www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (7 jaar en 49 dagen geleden)
PR: LEWIS

Gemeente Katwijk versnelt beslisproces met QlikView

Business Intelligence biedt gemeente realtime informatievoorziening

Hoofddorp, 3 juni 2014 De gemeente Katwijk heeft gekozen voor het Business Discovery platform QlikView om beslissers binnen de gemeente van realtime informatie te kunnen voorzien op het gebied van P&O en finance. Katwijk werkt met ruim tweehonderd verschillende systemen en er bestond grote behoefte om met één druk op de knop alle data direct inzichtelijk te krijgen. Qlik partner Synaxion ontwikkelde en implementeerde de dashboards. Met de dashboards voor finance en P&O is de gemeente Katwijk in staat om tijdens vergaderingen ter plekke beslissingen te nemen op basis van real-time stuurinformatie.

De dashboards bieden dagelijks inzicht in de budgetruimte per afdeling, verlof en het personeelsbestand. Gebruikers ontvangen een melding wanneer het budget niet meer synchroon loopt met de realisatie. Daarnaast is het mogelijk om de personeelscijfers te combineren met de budgetruimte.

Koos van Bekkum, teamleider ICT bij de gemeente Katwijk: “Het was voor ons cruciaal om beter en sneller inzicht te krijgen in onze P&O en finance gegevens. Wanneer de data in tweehonderd systemen zit opgesloten, is het heel lastig om snel antwoord te krijgen op een vraag. Bovendien is het onmogelijk om slimme verbanden te leggen tussen de data uit de verschillende systemen. Dat is nu wel haalbaar. De gebruiksvriendelijkheid en het associatieve vermogen van QlikView spreekt ons zeer aan. Wij zijn daarom van plan om QlikView in de volgende fase in te zetten voor de optimalisatie van onze servicenormen. Dat gaat ervoor zorgen dat we scherper kunnen sturen op onze dienstverlening. Doordat we bijvoorbeeld inzicht krijgen in hoe snel burgers geholpen worden via de verschillende kanalen, kunnen we op basis van die informatie onze processen optimaliseren. Wij zijn blij dat we met deze nieuwe stap wederom op de expertise van Synaxion kunnen rekenen.”

------------------------

Over Qlik
Qlik (NASDAQ: QLIK) maakt de manier waarop mensen hun data ontdekken makkelijker, met als doel hen te helpen betere beslissingen te nemen. Met het QlikView Business Discovery platform brengen mensen snel en eenvoudig verschillende databronnen bij elkaar om dynamische, visuele applicaties te creëren waarmee snel en intuïtief genavigeerd en gezocht kan worden. QlikView maakt gebruik van Natural Analytics™ om de menselijke nieuwsgierigheid die gebruikt wordt bij het zoeken en verwerken van informatie na te bootsen, zonder daarbij afbreuk te doen aan beheersbaarheid, governance en SLA’s voor bedrijven. Qlik en het wereldwijde partnernetwerk ondersteunen ongeveer 32.000 klanten in meer dan 100 landen.

###

Qlik®, QlikView®, QlikTech®, en de QlikTech logos zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars. www.qlik.com/nl

Marcommit PR
Elize Brolsma
qlik@marcommit.nl
Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
Verstreken tijd: 7 jaar en 49 dagen
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis