www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (1914 dagen geleden)
PR: ItsaRep

Webwinkels trotseren WK- en vaderdagweekend

Performr meet laadtijden van webshops in de aanloop naar wedstrijd Nederland-Spanje en Vaderdag, enkele opmerkelijke trends. (zie bijlage)

(Zoetermeer, 16 juni 2014)

Internetgebruikers wijken uit naar de concurrent als het langer dan 3 seconden duurt om pagina’s van een webshop te laden. Na een analyse van populaire webwinkels in de aanloop naar Moederdag hebben de testexperts van Computest nu ook enkele vooraanstaande websites gemonitord waar Vaderdag-inkopen gedaan worden. Deze vielen dit jaar echter erg samen met de eerste Nederlandse WK wedstrijd, afgelopen vrijdag, waardoor een aantal bevindingen ook anders uit te leggen zijn; Oordeelt U zelf.

Met Performr, de ‘application monitoring’ oplossing van Computest, werden tientallen sites gemonitord vanaf twee weken voor Vaderdag. Uit onderzoek bleek dat bij enkele populaire shops met name de dinsdag en woensdag een toename van de laadtijden te zien was. De responstijden van Praxis, Etos en Action liepen in de piekuren flink op en ook de laadtijden van Beschuitje.nl en Blokker vertoonden middenin de week een grillig karakter. Nederlandse gezinnen hadden de vaders blijkbaar graag een nieuwe boormachine, een nieuw luchtje of een ontbijt op bed gegund; de metingen duiden er echter op dat de achterliggende infrastructuur de toegenomen hoeveelheid gebruikers niet goed kon faciliteren waardoor mogelijk wat aankopen het niet tot de kassa gered hebben.

Een goede performance van applicaties en applicatiemonitoring is niet alleen meer van belang voor de IT- afdeling. Met Performr wordt informatie op een toegankelijke en begrijpelijke manier gepresenteerd, voor zowel de technische professional als de commercieel verantwoordelijke medewerkers. IT-managers kunnen precies zien welke problemen op welke onderdelen van de webapplicatie worden gemeld. E-commerce managers kunnen de performance bewaken als er campagnes lopen of als om andere redenen de belasting van de infrastructuur toeneemt. De real-time informatie maakt het mogelijk om direct actie te ondernemen en de performance te verbeteren.

Performr is als SaaS-oplossing altijd online beschikbaar, ook met een mobile app en geeft via het online dashboard e-commercemanagers en IT-managers een visuele weergave van responstijden en foutmeldingen en hoe zij zich verhouden tot de bezoekersaantallen door een koppeling met Google Analytics.

Toelichting: Er is gekeken naar metingen van de homepage laadtijd tussen 8:00 en 22:00u om onderhoudswerkzaamheden in de nacht geen invloed te laten hebben op de resultaten. Er werd gemeten vanaf een 1000 Mbit verbinding.

Bijlage: Ondersteunende grafieken met toelichting

Voor meer informatie: www.performr.com

Noot voor de redactie:
Performr is ontwikkeld door Computest. Computest levert performancetesten op applicaties in complexe omgevingen voor de top in het Nederlandse bedrijfsleven en overheid. Het dienstenportfolio omvat stress-, load-en duurtesten als- mede DDOS en functionele testen. Tevens geeft het bedrijf advies, voert het scans en audits uit en levert het expertise op aanvraag. Met de kennis en oplossingen van Computest zijn organisaties in staat hun applicaties beter te laten functioneren en problemen te voorkomen. Het bedrijf is opgericht in 2005 en heeft ruim 50 testprofessionals in dienst.

Voor meer informatie:

Computest
Hartger Ruijs – CEO hruijs@computest.nl T: +31 (0)79 - 750 17 79
Postbus 653 2700 AR Zoetermeer
Pigmentsingel 2 2718 AJ Zoetermeer

PERSBERICHT - BIJLAGE
Uit onderstaande grafieken blijkt dat in de periode voor Vaderdag de gemiddelde laadtijd van een drietal sites sterk toenam. Ook is te zien dat er in die periode sterke fluctuaties ontstaan in de laadtijden van vijf van de gemonitorde webshops. Ten slotte hebben we een inschatting gemaakt van het percentage verloren bezoekers door traagheid van de sites.