Datum: (1625 dagen oud)

ICT Automatisering start met uitrol PALGA Protocol Module

ICT Automatisering is gestart met de definitieve uitrol van de nieuwe PALGA Protocol Module (PPM) naar 45 pathologie laboratoria verspreid over het land. De voltooiing van deze uitrol vindt plaats voor de zomer.

De uitrol omvat naast de nieuwe PPM (framework) ook twee in LogicNets ontwikkelde landelijke protocollen. LogicNets is de Amerikaanse partner van ICT die  het webbased expert system levert. Dit expert systeem vormt de basis van de nieuwe PPM. Binnen de PPM worden de landelijke PALGA protocollen ontwikkeld, dit ontwikkelen gebeurt door middel van een grafische ontwikkelingsomgeving.

De PPM wordt uiteindelijk door meer dan 400 pathologen en analisten in ruim 50 instellingen gebruikt om de protocollaire verslaglegging te ondersteunen. Door deze nieuwe Protocol Module wordt in de aankomende jaren de doelstelling van PALGA; het opleveren van 30 landelijke pathologie protocollen, gerealiseerd.

Jos Meijer, Bestuursvoorzitter PALGA: “Door de samenwerking met ICT en LogicNets creëren we een state of the art Module, die toonaangevend is in de wereld op het gebied van Synoptic Reporting binnen de pathologie.”

Jan-Willem Doosje, Business Development Manager Healthcare ICT Automatisering: “De samenwerking met Stichting PALGA verloopt goed, met name op het gebied voor het ontwikkelen van de PPM en de nieuwe protocollen. ICT heeft voor labbeheerders een training verzorgd om een soepele overgang naar de nieuwe PPM in de laboratoria te garanderen.”
Paul Seegers, Adviseur & beheerder landelijke protocollen PALGA: “Door de goede en intensieve samenwerking met ICT Automatisering en LogicNets is de oplevering van de nieuwe PPM volgens verwachting verlopen, binnen het budgettaire kader en het afgesproken tijdspad.
Wij zien de toekomst met vertrouwen tegemoet. Met de oplevering van de nieuwe PPM wordt een nieuwe fase ingeluid in de samenwerking tussen PALGA, ICT en LogicNets waarin project ondersteuning overgaat in procesondersteuning.”

Meer informatie over PALGA

Profiel ICT
ICT Automatisering stelt zich tot doel bedrijfs-, productie- en communicatieprocessen bij onze afnemers te versoepelen, te vereenvoudigen en te verbeteren. Wij doen dit op basis van hoogwaardige technologische kennis. Kennis die wij presenteren in de vorm van inventieve en effectieve product/marktcombinaties. ICT is ingedeeld naar de markten, die wij bedienen. Wij kennen zes verticals: Logistics, Automotive, Machine & Systems, Industrial Automation, Energy en Healthcare. Iedere vertical bestaat uit professionals met specifieke kennis en expertise van producten en processen van een markt. Kijk voor meer informatie op www.ict.nl.

Voor nadere Informatie:
Femmy de Rijk - Marketing & Communications ICT Automatisering N.V.
Telefoon: +31 (0)6 10 51 3745. E-mail: Femmy.de.rijk@ict.nl