www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (6 jaar en 155 dagen geleden)
PR: LEWIS

Adverteerder: “Ik ben mobile proof, en nu?"

Widespace biedt vijf tips voor adverteerders om mobile advertising optimaal te benutten

De meeste adverteerders zijn inmiddels mobile proof; hun merken beschikken over mobile responsive pagina’s en apps. Na het ‘mobile proof’ maken van de gehele communicatie, is het tijd om gebruik te gaan maken van de talloze voordelen die het medium mobile biedt. Om de kansen in mobile optimaal te benutten, moet je als adverteerder anno 2014 rekening houden met een aantal uitdagingen. Widespace, de Europese marktleider in premium mobile advertising, zet ze op een rij.

1. Kennis

Een specifieke doelgroep bereiken op basis van huidige locatie, demografische kenmerken of belangstelling is een grote kracht als het gaat om mobile. Op dit moment zijn het veelal technische bedrijven die mobile advertising aanbieden en zij neigen te denken vanuit een puur technisch perspectief en niet vanuit de behoefte van de adverteerder.

2. Meten van succes

Als online media gemeten worden, wordt meestal alleen het aantal clicks en impressies gemeten. Het kan echter zijn dat dit niets zegt over het succes. Dit hangt sterk af van wat de doelstellingen van de campagne zijn. Echte engagement en merkbeleving zijn essentiële factoren voor een totale branding campagne, waar above the line-cijfers geen goed beeld zouden geven. Daarnaast wordt online regelmatig alleen maar gebruikt als conversiemiddel, maar het is vrij onwaarschijnlijk dat iemand via zijn mobiele telefoon een auto koopt op weg van het werk naar huis. Het mobiele kanaal doet op veel manieren dienst als een merkopbouwend middel en onderzoeken laten goede cijfers zien als het gaat om bewustzijn, merkvoorkeur, koopintentie en zelfs verandering in gedrag. Het medium is relatief makkelijk in te zetten en omdat het meetbaar is, verwachten marketeers snel resultaat in de vorm van leads en orders. Om te voorkomen dat in mobile advertising dezelfde fouten worden gemaakt, is het belangrijk dat de meetbaarheid van het bereik en de beleving van mobile advertising beter onderzocht worden.

3. Balans

Het begint en eindigt met de consument. Site- en app-eigenaren zijn, en moeten, voorzichtig zijn hoe ze omgaan met hun doelgroep. Merken willen deze groep mensen om verschillende redenen bereiken. De consument wil over het algemeen zo weinig mogelijk reclame en als het nodig is om gratis content te krijgen, is er een verantwoordelijkheid hoe dit moet worden uitgevoerd. Spammen is nooit een goede manier. Eén advertentie tegelijkertijd – gericht zodat deze relevant is voor de gebruikers en aangeboden op een creatieve, leuke manier brengt evenwicht. Bij mobile advertising zijn drie partijen betrokken; uitgevers, adverteerders en bezoekers. De belangen van deze partijen moeten goed op elkaar aansluiten. Het bereik onder bezoekers is een belangrijk verkooppunt voor uitgevers. Wanneer de bezoeker wordt afgeschrikt door bijvoorbeeld een overvloed aan banners, omdat adverteerders graag zoveel mogelijk willen adverteren, daalt het bereik voor de uitgevers. Waarop adverteerders op hun beurt op zoek gaan naar andere uitgevers met een groter bereik onder bezoekers. Het is een cirkel die, om mobile advertising tot een succes te maken, in balans moet zijn.

4. Relevantie

Efficiënt targeten, denken vanuit de bezoeker, is bij mobile advertising in veel campagnes belangrijk. Niets kan voor bezoekers zo storend zijn als het zien van advertenties die voor hen niet van belang zijn. Inmiddels is de technologie gelukkig ver genoeg, zodat adverteerders op een kwalitatieve manier met de doelgroep kunnen communiceren. Bezoekers kunnen relevante advertenties worden getoond, zodat ze zich ook daadwerkelijk aangesproken voelen. Gericht benaderen creëert een betere mobiele omgeving en kost minder advertenties.

5. Het meest geavanceerde mediakanaal

Niet zelden worden online banners één op één doorgezet naar mobiel. Dat is jammer want op deze manier worden de interactieve mogelijkheden van mobiel niet optimaal benut. Het aanbieden van hele simpele advertentieformaten zorgt voor gemiste kansen. Te meer omdat de technologie achter mobile advertising volop in ontwikkeling is. Smartphones bieden mogelijkheden tot interactie die andere media niet kunnen bieden. Maak hier gebruik van. Goede advertenties moeten gebruikmaken van de telefoon als een ‘onderweg’-kanaal en van de ingebouwde functionaliteiten. Wanneer een adverteerder een datum wil pushen, waarom zou hij deze niet meteen door de gebruiker in zijn mobiele agenda laten opslaan? Of als een aanbieding alleen interessant is voor mensen in Amsterdam, toon deze dan niet aan mensen die elders wonen.

“Adverteerders zijn vaak nog terughoudend ten overstaan van mobiel. De vraag ‘wat kan ik ermee en wat gaat het mij opleveren’ schrikt marketeers af en het is hen nog niet geheel duidelijk hoe mobile advertising bijdraagt aan hun branding campagne”, zegt Keith Ta, Country Manager Nederland bij Widespace. “Adverteerders zijn net gewend geraakt aan online en nu moeten ze weer omschakelen naar een ander medium. Een medium met meer interactiemogelijkheden. Maar het is juist die vertaalslag die heel belangrijk is om tot een volledig geïntegreerde branding campagne te komen. Het is logisch om te adverteren waar je doelgroep is, maar dit is niet per definitie eenvoudig gedaan. Het is onze taak adverteerders te ondersteunen in hun reis naar, en het succesvol worden in, mobile.”
Laatste van Widespace
Widespace lanceert eerste 360-graden advertentieformaat voor mobiele omgevingen

Viewability zorgt voor toename kijktijd mobile advertising van 170 procent

TUI vergroot merkbekendheid met mobile videoadvertenties van Widespace
Cisco-rapport: privacy en veiligheidsproblemen nemen toe door remote werken

Conscia Nederland bekroond tot Extreme Networks Partner of the Year - Northern and Eastern Europe

Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Terugkerende inkomsten IFS stijgen met 41 procent jaar-op-jaar

CyberArk Labs vindt manier om netwerken plat te leggen via slimme apparatuur als alarmen en sensoren

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen
Verstreken tijd: 6 jaar en 155 dagen
Widespace contact

Logo Widespace

info@widespace.com
  www.widespace.com
Widespace sociaal

Widespace tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS