www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureau
2476 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (2002 dagen geleden)
PR: LEWIS

GFI MAX introduceert nieuwe webbeveiligingstools voor managed service providers

Webbeveiliging, webfiltering en bandbreedtemonitoring toegevoegd aan GFI MAX RemoteManagement

GFI MAX brengt een nieuwe versie van GFI MAX RemoteManagement op de markt met geavanceerde webbeveiliging, internetfilters en bandbreedtemonitoring. De uitbreiding is gebaseerd op de GFI WebMonitor-oplossing van moederbedrijf GFI Software. De nieuwe versie biedt managed service provider (MSP’s) de mogelijkheid om de netwerken van hun klanten te beveiligen tegen internetbedreigingen. Dit door toegang tot malafide en dubieuze websites te beperken, corporate internetbeleid te handhaven en het gebruik van bandbreedte te monitoren. De nieuwe mogelijkheden helpen MSP’s om hun managed security-portfolio uit te breiden, hun relaties met klanten uit te bouwen en hiermee omzet te verhogen. Alle diensten kunnen vanuit één overzichtelijk dashboard worden beheerd.

Door de uitbreiding kunnen MSP’s hun klanten naast bestaande diensten van GFI MAX RemoteManagement, zoals e-mailbeveiliging, managed anti-virus en patchmanagement, volledige endpoint security bieden. Hierdoor kunnen bedreiging worden aangepakt voordat ze een probleem vormen voor de klant. Zo worden reparatiekosten bespaard en verliezen bedrijven geen tijd door het falen van IT-systemen. Bovendien helpen de nieuwe mogelijkheden in GFI MAX RemoteManagement de productiviteit en netwerkperformance te verbeteren door internetbeleid door te voeren – bijvoorbeeld door toegang tot streamingwebsites te beperken – en het gebruik van bandbreedte te optimaliseren.

Nieuwe mogelijkheden van GFI MAX RemoteManagement Web Protection zijn onder andere:
  • Web Security – MSP’s kunnen voorkomen dat eindgebruikers van klanten per ongeluk malafide websites bezoeken die malware, spyware, adware, botnets en spam bevatten. Ook wordt bescherming geboden tegen websites die ontwikkeld zijn voor phishing-aanvallen.
  • Web Filtering – MSP’s kunnen de productiviteit van medewerkers bij klanten verbeteren door web-activiteit te filteren. Ondernemers kunnen met ‘whitelists’ en ‘blacklists’ aangeven welke websites wel of juist niet toegankelijk moeten zijn voor medewerkers. Webfilter-beleid biedt klanten ook de mogelijkheid om zichzelf te beschermen tegen wettelijke aansprakelijkheid en het risico op beveiligingsinbraak te verkleinen.
  • Monitoring bandbreedte – MSP’s krijgen automatisch een melding wanneer er bij de klant een grote toename van bandbreedteverbruik is. Zo kunnen zij direct de oorzaak achterhalen en het probleem oplossen nog voordat het de dagelijkse business-activiteiten onderbreekt. Internetactiviteit kan ook worden gefilterd op dag, categorie en URL om trends, knelpunten en afwijkingen die de productiviteit negatief beïnvloeden zichtbaar te maken.
“Door webbeveiligingstools toe te voegen aan onze managed services-platform bieden we de meest uitgebreide, geïntegreerde beveiligingstoolbox in de markt”, zegt Alistair Forbes, general manager van de GFI MAX business unit. “Dit maakt het eenvoudig voor onze MSP-partners om de netwerken van hun klanten te beschermen en meerwaarde te tonen met een alles-in-één beveiligingsaanpak. Door de webtoegang van eindgebruikers proactief te beheren kunnen MSP’s het risico op cyberaanvallen aanzienlijk verminderen. Dankzij de beschikbare rapportagemogelijkheden in GFI MAX RemoteManagement kunnen MSP’s bovendien de meerwaarde van hun managed security services eenvoudig aantonen. Het is bijvoorbeeld eenvoudig om inzicht te geven in potentiele bedreigingen of aan te tonen welke knelpunten proactief zijn verholpen en escalatie uit de weg is gegaan.”

Over GFI MAX
GFI MAX helpt IT-dienstverleners en MSP’s om meer omzet te behalen bij bestaande klanten en nieuwe klanten te werven. Dit met hoogwaardige, eenvoudig te gebruiken diensten en het bieden van proactieve, kostenefficiënte diensten om de winstgevendheid van IT-bedrijven te verhogen. GFI MAX biedt een reeks aan geïntegreerde software-oplossingen die speciaal gebouwd is voor IT-ondersteunende organisaties en MSP’s, die in korte tijd te implementeren en eenvoudig te beheren zijn. Bovendien is de interface volledig aan te passen aan de huisstijl van de klant. Het GFI MAX-platform biedt MSP’s de mogelijkheid om diensten te bieden als managed antivirus, managed online backup, IT-ondersteuning op afstand, e-mailbeveiliging, geautomatiseerde monitoring, patch-management en beheer-en rapportagemogelijkheden van IT-middelen. Dit allemaal vanuit één overzichtelijk dashboard.

Over GFI
GFI Software ontwikkelt hoogstaande IT-oplossingen voor kleine en middelgrote bedrijven met ongeveer 1.000 gebruikers. De twee voornaamste technologische oplossingen die GFI biedt zijn: GFI MAX, waarmee managed service providers (MSP’s) diensten kunnen verlenen aan hun klanten, en GFI Cloud, waarmee bedrijven met hun eigen IT-teams netwerken kunnen beheren via de cloud. GFI ondersteunt meer dan 200.000 bedrijven wereldwijd met oplossingen zoals collaboration, netwerkbeveiliging, anti-spam, patch management, faxen, e-mail archivering en webmonitoring. GFI is een channel-georiënteerde organisatie met duizenden partners wereldwijd. Bovendien is GFI een Microsoft Gold Certified Partner en heeft de organisatie meerdere awards en prijzen gewonnen. Meer informatie over GFI is te vinden op http://www.gfi.nl.

Distributiepartners van GFI Software in de Benelux zijn: Portland Europe en DCC Nederland BV.

Voor fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Rogier Heemskerk van LEWIS – Global Public Relations:
Tel: + 31 (0)40 235 4600
E-mail: gfimax_bnl@lewispr.com

LEWIS – Global Public Relations
Meerenakkerplein 16
5652 BJ Eindhoven
Web: http://www.lewispr.nl
Blog: http://blog.lewispr.nl

GFI MAX Logo
Eerder van GFI Software
19 jan 2015 GFI Software introduceert GFI MailEssentials 2015 voor eenvoudig beheer van meerdere e-mailservers

14 jan 2015 GFI Software: security trends 2015

17 dec 2014 GFI Software introduceert GFI Archiver 2015
Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019
Cisco presenteert plan voor het internet voor het volgende decennium digitale innovatie

Valid benoemd tot Veeam Accredited Services Provider (VASP)

Google’s Year in Search: Ajax en Duncan trending in 2019

Gina van der Werf steps down as Supervisory Board member ICT Group

KPN Ventures investeert opnieuw in Sensara

Selligent en Cisco bundelen krachten voor een datagestuurde omnichannelklantervaring

Pepperminds kiest Pink Elephant als ICT-partner

Uitwisseling tussen patiënt en zorgverlener vergemakkelijkt door Zorgplatform en BeterDichtbij

Europees Bureau voor Visserijcontrole gunt contract aan Unisys voor IT-diensten en ondersteuning om visbestanden in stand te helpen houden

Een op de drie Nederlandse werknemers niet op de hoogte van AVG-beleid

Eerste Media Hack Day geslaagd voor alle partijen

Healthcare startup Kermit ontwikkelt analyseplatform met Mendix

Adobe voorspelt de visuele trends voor 2020

Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op bij Global Founders Capital en BAM

Cybersecurity in 2020: vier voorspellingen

Onderzoek Ericsson: De 10 consumententrends voor 2030 – ‘Het internet van zintuigen’

Hoe meet je de werkelijke economische impact van cyberaanvallen?
Verstreken tijd: 2002 dagen

Logo Palo Alto Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.com