www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (6 jaar en 153 dagen geleden)

Online samenwerken met klanten is de toekomst binnen financiële branche

Eindhoven, 21 augustus 2014 – Online samenwerken met klanten is de toekomst. Althans, als het aan de professionals binnen de financiële branche ligt. Dit blijkt uit onderzoek van Hyarchis, aanbieder van Enterprise Content Management en online collaboration oplossingen. Bijna 90 procent van de respondenten is het eens met deze stelling. Slechts 7 procent is het oneens en 5 procent heeft geen mening. Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met Markteffect, waarin 500 professionals uit de bankenwereld en de verzekerings-, hypotheken- en pensioenbranche zijn ondervraagd. Online samenwerken met klanten is een belangrijke ontwikkeling, aangezien financiële instellingen steeds meer te maken krijgen met de self-directed customer. Deze klant is niet tevreden met de traditionele one-size-fits-all benadering en wil zelf bepalen hoe en wanneer hij geholpen wordt.

Als er ingezoomd wordt op de verschillen tussen de branches, kan geconcludeerd worden dat er een grote contradictie bestaat tussen de verzekerings- en hypothekenbranche. Professionals uit het verzekeringswezen zien een toekomst waarin klanten bijvoorbeeld documenten uploaden in een mijn-omgeving, het meest voor zich. De hypotheekprofessionals daarentegen het minst. Dergelijke tegenstellingen zijn verklaarbaar, aangezien de diverse branches verschillende belangen dienen en te maken hebben met bijvoorbeeld andere privacyregels en wet- en regelgeving.

Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: “Het doet mij goed om te zien dat de financiële branche inziet dat men niet meer om online samenwerken heen kan. De tijd kan niet worden tegengehouden en de self-directed customer staat voor de deur. De periode waarin we afwachtend waren op dit gebied is voorbij. Hoe eerder organisaties zich deze ontwikkeling eigen maken, hoe beter zij straks de klantervaring kunnen optimaliseren. En dat is belangrijk: financiële instellingen die achterop raken, lopen het risico dat klanten bij de concurrent gaan shoppen.”

Meer informatie over dit onderzoek is te vinden in het onderzoeksrapport ‘Online samenwerken in de financiële branche: survival of the fittest’ en is te downloaden via: http://www.hyarchis.com/actueel/hyarchis-download-onderzoeksrapport

------------------

Over het onderzoek
Markteffect heeft dit onderzoek in opdracht van Hyarchis uitgevoerd. In totaal zijn 500 professionals op verschillende niveaus, uit diverse bedrijven en uit vier financiële branches ondervraagd. Hiermee wordt de kwaliteit van dit onderzoeksrapport gewaarborgd. Professionals uit de bankenwereld, verzekerings-, hypotheken- en pensioenbranche hebben hun mening gegeven over online samenwerken met klanten. Onder online samenwerken verstaan we dat een groep mensen realtime, via internet samenwerkt om een gezamenlijke doelstelling te bereiken, bijvoorbeeld het leveren van een dienst of product. Online samenwerken gaat verder dan met elkaar communiceren via e-mail: van het delen van bestanden in Dropbox tot en met beheren van een eigen online portal, waar zowel bedrijven als klanten in kunnen werken. In het onderzoek is samenwerken via e-mail uitgesloten.

Over Hyarchis
Hyarchis biedt een brede paraplu aan oplossingen op het gebied van Enterprise en Web Content Management. De oplossingen van Hyarchis zorgen voor een directe toename van productiviteit en kwaliteit bij klanten in diverse branches, zoals de financiële en zakelijke dienstverlening, overheid, accountancy, zorg en welzijn, onderwijs en projectgeoriënteerde sector. De oplossingen die Hyarchis biedt: Document Management, Web Content Management, Case Management, Business Process Management, Document Composition, Document Xtract en E-mail Management.

Hyarchis’ laatste onderzoeksrapport gaat over online samenwerken in de financiële branche: http://www.hyarchis.com/actueel/hyarchis-download-onderzoeksrapport

Hyarchis op: LinkedIn | Twitter

Meer informatie:
Marcommit PR
Lisanne van der Drift
035 – 5822730
hyarchis@marcommit.nl
Laatste van Hyarchis
De AI-race binnen de financiële dienstverlening

Persbericht Dag van de Privacy Officer

Quion neemt voorsprong in hypotheekmarkt
Verstreken tijd: 6 jaar en 153 dagen