Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar en 94 dagen geleden)
PR: LEWIS

Vakantieperiode? Bereik je doelgroep via mobiel

Stijging in mobiel verkeer tijdens de zomermaanden biedt adverteerders volop kansen

De maanden juli en augustus worden gekenmerkt door een leegloop van Nederland. Werkplekken blijven minimaal een paar weken leeg en de meeste landgenoten tref je in één van de populaire vakantielanden. Hoewel de media deze periode bestempelen als komkommertijd, liggen in de zomermaanden de kansen voor adverteerders voor het oprapen. Widespace, de Europese marktleider in premium mobile advertising, licht samen met haar uitgevers toe waarom doelgroepen het best bereikbaar zijn tijdens de zomer.

“In de zomermaanden verplaatst het grote publiek zich van desktop naar mobiel. Ze zijn minder vaak achter een bureau te vinden en juist vaker onderweg. Ze gaan dagjes uit en natuurlijk op vakantie. Maar in al deze situaties hebben ze hun mobiele apparaten bij zich”, legt Keith Ta, Country Manager bij Widespace uit.

Nederlandse uitgevers bevestigen deze ontwikkeling en zien tijdens de zomermaanden een duidelijke stijging in het bereik van hun mobiele applicaties.

Joris Bouman, Channel Manager bij News Media, onderdeel van Telegraaf Media Groep, licht toe: “Sinds 2012 zien wij op ons netwerk elk kwartaal een ‘double digit’ groei van het aandeel mobiel, inmiddels zijn we over de 50 procent. Opvallend daarbij is dat de traditioneel rustigere zomerperiodes juist een versnelling laten zien in de groei van mobiel, in zowel applicaties als mobiele websites.”

Ook uitgeverij Wegener ziet aan de cijfers dat het smartphone-verkeer flink toeneemt gedurende de zomer. “Afgelopen jaar zagen we in de maanden juli en augustus een daling van ongeveer 10 procent in het desktop- en laptop-verkeer”, zegt Mark de Weerd, Manager Automated bij Wegener. "De lokale en regionale nieuwsvoorziening van eigen regio of woonplaats kent geen landsgrenzen, en wordt via mobiele websites of applicaties ook op het vakantieadres gevolgd. In de maanden juli en augustus is een stijging van 15 procent aan traffic via smartphone waarneembaar."

Weersverwachting
Wat verder opvalt is dat vooral weerapplicaties erg populair zijn tijdens de zomermaanden. Zo kent de applicatie van Buienalarm in de zomermaanden de meeste bezoekers. "Wij zien in de zomermaanden een duidelijke stijging in het gebruik van de Buienalarm app. In de maanden mei tot en met november begroeten we de meeste nieuwe gebruikers en is de stijging het grootst. Zo hebben we op 9 juni jongstleden een nieuw bezoekersrecord gevestigd met 1,2 miljoen unieke gebruikers in 30 dagen”, aldus Franklin van Velthuizen, bedenker van Buienalarm.

Zoover, onder andere uitgever van Weeronline, ziet deze stijging ook terug in het gebruik en raadt adverteerders aan te focussen op mobile advertising. “In een tijd waarin desktopverkeer nog maar 25 procent van het totale verkeer uitmaakt is het zaak om bovenop mobile monetizing te zitten. De mobiele besturingssystemen en devices bieden tegenwoordig zo’n goede gebruikerservaring, dat de grote meerderheid van bezoekers een mobiel device prefereert boven een desktop. Het vinden van een goede balans tussen gebruikerservaring en monetizing is dus iets waar je constant mee bezig moet zijn”, zegt Jitske Roos, Head of Commerce Zoover Media. “Het feit dat het verkeer tijdens de zomer met name op mobiel plaatsvindt, biedt volop mogelijkheden voor adverteerders.”

Over Widespace
Widespace is de meest innovatieve aanbieder van gratis digitale content. Met onze unieke technologie en uitmuntende service bieden we merken de meest effectieve reclame-oplossingen voor het communiceren met de doelgroep via mobiele apparaten. Dagelijks bereiken wij miljoenen mensen via de meest bezochte mobiele websites en de meest populaire apps. Met hoofdfocus op interactieve gebruikerservaringen versterken we de relatie tussen merken en hun doelgroep en verhogen we de inkomsten voor onze partners. Widespace is in 2007 opgericht in Zweden en is op dit moment in negen Europese landen actief. Kijk voor meer informatie op http://www.widespace.com/nl/.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Charel Klerkx van LEWIS PR:
Tel: +31 (0)40 – 235 4600
Email: widespaceNL@lewispr.com
Laatste van Widespace
Widespace lanceert eerste 360-graden advertentieformaat voor mobiele omgevingen

Viewability zorgt voor toename kijktijd mobile advertising van 170 procent

TUI vergroot merkbekendheid met mobile videoadvertenties van Widespace
Cisco-rapport: privacy en veiligheidsproblemen nemen toe door remote werken

Conscia Nederland bekroond tot Extreme Networks Partner of the Year - Northern and Eastern Europe

Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Terugkerende inkomsten IFS stijgen met 41 procent jaar-op-jaar

CyberArk Labs vindt manier om netwerken plat te leggen via slimme apparatuur als alarmen en sensoren

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen
Verstreken tijd: 6 jaar en 94 dagen
Widespace contact

Logo Widespace

info@widespace.com
  www.widespace.com
Widespace sociaal

Widespace tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4