www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (2027 dagen geleden)
PR: The Communication Force

Toshiba lanceert twee nieuwe 2-in-1 detachable laptops

Breda, 27 mei 2014 Toshiba Information Systems Benelux introduceert twee nieuwe, innovatieve, 2-in-1 detachable laptops, die zich kenmerken door een stijlvol design, superieur geluid en grote opslagcapaciteit: de Satellite Click 2 L30W en de Satellite Click 2 Pro P30W. Beide modellen zijn, dankzij een slim mechanisme, in een handomdraai om te toveren van een veelzijdige laptop in een handige tablet en lenen zich daardoor voor uiteenlopende toepassingen. De Satellite Click 2 L30W, een instapmodel, biedt alles wat de gebruiker nodig heeft. Op kantoor, thuis of onderweg. De Satellite Click 2 Pro P30W, een high-end model, is een volledig uitgeruste Ultrabook en een tablet ineen. Compromisloos en multifunctioneel.

“Met de introductie van deze muisstille, detachable laptops komt Toshiba tegemoet aan de behoefte van gebruikers aan devices die naadloos zijn in te passen in hun moderne, flexibele levensstijl,” zegt Ronald Ravel, Country Manager van Toshiba Information Systems Benelux. “Het makkelijk afneembare toetsenbord geeft je de vrijheid op ieder gewenst moment producent én consument te zijn, zonder een ander apparaat te hoeven inzetten. Op kantoor heb je een volwaardige PC met een full-size toetsenbord en een royaal clickpad tot je beschikking, thuis en onderweg een praktische tablet, ideaal voor het afspelen van HD-videocontent of het surfen op internet.”

Satellite Click 2 L30W: betaalbare alleskunner
De Satellite Click 2 L30W is een betaalbare alleskunner, voorzien van een 33,8 cm (13,3”) HD IPS-touchscreen-beeldscherm: groot genoeg voor een overweldigende multimediabeleving en optimale productiviteit en compact genoeg om zonder moeite overal mee naartoe te nemen. Door de anti-vingerafdrukcoating blijven nauwelijks vlekken achter. De nieuwste 10-vinger touch-ondersteuning zorgt voor optimaal gameplezier, terwijl het tot in de hoeken doorlopende scherm een niet door randen gehinderde touch-ervaring oplevert die de besturing ten goede komt en het schoonmaken vergemakkelijkt.

Door de brede kijkhoek en grote helderheid biedt het scherm uitstekend zicht vanuit verschillende posities, of de gebruiker nu achter zijn bureau zit of thuis op de bank aan het relaxen is. De combinatie van HD- en IPS-technologie garandeert bovendien een grote kleurnauwkeurigheid, wat instaat voor natuurlijkere tinten en een subtielere kleurenmix. Samen met de Ambient Light Sensor, die de helderheid van het LCD-scherm aanpast aan de lichtomstandigheden, maakt dit de Satellite Click 2 L30W geknipt voor het bekijken van content, in welke omgeving dan ook. Om de multimediabeleving nog levensechter en indrukwekkender te maken, produceert de laptop, via de ONKYO-speakers, mede dankzij de ingebouwde DTS Sound-geluidsverbeteringssoftware (afgesteld door Skullcandy®).

De Satellite Click 2 L30W ondersteunt soepele multitasking en een vlotte multimediaverwerking, zodat hij de hele dag door voor van alles en nog wat gebruikt kan worden, van een werksessie in de vroege ochtend tot entertainment in de late avond. De krachtige ‘motoren’ staan tevens borg voor een laag stroomverbruik en een batterij die tot acht uur1 meegaat, in zowel de laptop- als de tabletmodus. In aanvulling daarop beschikt de device over een ruime harde schijf van 500 GB in de tablet, waardoor gebruikers een uitgebreide collectie bestanden, muziek en foto’s kunnen aanleggen.

Naast interne kracht biedt de Satellite Click 2 L30W een groot aantal aansluitmogelijkheden voor extra flexibiliteit, zelfs in de tabletmodus, zoals een full-size USB 2.0-poort, SD-kaartslot en micro-HDMI-out op de tablet en een full-size USB 3.0-poort met Sleep-and-Charge op het toetsenbord. Verder is de laptop uitgerust met de nieuwste Wi-Fi 802.11ac-standaard, Bluetooth® 4.0, Intel WiDi-connectiviteit, Wireless Display-technologie en een ingebouwde HD-webcam met een geluidsonderdrukkende stereomicrofoon.

Satellite Click 2 Pro P30W: lichtgewicht zwaargewicht
De Satellite Click 2 Pro P30W is een ultramobiele, lichtgewicht Ultrabook die met zijn geringe dikte, variërend van 11 mm (tablet) tot 20 mm (laptop), altijd en overal zijn nut bewijst. Het grote clickpad op het toetsenbord is niet alleen geschikt voor Windows 8.1-gebarenondersteuning, maar kan tevens fungeren als muisvervanger wanneer de device als PC ingezet wordt. Zo hoeven gebruikers nooit het comfort te missen dat het werken op een traditionele laptop met zich meebrengt. Voor extra gebruiksgemak biedt het toestel 10-finger touch-ondersteuning, wat wezenlijk verschil maakt bij gamen of surfen op internet. Via de front-facing HD-webcam met ingebouwde geluidsonderdrukkende microfoon en de vijf megapixel rear-facing camera met autofocus kunnen gebruikers ‘face to face’ en in HD-kwaliteit contact onderhouden met vrienden en collega’s.

Dankzij de audiovisuele voorzieningen op de Satellite Click 2 Pro P30W komen films, afbeeldingen en muziek optimaal tot hun recht, wat een overweldigende entertainmentervaring oplevert. De op de tablet geïnstalleerde harman/kardon®-speakers staan garant voor audio van topniveau die een externe luidspreker overbodig maakt. Het Full HD (1.920 x 1.080) IPS-beeldscherm zorgt voor levendige kleuren en scherpe details, terwijl de geïntegreerde Ambient Light Sensor de helderheid van het LCD-scherm aanpast aan de omgeving en de lichtomstandigheden.

Met zijn vierde generatie Intel® Dual Core i5-processors for Ultrabook en Intel® HD 4400 Graphics-technologie levert de Satellite Click 2 Pro P30W krachtige en stabiele prestaties, of hij nu gebruikt wordt voor entertainmentdoeleinden of voor het werken met meerdere applicaties tegelijkertijd. De in de tablet ingebouwde SSD van 128 GB biedt de gebruiker behalve genoeg opslagruimte voor documenten en multimediabestanden ook snelle responstijden en een korte opstarttijd. De royale batterijlevensduur van maximaal zes uur1 is ruim voldoende voor het bekijken van speelfilms of het langere tijd achtereen werken onderweg.

Daarbij beschikt de Satellite Click 2 Pro P30W over een reeks aansluitmogelijkheden die voorzien in tal van behoeften, ongeacht of hij gebruikt wordt als tablet of met toetsenbord. Zo is de tablet uitgerust met een micro-HDMI-out-poort, een full-size USB 2.0-poort en een micro-SD/SDHC/SDXC-SD-kaartslot en het toetsenbord met een full-size HDMI-out-poort, twee full-size USB 3.0-poorten en een full-size SD-kaartslot. Voorts wordt de laptop geleverd met Intel WiDi, Wireless Display, de nieuwste Wi-Fi 802.11ac-standaard en ingebouwde Bluetooth® 4.0.

Beschikbaarheid en prijzen
Zowel de Satellite Click 2 L30W als de Satellite Click 2 Pro P30W detachable laptop zijn verkrijgbaar vanaf eind juni 2014. Prijzen: respectievelijk €599,- (L30W) en €999,- (P30W) inclusief BTW.

Ultrabook is een handelsmerk van Intel Corporation in de V.S. en/of andere landen.

Alle in dit persbericht vermelde handelsnamen zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaar. De exacte productspecificaties zijn afhankelijk van het model en de lokale beschikbaarheid.
Tags bij dit bericht
Eerder van Toshiba
16 jan 2019 Toshiba en IGEL sluiten partnership voor mobiele thin client oplossing

26 nov 2018 Toshiba presenteert 2019 voorspellingen in digitale werkomgeving

25 okt 2018 Toshiba biedt zakenreiziger extra beveiligingsopties
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nl