www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 24 dagen geleden)

Adobe presenteert de 2014 release van Creative Cloud

Mobile apps en nieuwe hardware breiden Creative Cloud-workflow uit; alle belangrijke CC desktop apps geüpdatet

Adobe (Nasdaq:ADBE), marktleider in creatieve software, zet de Creative Cloud-innovatie voort met het uitbrengen van 14 nieuwe versies van CC desktopapplicaties. Dit betreffen belangrijke tools zoals Adobe Photoshop CC, Adobe Illustrator® CC, Adobe Dreamweaver CC en Adobe Premiere Pro CC™. De grootste Adobe software release sinds CS6 bevat tevens vier nieuwe mobile apps, de directe beschikbaarheid van creatieve hardware, updates voor Creative Cloud services en nieuwe aanbiedingen voor enterprise-, education- en fotografieklanten. Adobe heeft bekend gemaakt dat er momenteel 2,3 miljoen Creative Cloud-leden zijn. Dit overtreft de verwachtingen die Adobe had tijdens de lancering van Creative Cloud, twee jaar geleden.

"De overstap naar Creative Cloud heeft ons een groot aantal mogelijkheden gegeven waarop wij onze innovatie kunnen tonen", zegt David Wadhwani, senior vice president, Digital Media bij Adobe. "We hebben belangrijke stappen genomen met deze release. Voorbeelden hiervan zijn de nieuwe features in industriebepalende tools zoals Photoshop en InDesign en de mobile apps waarmee tablets in een handomdraai dienen als creatieve tools."

Mobile apps verrijken workflows binnen CC desktop
Adobe lanceert drie nieuwe mobile apps voor de iPad; Adobe Sketch, Adobe Line en Adobe Photoshop. Daarnaast brengt Adobe nieuwe creatieve hardware uit onder de naam Adobe Ink, een nieuwe digitale pen en Adobe Slide, een nieuwe digitale liniaal (zie apart persbericht). De mobile apps zijn ontwikkeld met een nieuwe Adobe Creative Software Development Kit (SDK) die ervoor zorgt dat de Adobe-innovatie van de afgelopen 30 jaar nu voor het eerst op mobile devices beschikbaar is. Deze nieuwe apps zijn van professioneel niveau, maar eenvoudig door iedereen te gebruiken. Dit is ook het geval bij het recent gelanceerde Lightroom mobile voor fotografen en Adobe's nieuwe geanimeerde video app voor storytelling, Adobe Voice, die tevens werd geüpdatet bij deze release. Deze krachtige, eenvoudig te gebruiken apps voegen belangrijke mobile toepassingen toe aan Creative Cloud, integreren workflows met de CC desktop apps en zorgen ervoor dat tablets voor het eerst serieus onderdeel worden van de creatieve workflow.

Nieuwe versies van CC desktop apps
Naast de innovaties voor mobile maakt de Creative Cloud-release van 2014 dagelijkse werkzaamheden eenvoudiger en sneller en levert het nieuwe ondersteuning voor hardware en standaarden. De highlights van de 14 nieuwe desktop apps zijn:
  • Nieuwe mogelijkheden in Photoshop CC voor fotografen zoals Blur Gallery bewegingseffecten voor het simuleren van beweging; Focus Mask maakt opvallende portretafbeeldingen met oppervlakkige scherptediepte; nieuwe Content-Aware mogelijkheden; en de recent geïntroduceerde Perspective Warp voor het vloeiend aanpassen van het perspectief van een specifiek onderdeel van de afbeelding, zonder de rest van de afbeelding aan te tasten. Designers die gebruik maken van Photoshop CC zullen voordeel halen uit de verbeterde Mercury Graphics Engine-prestaties. Daarnaast kunnen zij Smart Objects koppelen en deze delen over verschillende documenten. Met de verbeterde Layer Comps besparen gebruikers tijd door de zichtbaarheid, positie of verschijning van een laag eenvoudig te synchroniseren om te controleren hoe de verandering in alle andere lagen er uit ziet. Photoshop CC biedt ook de mogelijkheid om afbeeldingen in- en uit te zoomen door een knijpbeweging te maken, subtielere penseelstreken te maken en biedt een responsive ervaring op Windows 8 Touch devices, zoals Microsoft Surface Pro 3.
  • Een nieuwe mogelijkheid in Illustrator CC is onder andere Live Shapes om rechthoeken snel te transformeren in complexe vormen en vervolgens weer terug te zetten in de originele rechthoek binnen slechts enkele klikken. Ook gaat het renderen van vectorafbeeldingen sneller door de GPU-acceleratie binnen Windows met Adobe-gecertificeerde grafische kaarten van NVIDIA. In InDesign CC kunnen lay-out artiesten nu rijen en kolommen uit tabellen selecteren en EPUB Fixed Layout gebruiken om eenvoudig digitale boeken te creëren. Adobe Muse CC bevat nu  64-bit ondersteuning, HiDPI display-ondersteuning voor scherper ogende afbeeldingen, objecten en tekst en de mogelijkheid om een preview te tonen van desktop-, smartphone- en tablet-versies van de website, zodat deze eventueel nog aangepast kan worden voordat deze live gaat.
  • Nieuwe features binnen de video apps bevatten onder andere Live Text Templates en Masking and Tracking. Dit zijn nieuwe integraties die de toepassingen van Adobe After Effects CC binnen Adobe Premiere Pro CC versterken. Projecten worden sneller afgerond door de verbeterde grafische prestaties binnen Premiere Pro; nauwkeurige keying-effecten in After Effects; flexibelere Direct Link kleurenpijplijn in Adobe SpeedGrade CC; en verbeterde multi-track tools voor audiotoepassingen in Adobe Audition CC. Integratie tussen apps is tevens verbeterd om tijd te besparen wanneer tegelijk gewerkt wordt met Premiere Pro en After Effects of SpeedGrade.
  • Web tools bevatten nu de mogelijkheid om de opmaaktaal in een document te bekijken door gebruik te maken van de nieuwe Element Quick View in Dreamweaver CC. Hierdoor kunnen web-ontwikkelaars de HTML-structuur van pagina's eenvoudig zien, er binnen navigeren en deze aanpassen. CSS Designer-verbeteringen ondersteunen in het toepassen en gemakkelijk ongedaan maken van CSS-eigenschappen zoals gradients, box shadows en borders. SVG-export in Flash Pro CC zorgt ervoor dat ontwikkelaars elk frame in Flash-projecten kunnen exporteren als een SVG-bestand. Native HTML video-ondersteuning in Edge Animate CC maakt het mogelijk om HTML5-vriendelijke videoclips direct te importeren.
Jouw creatieve assets en jouw creatieve profiel op elke plek
De nieuwe CC desktop apps, mobile apps en hardware zijn intensief geïntegreerd binnen de Creative Cloud-services. Deze integratie maakt het voor gebruikers mogelijk om overal te beschikken over alle tools waarmee zij creëren, waaronder foto's, lettertypes, kleuren en meer. Met de vandaag geïntroduceerde Creative Cloud app voor iPhone en iPad kunnen gebruikers hun bestanden, materialen en meer bereiken en beheren vanaf hun mobile device.

