Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar en 53 dagen geleden)
PR: Archetype Agency BV

Polycom introduceert nieuwe carts met video voor bedrijfsleven en onderwijs

Branchespecifieke oplossingen brengen externe experts naar de werkvloer of het klaslokaal

Amsterdam, 1 september 2014Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM) brengt de Polycom RealPresence® Utility Cart 500 en de Polycom RealPresence EduCart™ 500 in Nederland op de markt. Deze nieuwe video-oplossingen zijn specifiek ontworpen voor gebruik in het bedrijfsleven en het onderwijs.

Deze Polycom-oplossingen zijn op zichzelf staande units die videoconferencing en content-sharing eenvoudig mogelijk maken op de meest uiteenlopende plaatsen, anders dan een speciaal daarvoor ingerichte vergaderruimte. De units zijn een betaalbare, mobiele oplossing voor klanten die videosamenwerking willen implementeren in elke beschikbare ruimte die ze maar wensen in hun bedrijf of onderwijsinstelling. Daarnaast zijn de carts zelf uit te breiden met randapparatuur als HD-documentcamera’s en projectors voor gebruik bij uitgebreide inspecties en presentaties.

“Steeds meer organisaties en sectoren willen videosamenwerking gebruiken buiten de vergaderruimte en het opnemen in hun operationele en bedrijfsprocessen”, zegt Andrew Graley, directeur Healthcare, Government en Education bij Polycom EMEA. “Oplossingen als de Utility Cart 500 en EduCart 500 van Polycom stellen mensen in staat tot visuele interactie vanaf de meest uiteenlopende locaties – of dat nu een fabrieksvloer, een project op locatie of een collegezaal is.”

RealPresence Utility Cart 500
De RealPresence Utility Cart 500 is een videosamenwerkingsoplossing van hoge kwaliteit, uitgerust met het RealPresence Group 500 video-systeem van Polycom en Polycom EagleEye™ IV-camera’s. Voor bijvoorbeeld uitvoerige productinspecties en gesprekken met externe experts biedt de oplossing een uitstekende gebruikerservaring. Het video- en audiosysteem is eenvoudig te verplaatsen van locatie naar locatie. Dankzij deze flexibiliteit is de videosamenwerkingsoplossing toe te passen in verschillende sectoren en functies: van kwaliteitsinspecties in de productie en voorraadcontrole in de retail tot en met locatie- en apparatuurinspecties in de bouw.

De cart beschikt standaard over een enkele 27-inch- of dubbele 22-inch-1080p full HD-monitor met ledlampen aan de achterkant, bevestigingspunten voor draadloze toegang en een paneel met twee usb-poorten, HDMI, VGA en audio van codec voor verbinding met meerdere randapparaten. De accu is goed voor vijf uur gebruik en is beschikbaar in versies van 110 en 230 volt AC. Voor eenvoudige wendbaarheid en duurzaamheid beschikt de Utility Cart 500 ook over stevige handgrepen van roestvrij staal en vijf wieltjes voor nog meer stabiliteit.

Graley: “Met de Utility Cart kan bijvoorbeeld een technicus HD-videoapparatuur verplaatsen naar een specifiek deel van het bedrijf en daar een externe camera aansluiten om zo gegevens te bekijken en te delen, waartoe externen niet zo makkelijk toegang hebben. Hierdoor kunnen externe experts de drempels voor wat betreft afstand wegnemen. Daarnaast vergroot de oplossing de productiviteit en maakt ze het productieproces efficiënter, wat weer van invloed is op de prestaties van de organisatie.”

RealPresence EduCart 500
De RealPresence EduCart 500 is een videoconferencingoplossing voor gebruik in het onderwijs en specifiek ontworpen voor klas- en trainingslokalen. Denk ook aan leren op afstand, leraarconferenties, virtuele excursies en leren met externe deskundigen.

De cart beschikt over een in hoogte verstelbaar scherm en speakers met versterker, wat ook in grote klaslokalen of collegezalen helder geluid mogelijk maakt. Hij is zo flexibel, dat hij eenvoudig te verplaatsen is naar andere lokalen. De elektronica en de voedingsbron van de unit zijn geïntegreerd achter een beschermend metalen scherm om beschadigingen te voorkomen. Daarnaast is de cart ontworpen als veilige, op zichzelf staande unit, waardoor er niet allerlei draden door een klaslokaal lopen. Ook is hij uitgerust met een dubbele standaard voor maximale stabiliteit.

“Met de RealPresence EduCart 500 was het nog nooit zo eenvoudig lessen te verrijken en leerlingen te betrekken dankzij de mogelijkheid om een verbinding te maken met andere klassen, met leeftijdsgenoten of met experts op andere locaties”, zegt Graley. “Videosamenwerking in het onderwijs brengt leerlingen buiten het klaslokaal – van virtuele excursies tot projecten met scholen in andere delen van Nederland of zelfs daarbuiten. Samenwerkingstechnologie als de RealPresence EduCart vervult de grote behoefte aan het bieden van meer leermogelijkheden.”

Beschikbaarheid
De Polycom RealPresence Utility Cart 500 en de Polycom RealPresence EduCart 500 zijn beide per direct verkrijgbaar in Nederland. Meer informatie is te verkrijgen via www.polycom.nl.

Over Polycom
Polycom helpt organisaties de kracht van samenwerking te ontketenen. Wereldwijd overbruggen meer dan vierhonderdduizend bedrijven en organisaties afstanden met veilige video-, spraak- en contentoplossingen van Polycom. Hiermee verhogen ze productiviteit, versnellen ze time-to-market, verbeteren ze klantenservice, verspreiden ze kennis en redden ze levens. Polycom en zijn partnerecosysteem bieden flexibele samenwerkingsoplossingen voor elke omgeving en leveren de beste gebruikerservaring, de meest verregaande multivendor interoperabiliteit en ongeëvenaarde investeringsbescherming. Kijk op www.polycom.nl  of volg ons op Twitter, Facebook en LinkedIn voor meer informatie.

Polycom
Hilde Verlee
Telefoon: +31 (0)20 581 49 27
E-mail: Hilde.Verlee@Polycom.com
www.polycom.nl

Progress Communications
Inger Hund
Telefoon: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Polycom@progresscommunications.nl
Laatste van Polycom BV
Plantronics neemt Polycom over voor 2 miljard dollar

Polycom lanceert nieuwe cloud-dienst waarmee klanten de technologie in hun vergaderruimte kunnen meten en beheren

Polycom kondigt nieuwe mogelijkheden aan met partners Microsoft, AWS, BlueJeans en Zoom
Cisco-rapport: privacy en veiligheidsproblemen nemen toe door remote werken

Conscia Nederland bekroond tot Extreme Networks Partner of the Year - Northern and Eastern Europe

Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Terugkerende inkomsten IFS stijgen met 41 procent jaar-op-jaar

CyberArk Labs vindt manier om netwerken plat te leggen via slimme apparatuur als alarmen en sensoren

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen
Verstreken tijd: 6 jaar en 53 dagen

Logo Archetype Agency BV
Polycom BV contact

Logo Polycom BV

www.polycom.nl
Polycom BV sociaal

Polycom BV tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS