www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nl
Datum: (7 jaar en 44 dagen geleden)
PR: Archetype Agency BV

Philips en salesforce.com kondigen strategische samenwerking aan in cloud-gebaseerde informatietechnologie voor de gezondheidszorg

Nieuw platform transformeert zorgsector en verbetert relatie tussen patiënten en professionals

Amsterdam en San Francisco, 26 juni 2014 Philips (NYSE: PHG AEX: PHIA) en salesforce.com (NYSE:CRM) kondigen vandaag een strategische samenwerking aan om de gezondheidszorg een cloud-gebaseerd, open platform te bieden. Met de samenwerking willen de bedrijven de transformatie in de gezondheidszorg versnellen door Philips’ leidende positie in medische technologie, klinische toepassingen en informatica, te combineren met de leidende rol van salesforce.com in cloud computing, innovatie en customer engagement. Het beheren van patiëntrelaties vormt de kern van het platform, zodat zorgverleners nauwer kunnen samenwerken bij het ondersteunen van hun patiënten. Daarnaast zorgt het platform voor interoperabiliteit tussen medische apparatuur en data. Het gestructureerd verzamelen en analyseren van data verbetert het besluitvormingsproces van professionals en zorgt ervoor dat patiënten controle krijgen over hun gezondheidszorg.

De samenwerking heeft al geresulteerd in twee klinische applicaties die later deze zomer op het nieuwe platform worden geïntroduceerd: ‘Philips eCareCoordinator’ en ‘Philips eCareCompanion’. Deze applicaties stellen zorgverleners in staat patiënten met chronische klachten in hun eigen huis te monitoren, en faciliteren de ‘Hospital to Home’ programma’s van Philips, zoals Banner iCare.

“Dankzij deze strategische samenwerking zet Philips grote stappen om real-time, digitale oplossingen voor de gezondheidszorg te bieden,” aldus Frans van Houten, Chief Executive Officer van Philips. “Gegevens in de gezondheidszorg variëren vaak sterk en zijn verspreid over veel verschillende systemen. De samenwerking met salesforce.com geeft ons de kans om de manier waarop zorg wordt geboden te veranderen en te optimaliseren en betere toegang tot data te verlenen.”

“We bevinden ons in een snel veranderend tijdperk voor de gezondheidszorg, en technologie maakt het mogelijk op een andere manier met patiënten in contact te komen, voor ze te zorgen en een relatie met hen op te bouwen,” zegt Marc Benioff, CEO en bestuursvoorzitter van salesforce.com. “Samen met Philips, bouwen we aan een open platform en ecosysteem voor de gezondheidszorg, voor iedereen die betrokken is bij één van de belangrijkste vraagstukken ter wereld.”

Philips en salesforce.com verwachten dat applicaties uiteindelijk in alle onderdelen van het zorgspectrum ingezet gaan worden, van self-care en preventie tot diagnose en herstel. Het platform maakt samenwerking en workflow mogelijk en zal tegelijk een platform voor data-integratie zijn voor gegevensbronnen wereldwijd. Denk daarbij aan medische gegevens uit digitale patiëntendossiers, diagnoses, behandelinformatie afkomstig van Philips imaging apparatuur, controlesystemen, persoonlijke apparaten en technologieën als Apple’s HealthKit. Het cloud-gebaseerde platform is schaalbaar en omvat ingebouwde privacy en data security. Data wordt gebruikt voor analyses die professionals in staat zullen stellen betere beslissingen te nemen en te betrokkenheid met patiënten te vergroten. Het platform is gebouwd op Salesforce1 en staat open voor ontwikkelaars. Het platform heeft de potentie zowel de professionele zorgverlening als de persoonlijke gezondheidszorg sterk te veranderen, mede dankzij een levendig ecosysteem met partners die applicaties ontwikkelen.

In een live webcast voor media zullen Marc Benioff en Frans Houten vanaf 9.00 uur de plannen toelichten. De webcast is te volgen via deze link: http://www.media-server.com/m/p/vwkvvgb7

Over salesforce.com
Salesforce.com (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geïntegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 organisaties wereldwijd, variërend van het MKB tot multinationals, stroomlijnen met salesforce.com hun klantgerichte processen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen toepassingen ook business applicaties van partners, via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar.

In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met salesforce.com, zoals KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps en The Cloakroom.

Ga voor meer informatie naar www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

L&DJ PR
Jennifer Schouten
T: 020 205 0436
E: jennifer@l-dj.nl

salesforce.com Benelux
Ward van Beek
M: 06 51 034 301
E: wvanbeek@salesforce.com

Dit bericht is ook online beschikbaar.
Laatste van Salesforce.com
Wereldwijd 4,2 miljoen banen dankzij ecosysteem Salesforce

Salesforce lanceert Integration Cloud en geeft Trailblazers de tools om verbonden klantervaringen te maken met het Salesforce-platform

Dropbox en Salesforce sluiten strategisch partnership
Verstreken tijd: 7 jaar en 44 dagen

Logo Archetype Agency BV
Salesforce.com contact

Logo Salesforce.com

Salesforce.com sociaal

Salesforce.com tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Visma | Onguard
Logo ManpowerGroup
Logo Auth0