www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar en 64 dagen geleden)
PR: LEWIS

Mobiel adverteren: net zo veranderlijk als het weer

Met weer-targeting tonen adverteerders bij elk weertype altijd de meest optimale advertentie

Het is algemeen bekend dat het weer de Nederlandse gemoederen flink bezighoudt. Maar behalve erover praten, beïnvloedt het weer ook het gedrag van mensen. Zo wordt er, nu we deze week één van de koudste dagen in augustus ooit beleefden, weer uitgebreid gezocht naar last-minute vakanties in warmere oorden.

Met weer-targeting kunnen adverteerders handig op het weer en bijbehorend gedrag inspelen. Bij weer-targeting bepaalt het actuele weertype, de temperatuur en de geografische locatie waar en wanneer mobiele advertenties worden getoond. Hierdoor krijgt de doelgroep altijd de meest optimale en relevante advertentie te zien.

Hoe je als adverteerder weer-targeting optimaal kan benutten, licht Widespace, de Europese marktleider in premium mobile advertising, toe in de onderstaande tips.

Tweeledige campagne
Zet een tweeledige campagne op. Zorg ervoor dat je bij zowel mooi als slecht weer een campagne kunt tonen. Zo weet je zeker dat jouw doelgroep altijd een relevante advertentie te zien krijgt, ongeacht het weer. Als reisorganisatie toon je bij mooi en zonnig weer bijvoorbeeld advertenties van reisbestemmingen met indrukwekkende landschappen en bij regenachtig weer advertenties van zonnige last-minute bestemmingen. Voor Apollo, de derde grootste reisorganisatie van Zweden, leverde weer-targeting in juni 2014 een stijging van 32 procent in de verkoopcijfers op.

Mobile native
Om een positieve gebruikerservaring te creëren bij zowel goed als slecht weer, zorg je ervoor dat de advertentie mobile native is. Maak de advertentie aantrekkelijk en zorg ervoor dat je alle features van de smartphone benut. Zo was de advertentie van Apollo een kras-banner waarbij de gebruiker over het scherm moest ‘krassen’ om de aanbieding te zien. Ga de interactie met je doelgroep aan en verplaats je in de consument.

Laagdrempelige producten
Bedenk goed welk product je met weer-targeting wilt adverteren. De koopintentie van consumenten is doorgaans hoger bij laagdrempelige producten. Fast moving consumer goods lenen zich bijvoorbeeld prima voor weer-targeting. Speel in op het sentiment en denk bijvoorbeeld aan een advertentie van een ijsje of koud biertje bij mooi weer. Of geneesmiddelen tegen verkoudheid en warme chocolademelk tijdens koude perioden.

Applicaties
Beperk je niet alleen tot weerapplicaties. Hoewel dit het meest logische platform lijkt, kunnen weer getargete advertenties ook uitstekend op andere apps en mobiele websites worden getoond. Met name advertenties van producten bedoeld voor een brede doelgroep zijn voor vrijwel elke applicatie geschikt. Houdt er wel rekening mee dat mobiele websites doorgaans vluchtiger worden bekeken dan applicaties.

“Het weer speelt in de zomer vaak een belangrijker rol. Mensen verlangen naar een warme zomer en zoeken graag de zon op. Toch is weer-targeting het gehele jaar door effectief. Waar je ijs en koud bier in de zomer toont, kan men in de herfst paraplu’s tonen en in de winterperiode erwtensoep of rookworst”, legt Keith Ta, Country Manager Nederland bij Widespace, uit. “Doordat we samenwerken met grote internationale weerstations en beschikken over gedetailleerde geografische informatie, kunnen we automatisch en bijna real time advertenties aanpassen. Net zo veranderlijk als het weer, wordt ook op het laatste moment pas bepaald welke advertentie de consument te zien krijgt.”
Laatste van Widespace
Widespace lanceert eerste 360-graden advertentieformaat voor mobiele omgevingen

Viewability zorgt voor toename kijktijd mobile advertising van 170 procent

TUI vergroot merkbekendheid met mobile videoadvertenties van Widespace
Cisco-rapport: privacy en veiligheidsproblemen nemen toe door remote werken

Conscia Nederland bekroond tot Extreme Networks Partner of the Year - Northern and Eastern Europe

Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Terugkerende inkomsten IFS stijgen met 41 procent jaar-op-jaar

CyberArk Labs vindt manier om netwerken plat te leggen via slimme apparatuur als alarmen en sensoren

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen
Verstreken tijd: 6 jaar en 64 dagen
Widespace contact

Logo Widespace

info@widespace.com
  www.widespace.com
Widespace sociaal

Widespace tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4