Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (7 jaar en 82 dagen geleden)

Fontys migreert naar XperienCentral

Hogeschool Fontys, een van de grootste opleidingsinstituten van Nederland, is overgestapt op een nieuwere versie van zijn contentmanagementsysteem (CMS). De sites fontys.nl (Nederlands) en fontys.edu (Engels) draaien nu op XperienCentral, het CMS van GX Software. Hoewel bezoekers er aan de voorkant niet veel van zullen merken, verlopen redactieprocessen aan de achterkant sneller en effectiever. Dat is een welkom voordeel als je bedenkt dat er maar liefst 150 webredacteuren mee werken.

Fontys werkte voorheen met GX WebManager, de voorganger van XperienCentral. Gelukkig heeft XperienCentral een intuïtieve inrichting, waardoor het CMS gemakkelijk aan te leren is voor nieuwe en incidentele gebruikers. De 150 webredacteuren van Fontys hebben dus geen uitvoerige inwerktijd nodig gehad om met het vernieuwde CMS uit de voeten te kunnen.

Op maat gemaakt
Naast een gebruiksvriendelijke redactieomgeving is een tweede voordeel dat XperienCentral aangepast kan worden aan de wensen van gebruikers. Zo kent XperienCental een reeks widgets (handige tools voor veelvoorkomende redactiehandelingen), waar Fontys een eigen SEO-widget aan heeft toegevoegd. Het SEO-widget, dat altijd in de zijbalk naast het contentartikel verschijnt, biedt redacteuren de belangrijkste tekstvelden voor zoekmachineoptimalisatie aan.

Verdere uitrol
Met XperienCentral beschikt Fontys over een goede basis voor toekomstige ontwikkelingen. Met de migratie is de klus dus nog niet geklaard, want er staan allerlei vervolgplannen op stapel. Eén daarvan is het responsive maken van de website later dit jaar, zodat deze ook heel gemakkelijk met een smartphone of tablet bezocht kan worden. XperienCentral is uitgerust voor deze ontwikkeling, want het CMS stelt redacteuren in staat content ook te beheren en bewerken in een smartphone- en tabletweergave. Ook gaat Fontys XperienCentral gebruiken om het productieproces van de opleidingsbrochures te vereenvoudigen. Vooralsnog worden deze door zowel de webredactie (online) als de printredactie (offline) gemaakt. Maar dat is dubbel werk en bovendien bestaat de kans dat de informatie in de online en offline folder niet helemaal identiek is. Dit wordt opgelost als straks het CMS als centrale bron wordt gebruikt en beide redacties hun informatie hier vandaan halen.

Over Fontys
Fontys Hogescholen is met 4.000 medewerkers en 40.000 studenten een van de grootste hogeronderwijsinstellingen in Nederland. Fontys kent 29 instituten, die ruim 100 bacheloropleidingen verzorgen, en biedt daarnaast 24 mastervarianten en 11 Associate degrees aan. Ook verzorgt Fontys verschillende cursussen en trainingen. Naast onderwijs legt Fontys zich met 34 lectoraten toe op onderzoek en kennisinnovatie.

Over GX Software: GX Software is wereldwijd leverancier van Web Content Management en Online Marketing software. Met deze innovatieve oplossingen kunnen organisaties op elk moment en in elk online kanaal in contact komen met hun bezoekers om zo een waardevolle klantrelatie op te bouwen. Ga voor meer informatie naar www.gxsoftware.com.

Contactpersoon: Femke Terwiel, +31 24 388 82 61, femke.terwiel@gxsoftware.com
Laatste van GX Software
Sportwereld omarmt fan-engagement

Visie GX Software zeer succesvol

GX Software sponsor van Business of Sports Academy
Verstreken tijd: 7 jaar en 82 dagen
GX Software contact

Logo GX Software

info.eu@gxsoftware.com
  www.gxsoftware.com
GX Software sociaal

GX Software tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks