platform ideaal voor serviceproviders die behoefte hebben aan internationale datatransit en -infrastructuren met een hoge capaciteit. Interoute heeft kantoren op het gehele Europese vasteland, in Noord-Amerika en Dubai, en is eigenaar en operator van stedelijke netwerkringen in de belangrijke Europese zakencentra. Voor meer informatie: http://www.interoute.nl. Volg ons op ook Twitter: @InterouteNL.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications, Marjolein Jonker, telefoon: +31 (0)23 555 34 24,
e-mail: marjolein@yellow-communications.com
Laatste van Interoute
GTT Completes Acquisition of Interoute

Europese producenten vertrouwen op digitale transformatie in onzekere politieke wereld

Interoute krijgt hoogste score als marktleider op het gebied van High-Performance Networking in Europees Critical Capabilities for Network Services rapport van Gartner
Verstreken tijd: 1976 dagen

Logo Yellow Communications
Interoute contact

Logo Interoute

info@interoute.nl
  www.interoute.nl
Interoute sociaal

Interoute tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo MeetingpointAdvies

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl