www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar en 119 dagen geleden)
PR: Influx PR & Communicatie

Pegasystems presenteert financiële resultaten van het eerste kwartaal van 2014

GAAP licentieomzet stijgt 22% in het eerste kwartaal van 2014;
Q1’14 GAAP EPS van $0,12; Q1’14 Non-GAAP EPS van $0,20 stijgt 18% ten opzichte van Q1’13

Amsterdam, 27 mei 2014 – Pegasystems B.V. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier die digitaal georiënteerde organisaties voorziet van ‘Better Business Software, presenteert de financiële resultaten van het eerste kwartaal eindigend op 31 maart 2014.

"Pegasystems is 2014 van start gegaan met een sterk eerste kwartaal", aldus Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems. "Met een licentieomzetgroei van 22% ten opzichte van dezelfde periode van vorig jaar, is het duidelijk dat het gebruik van het Pega 7 Build for Change ®-platform nog steeds toeneemt. Klanten erkennen meer en meer de waarde van verbeterde klantbeleving, vereenvoudigde processen en de mogelijkheid om hun bedrijven aan te passen aan de eisen van de huidige dynamische en uitdagende zakelijke wereld."

(1) See a reconciliation of our GAAP to Non-GAAP measures contained in the financial schedules at the end of this release.

(2)The number of common shares and per share amounts have been retroactively restated for all prior periods to reflect the Company's two-for-one common stock split effected in the form of a common stock dividend distributed on April 1, 2014.

Liquide middelen: Het saldo liquide middelen, kortlopende schulden en verhandelbare effecten bedroeg aan het eind van het kwartaal $221 miljoen, een stijging van 41% sinds het einde van het boekjaar 2013. Operationele cash flow was dit kwartaal $72,9 miljoen, een stijging van 10% vergeleken met vorig jaar. De Free Cash Flow, gedefinieerd als operationele cash flow verminderd met de Capex, was $71,6 miljoen, een stijging van 10% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Licentie backlog: De organisatie raamt de licentie backlog door bijtelling van gefactureerde, uitgestelde licentie- en cloudomzet en licentie- en cloudtoezeggingen buiten de balans om. Dit betreft zakelijke transacties die zijn gecontracteerd, nog niet gefactureerd en niet opgenomen in de bedrijfsbalans.

Totaal gefactureerde, uitgestelde licentie- en cloudomzet op de balans van 31 maart, 2014 bedroeg $62,7 miljoen, een stijging van 98% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Licentie- en cloudtoezeggingen buiten de balans om kwamen op 31 maart 2014 opgeteld uit op $270,2 miljoen, een stijging van 7% ten opzichte van vorig jaar.

"Met goede prestaties qua omzet en winst per aandeel en groei in licentie backlog ten opzichte van vorig jaar, voeren we onze plannen voor 2014 goed uit. Onze ‘insurance vertical’ presteerde het beste in Q1 en we hadden een bijzonder sterk kwartaal in Europa", aldus Rafe Brown, Pegasystems CFO. "Dit is zeer bemoedigend en  we kijken uit naar de rest van het jaar. We zijn ook erg ingenomen met de recente erkenning door Forbes Magazine als een van ‘Amerika’s meest betrouwbare bedrijven’. Deze erkenning kunnen we toevoegen aan tal van andere onderscheidingen door industrieanalisten."

Klik hier voor de volledige Engelstalige versie van het persbericht.

Een herhaling van de webcast van Alan Trefler van 6 mei jl. is te beluisteren via de Audio Archives-link in de Investor Relations-sectie op www.pega.com.

Over Pegasystems
Pegasystems’ Build for Change® Platform vormt het hart van Better Business Software. Het biedt zakelijke flexibiliteit en stelt toonaangevende organisaties in staat om de kloof tussen strategie en uitvoering snel te dichten en nieuwe kansen te grijpen. Als erkend leider in Business Process Management (BPM), Multi-Channel Customer Relationship Management (CRM), Business Rules en Adaptive Analytics stelt Pegasystems zijn relaties op unieke wijze in staat om met klanten te engageren, operationele processen te vereenvoudigen en van verandering een voordeel te maken. Voor meer informatie: www.pega.com.

Discussion of Non-GAAP Financial Measures:
To supplement financial results presented in accordance with Generally Accepted Accounting Principles in the U.S. ("GAAP"), the Company provides non-GAAP measures, including in this release. Pegasystems' management utilizes a number of different financial measures, both GAAP and non-GAAP, in analyzing and assessing the overall performance of the business, for making operating decisions, and for forecasting and planning for future periods. The Company's annual financial plan is prepared both on a GAAP and non-GAAP basis, and both are approved by our board of directors. In addition and as a consequence of the importance of these measures in managing the business, the Company uses non-GAAP measures and financial performance results in the evaluation process to establish management's compensation.

The non-GAAP measures exclude the effects of certain business combination accounting entries, stock-based compensation expense, amortization of acquired intangibles, acquisition-related costs, and restructuring costs. The Company believes that these Non-GAAP measures are helpful in understanding its past financial performance and its anticipated future results. These non-GAAP financial measures are not meant to be considered in isolation or as a substitute for comparable GAAP measures and should be read only in conjunction with the Company’s consolidated financial statements prepared in accordance with GAAP. A reconciliation of the Company's GAAP to non-GAAP measures is included in the financial schedules at the end of this release.

Forward-Looking Statements

Safe harbor” statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: Certain statements contained in this press release may be construed as “forward-looking statements” as defined in the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. The words “anticipate,” “project,” “expect,” “plan,” “intend,” “believe,” “estimate,” “should,” “target,” “forecast,” “could,” “preliminary,” “guidance” and similar expressions, among others, identify forward-looking statements, which speak only as of the date the statement was made. These statements are based on current expectations and assumptions and involve various risks and uncertainties, which could cause the Company's actual results to differ from those expressed in such forward-looking statements. These risks and uncertainties include, among others, variation in demand for our products and services and the difficulty in predicting the completion of product acceptance and other factors affecting the timing of our license revenue recognition, the ongoing consolidation in the financial services and healthcare markets, reliance on third party relationships, the potential loss of vendor specific objective evidence for our professional services, the financial impact of the Antenna acquisition, and management of the Company's growth. Further information regarding these and other factors which could cause the Company's actual results to differ materially from any forward-looking statements contained in this press release is contained in the Company's Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2013 and other recent filings with the Securities and Exchange Commission. These documents are available on the Company’s website at www.pega.com/about-us/investors/sec-filings. The forward-looking statements contained in this press release represent the Company's views as of May 6, 2014. Investors are cautioned not to place undue reliance on such forward-looking statements and there are no assurances that the matters contained in such statements will be achieved. Although subsequent events may cause the Company's view to change, the Company does not undertake and specifically disclaims any obligation to publicly update or revise these forward-looking statements whether as the result of new information, future events or otherwise. The statements should therefore not be relied upon as representing the Company's view as of any date subsequent to May 6, 2014.

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com
Laatste van Pegasystems
Onderzoek Pega toont aan: Intelligent Automation beschermt organisaties beter bij een toekomstige pandemie

Pega introduceert X-ray Vision: RPA-tool met zelfherstellend vermogen

Nieuw Pega onderzoek toont aan: gebrekkige communicatie tijdens Covid-19-crisis heeft vertrouwen van klanten geschaad
Verstreken tijd: 6 jaar en 119 dagen

Logo devolo
Logo Criteo
Logo Workday
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Pure Storage
Logo Avit Group
Logo Diamanti

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl