www.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 26 dagen geleden)

Nederlandse juridische internetdienst genomineerd voor internationale innovatieprijs

Rotterdam, 2 september 2014 - Dagvaard.nu, een internetdienst waarmee ondernemers op eenvoudige wijze zelf hun wanbetalers kunnen dagvaarden, is een van de slechts twee Nederlandse initiatieven die een nominatie in de wacht heeft weten te slepen voor de prestigieuze Innovating Justice Awards. De nominatie geeft erkenning aan het doel dat oprichter Lennert Ouwerkerk met de dienst voor ogen heeft; hij wil juridische kennis toegankelijk maken voor iedereen.

Dagvaard.nu moet bijdragen aan het verlagen van drempels in de markt van juridische producten en diensten. Ouwerkerk: “Toegang tot het recht is een waardevol goed, wij hopen daar voor de markt met onze dienst een steentje aan bij te dragen.” Via de website Dagvaard.nu is het mogelijk om in vier eenvoudige stappen een dagvaarding op te stellen. Bij vorderingen kleiner dan 25.000 euro kan een ondernemer zelf bij de kantonrechter terecht om ‘in persoon’ te procederen. En zo kan de gebruiker van de internetdienst online de benodigde dagvaarding samenstellen zonder tussenkomst van een incassobureau of advocaat. Ook juridische kennis is bij het volgen van deze stappen niet nodig. Hiermee bespaart de ondernemer zowel op tijd als geld.

Innovatie op juridisch vlak
Innovating Justice is een samenwerking van vier vooraanstaande organisaties die zich bezig houden met recht: the Hague Institute for the Internationalisation of Law (HiiL), Microjustice Initiative (MJI, gefaciliteerd door Tilburg University), European Academy for Law and Legislation (EALL) en Center for International Legal Cooperation (CILC). De vier organisaties zijn verantwoordelijk voor de Innovating Justice Awards, dat tevens een onderdeel is van de Innovating Justice Hub, een wereldwijd netwerk dat innovatie op juridisch vlak wil stimuleren. Voor het vierde achtereenvolgende jaar worden de prijzen uitgereikt, ditmaal voor de categorieën Living Wage Innovation Challenge, Innovative Ideas en Successful Innovations. Er kan tot 17 september gestemd worden op de genomineerden. Naast de publieksstemmen die leiden tot een top 3 voor elk van de categorieën, worden ook drie maal drie wildcards vergeven. Van deze achttien finalisten, maakt de jury voor elke categorie op 26 november bekend welke drie initiatieven met de awards naar huis gaan.

In de juridische wereld zijn nog wel wat slagen te maken als het gaat om de voordelen van digitalisering. Legal Internet Factory, de organisatie achter Dagvaard.nu, wil met online juridische diensten meer gemak bieden en gelooft heilig dat juridische kennis niet alleen beschikbaar moet zijn voor een selecte groep. Ouwerkerk: Veel juridische diensten kunnen geautomatiseerd aangeboden worden, om daarmee ondernemers meer zelfstandigheid te bieden op dit vlak.”

Over Dagvaard.nu
Dagvaard.nu, onderdeel van Legal Internet Factory B.V. dat sinds 2007 de website VoorbeeldOvereenkomst.nl exploiteert. Legal Internet Factory wil met online diensten iedere ondernemer een oplossing bieden om zelfstandig tot een oplossing te komen voor juridische problemen.

Editorial contacts
Wilt u meer informatie, of wellicht een interview aanvragen? Jurist Lennert Ouwerkerk is altijd bereid meer inzicht te geven in het overstijgende thema, de digitalisering van de rechterlijke macht.

Pride PR
Jannemiek Starkenburg
T: +31 (0)71 5680028
E: jannemiek@pridepr.nl

Dagvaard.nu
Lennert Ouwerkerk
T: +31 (0)10 - 3070336
Laatste van Dagvaard.nu

Nieuwe internetdienst digitaliseert dagvaardingsproces
Verstreken tijd: 6 jaar en 26 dagen
Dagvaard.nu contact

Logo Dagvaard.nu

info@dagvaard.nl
  www.dagvaard.nl
Dagvaard.nu sociaal

Dagvaard.nu tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo Ivanti
Logo Greenhouse Datacenters
Logo Youfone
Logo BPSolutions BV