Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (1902 dagen geleden)
PR: LVTPR

Organisaties versterken hun netwerkarchitecturen voor de ondersteuning van enterprise mobility en cloud

Dimension Data ziet in de laatste 12 maanden een groei van dertig procent in draadloos

Barneveld, 1 juli 2014 – Organisaties blijven investeren in alomtegenwoordige draadloze verbindingen aan de randen van hun netwerk. Daarnaast beginnen ze ook met investeren in de access-netwerkinfrastructuur die nodig is om deze draadloze verbindingen te ondersteunen.

Dit blijkt uit het Network Barometer Report 2014, een onderzoek dat Dimension Data sinds 2009 jaarlijks uitvoert. Het is samengesteld vanuit data die is verzameld tijdens 288 technische assessments waarbij 74.000 netwerk-devices werden onderzocht in organisaties van allerlei omvang en in verschillende sectoren in 32 landen. Daarnaast werden gegevens verzameld van 91.000 service-incidenten die zich voordeden in IT-netwerken van klanten die Dimension Data onderhoud en beheert.

Edwin de Brave, Solutions Director van Dimension Data: “In het Network Barometer Report van vorig jaar stelden we dat voor enterprise mobility een evolutie in de access switching-netwerkarchitecturen nodig zou zijn – van grotendeels vaste naar overwegend draadloze infrastructuren.”

“Wat we in het afgelopen jaar zagen is een voortdurende groei – ongeveer dertig procent – in draadloze. Maar we zien nu ook een upgrade van de acces switching-infrastructuur om de draadloze verbindingen te ondersteunen. Het percentage Gigabit-access points nam bijvoorbeeld toe van een derde van alle poorten vorig jaar tot iets minder dan de helft (45 procent) dit jaar. Ook het percentage switches, dat 10 Gigabit-uplinks ondersteunt, steeg van elf naar 23 procent. En er was een kleinere toename van het percentage poorten dat Power-over-Ethernet ondersteunt: van iets minder dan de helft vorig jaar naar iets meer dan de helft dit jaar.”

“Een ander interessant punt is dat de meeste access switch-upgrades plaatsvinden als het geïnstalleerde device nog een aantal jaren in zijn productlevenscyclus tegoed heeft. Dus terwijl netwerken ouder worden en organisaties er zo lang mogelijk mee werken, upgraden organisaties hun netwerk wel als de noodzaak voor specifieke nieuwe features groter wordt. Als een bedrijf bijvoorbeeld een grotere bandbreedte nodig heeft om draadloze verbindingen te ondersteunen vanwege een golf van nieuwe mobiele devices die werknemers meenemen op de werkvloer, dan kunnen ze niet anders dan die netwerk-devices sneller vervangen”, legt de Brave uit.

Klik hier voor een infographic samenvatting over het Network Barometer Report 2014.

####

Over Dimension Data
Dimension Data plc., opgericht in 1983, is een leverancier van ICT-services en -oplossingen, die gebruik maakt van zijn technologie-expertise, wereldwijde mogelijkheden voor service- en dienstverlening, en ondernemingskracht om de bedrijfsambities van zijn klanten waar te maken. Dimension Data is lid van de NTT Group. Meer informatie is beschikbaar op http://www.dimensiondata.com/nl-NL.

Over het Dimension Data Network Barometer Report
Het Network Barometer Report 2014 bevat gegevens die in 2013 over de hele wereld bij klanten zijn verzameld via het Technology Lifecycle Management Assessment van Dimension Data. Ook de wereldwijde Services Centers leverden gegevens aan over service-incidenten bij klantnetwerken die Dimension Data ondersteunt. De gegevens zijn verzameld, geanalyseerd, vergeleken en geïnterpreteerd om te zien in hoeverre netwerken vandaag de dag de business kunnen ondersteunen.

Over het Technology Lifecycle Management Assessment
Deze ICT-assessmentdienst van Dimension Data vindt geïnstalleerde assets op het netwerk, stelt hun levenscyclusstatus vast, bepaalt het benodigde onderhoud en waarschuwt voor mogelijke zwakke plekken in de beveiliging. Het Assessment zorgt ervoor dat organisaties zichzelf niet blootstellen aan onnodige risico’s door te helpen de IT-infrastructuur in lijn te brengen met best-practices op het gebied van configuratie, security en patchmanagement. Het Technology Lifecycle Management Assessment is geautomatiseerd en is niet gebaseerd op een vragenlijst.

Dimension Data Nederland
Erik Bakker