Nieuw Creative Cloud-aanbod voor bedrijven, opleidingen en fotografen
Adobe Creative Cloud for Enterprise is een aanbod dat speciaal is samengesteld voor grootschalige software afnemers die tevens werken met andere Adobe enterprise-toepassingen, zoals Adobe Marketing Cloud, Acrobat, Adobe Anywhere en Adobe Digital Publishing Suite. Met de updates biedt Adobe meer services op het vlak van samenwerken, opslag van bestanden, uitgebreide gebruiksopties en een nieuw dashboard voor het beheren van gebruikers en gebruiksrechten. Voor opleidingen heeft Adobe nu een aanbod dat apparaat-afhankelijk is. Hierdoor is de software gekoppeld aan het apparaat waarop het geïnstalleerd is, en niet aan een individueel Adobe ID. Dit is erg van belang in omgevingen waar steeds nieuwe gebruikers, studenten, in- en uitlopen. Voor fotografen heeft Adobe een nieuw Creative Cloud Photography Plan voor €12,29 per maand.

Prijzen en beschikbaarheid
De aangekondigde updates van de CC desktop tools zijn direct, zonder extra kosten, beschikbaar als download voor Creative Cloud-leden, als onderdeel van hun lidmaatschap. De nieuwe mobile apps zijn voor iedereen gratis toegankelijk. Er is voor bestaande klanten die Adobe Creative Suite 3 of een latere versie hebben, een speciale promotieprijs beschikbaar voor de aanschaf van een Creative Cloud-lidmaatschap. De verschillende lidmaatschappen zijn beschikbaar voor individuele gebruikers, studenten, teams, opleidingsinstituten, overheidsinstellingen en bedrijven. Gratis trials van elke Creative Cloud desktop app zijn te downloaden via: https://www.adobe.com/creativecloud/catalog/desktop.html. Kijk voor gedetailleerde prijsinformatie op: https://www.adobe.com/creativecloud.html#buy.

###

© 2014 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe, the Adobe logo, Acrobat, Creative Cloud, Dreamweaver, Illustrator, InDesign, Ink, Line, Muse, Photoshop, Premiere, Sketch and Slide are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.nl.

Kijk ook op de Adobe-Twitter: http://www.twitter.com/AdobeNederland
en op de Facebook-pagina: http://www.facebook.com/AdobeBenelux

Nienke Schipper-Pauw
Adobe Systems Benelux
nschipper@adobe.com

LEWIS – Global Public Relations
adobenl@lewispr.com
Laatste van Adobe Systems Benelux BV
Adobe voorspelt de visuele trends voor 2020

Onderzoek Adobe: impact van online formulieren op klantreis onderschat

Adobe presenteert de nieuwste technologieën tijdens ‘Summit Sneaks’
Verstreken tijd: 6 jaar en 24 dagen
Adobe Systems .. contact

Logo Adobe Systems Benelux BV

+ 31 20 65 11 200
  www.adobe.com/nl
Adobe Systems .. sociaal

Adobe Systems .. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4