www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (1936 dagen geleden)
PR: carolijn peelen bv

CARS.COM verbetert customer experience met MDM oplossing van Stibo Systems

Laren/Atlanta, 3 juni 2014 – Stibo Systems, marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen, kondigt aan dat Cars.com, digital marketing organisatie in de automobiel industrie en de grootste online aan- en verkoop organisatie van nieuwe en gebruikte autos, Stibo Systems geselecteerd heeft om haar e-commerce infrastructuur te verbeteren en de customer experience te optimaliseren.

Cars.com gaat met de MDM oplossing van Stibo Systems meer dan 100.000 unieke producten en gerelateerde artikelen beheren. Hiermee verbetert het bedrijf de winkelervaring van consumenten en kan het adverteerders en dealerklanten meer rendement bieden.

Key punten:

·      Cars.com is opgericht in 1998 en heeft meer dan 30 miljoen bezoekers per maand. Het bedrijf gaat de MDM-oplossing STEP van Stibo Systems gebruiken om binnenkomende datasets met elkaar te verbinden, zodat consumenten gemakkelijker het voor hen perfecte voertuig kunnen vinden. Via STEP ontwikkelt Cars.com tools om de belangrijkste inventarisfuncties als kleur, merk, model en stijl te identificeren, en om meerdere beschrijvingen van de kenmerken en eigenschappen van de auto’s te kunnen geven.

·      Via STEP zal Cars.com de voertuigen op haar site nog beter kunnen beschrijven en individuele kenmerken kunnen koppelen, zodat een betere match tussen potentiele kopers en relevante dealer adverteerders mogelijk is. De diensten en producten van het bedrijf bestaan onder meer uit achtergrondinformatie, consumentenreviews, vergelijkingstools, fotogalerijen en video’s, ongecensureerd advies en redactionele content, rubrieksadvertenties, lokale dealerinformatie en dealer recensies.

·      Cars.com klanten zijn dealers in de automobielindustrie, fabrikanten (OEMs), adverteerders en privé kopers en verkopers van auto’s. Cars.com biedt betrouwbare, diepgaande informatie die consumenten helpt een weloverwogen aankoopbeslissing te nemen. Tevens is Cars.com hèt digitale marketing platform voor dealerships en fabrikanten. Cars.com biedt diverse oplossingen om auto dealers en fabrikanten te helpen bij het bereiken van consumenten - overal waar ze shoppen.

Citaat Cars.com
“Onze doelstelling is het vasthouden van onze positie als toonaangevende site voor auto kopers en meest effectieve oplossing voor adverteerders. Het is daarom enorm belangrijk dat wij de customer experience blijven optimaliseren,” zegt Bill Swislow, CIO en Senior VP Producten bij Cars.com. “We hebben diverse MDM aanbieders bekeken en uiteindelijk voor Stibo Systems gekozen, vanwege het bewezen succes van het STEP platform, de expertise in de automobielindustrie, en de mogelijkheid om Product Information Management effectief met e-commerce te integreren.”

Citaat Stibo Systems
“E-commerce heeft de automobielindustrie enorm veranderd, voornamelijk het kopen en verkopen van auto’s,” zegt Tim Bon, Sales Director Stibo Systems Nederland. Voor organisaties als Cars.com is het belangrijker dan ooit om Product Information Management  (PIM) toe te passen voor het stroomlijnen van hun e-commerce kanaal, om een consistente en relevante customer experience te creëren. Wat wij doen sluit perfect aan bij wat Cars.com nodig heeft. We zijn er trots op dat Cars.com ons als MDM partner geselecteerd heeft.”

Over Cars.com
Cars.com is een award-winnend online platform voor auto kopers, dat informatie van consumenten en experts biedt om kopers te helpen in hun keuze ten aanzien van welke auto, waar, voor welk bedrag te kopen. Cars.com biedt duizenden nieuwe en gebruikte voertuigen, consumenten reviews, vergelijkingstools, foto galerijen, video’s, advies en andere middelen om auto’s kopen gemakkelijker te maken. Cars.com geeft miljoenen autokopers controle over hun aankoop proces met de informatie die ze nodig hebben om betrouwbare koopbeslissingen te nemen. Cars.com werd opgericht in 1998 en is een onderdeel van Classified Ventures LLC, dat eigendom is van toonaangevende media organisaties als A.H. Belo (NYSE: AHC), Gannett Co., Inc. (NYSE: GCI), The McClatchy Company (NYSE: MNI), Tribune Company (NYSE: TRB) en Graham Holdings (NYSE: GHC). Voor meer informatie: www.cars.com

Over Stibo Systems
Stibo Systems is wereldwijd marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen. Klanten vertrouwen op Stibo Systems voor cross channel consistentie van product-, klant- en leverancier-data. Dit stelt hen in staat om betere besluiten te nemen, de verkoop te bevorderen en aandeelhouderswaarde te vergroten. In de afgelopen 30 jaar heeft Stibo Systems honderden bedrijven ondersteund bij het creëren van één betrouwbare, centrale informatiebron. Stibo Systems is particulier eigendom en onderdeel van de Stibo A/S groep, die is opgericht in 1794. Het hoofdkantoor van Stibo Systems is gevestigd in Aarhus, Denemarken. Voor meer informatie: www.stibosystems.nl