www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (7 jaar en 146 dagen geleden)
PR: LEWIS

Rotterdam blijkt broedplaats voor CEO’s

Onderzoek van Qlik brengt studiepatroon CEO’s in beeld

Hoofddorp, 8 september 2014 Qlik, (NASDAQ: QLIK), leider in data discovery, toont in recent onderzoek aan dat de Erasmus Universiteit Rotterdam hofleverancier is van CEO’s in het Nederlandse bedrijfsleven. Deze universiteit wordt op de voet gevolgd door de Technische Universiteit Delft en de Universiteit van Amsterdam. Economics & Business is bij uitstek de meest populaire studierichting. Dat blijkt uit onderzoek van Qlik onder CEO’s van beursgenoteerde bedrijven en bedrijven in de top 50 van Nederland. Qlik ontwikkelde de CEO app, die de anatomie van Nederlandse CEO’s in kaart brengt.

Honkvast
Nederland blijkt een populair studieland te zijn voor CEO’s: bijna 60 procent heeft alleen in Nederland een studie gevolgd. 72 procent heeft zowel in Nederland als in het buitenland gestudeerd en 23 procent heeft buiten Nederland een studie gedaan. Amerika en Frankrijk zijn na Nederland de meest populaire plekken om te studeren. In Amerika is Harvard de meest bezochte universiteit voor CEO’s, in Frankrijk is dat de INSEAD Business school. Wanneer ingezoomd wordt op het studieniveau van CEO’s, blijkt dat de meeste een universitaire opleiding hebben afgerond (83%) en12 procent heeft een hbo afgerond. Tot slot toont het onderzoek aan dat 20 procent van de CEO’s twee of meer studies gevolgd heeft.

Sabine Palinckx, Country Manager Benelux bij Qlik: “Hoe word ik een CEO? Welke ambitieuze professional heeft zichzelf deze vraag nou nooit gesteld? Om hier antwoord op te geven hebben wij deze app ontwikkeld. Welke opleiding volgt de gemiddelde CEO bijvoorbeeld en waar doet hij dat? Wij willen iedereen die de ambitie heeft om ooit CEO te worden, of gewoon geïnteresseerd is in de anatomie van een CEO, inspiratie bieden over het levenspad van de gemiddelde CEO. Het is interessant om te zien dat je absoluut geen globetrotter hoeft te zijn om CEO te worden. Zolang je de focus op economie legt, kom je al een heel eind.”

------------------------

Over Qlik
Qlik (NASDAQ: QLIK) is een leider in data discovery en biedt intuïtieve oplossingen voor self-service data visualisatie en begeleiding in analytics. Ruim 32.000 klanten vertrouwen op Qlik oplossingen om betekenis te geven aan informatie van verschillende bronnen. Zo kunnen zij verborgen verbindingen binnen de data ontdekken die leiden tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik heeft wereldwijd vestigingen die samen met ruim 1700 partners meer dan 100 landen bedienen.

###

© 2014 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Marcommit PR
Laura Rijks
qlik@marcommit.nl
Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
Verstreken tijd: 7 jaar en 146 dagen
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis