Sterke toename UPC internetklanten in eerste kwartaal 2014

Groei met 16.900 UPC Internetklanten in eerste drie maanden Verbeterde commerciële prestaties ten opzichte van laatste kwartaal 2013

Bijlage bij persbericht Liberty Global over eerste kwartaal 2014

UPC Nederland zag in het eerste kwartaal van 2014 een toename van ruim 16.900 internetabonnementen. Deze groei is de sterkste in twee jaar. Het aantal internetklanten steeg naar 1.085.000. Ook het totaal aantal abonnementen groeide het afgelopen kwartaal: van 3.683.000 naar 3.690.200 bij meer dan 1,6 miljoen klanten. De omzet over de eerste drie maanden van dit jaar bedroeg €232 miljoen, terwijl de Operating Cash Flow (OCF) op bijna €134 miljoen uitkwam. De volledige en officiële financiële resultaten van Liberty Global, het moederbedrijf van UPC, zijn te vinden op de website van Liberty Global.

De omzet van UPC bleef in vergelijking met het laatste kwartaal van 2013 redelijk stabiel, ondanks de concurrentie in de sector. Het aantal klanten dat voor meerdere diensten van UPC koos, groeide ook het afgelopen kwartaal gestaag door. Inmiddels heeft het overgrote deel van de klanten voor twee of drie UPC-diensten gekozen.

Guido Nap, financieel directeur van UPC: “Het afgelopen kwartaal bewijst dat onze klanten zien dat wij hen meer waarde bieden tegen concurrerende tarieven. Dat is een duidelijk resultaat van de strategie die we in september 2013 hebben ingezet. Wij rondden eind maart de introductie van 200 Mb/s internet in heel ons verzorgingsgebied af en zetten nu de laatste stappen in de uitrol van 500.000 UPC Wifispots waarvan al onze internetklanten gebruik kunnen maken. We voegen voor hen dus steeds meer waarde toe aan ons aanbod.”

Op 1 april lanceerde UPC haar filmdienst MyPrime. Met MyPrime biedt UPC haar klanten toegang tot ruim 1.000 films en ruim 1.000 afleveringen van tv-series. De dienst is gratis onderdeel van de Power of Extra Power pakketten. Klanten met andere pakketten kunnen MyPrime bestellen voor € 6,50 per maand. Klanten die vanaf september 2013 Power of Extra Power pakketten inclusief Horizon Mediabox hebben gekocht, krijgen automatisch en kosteloos MyPrime toegevoegd. UPC verwacht voor de toekomst veel van de combinatie van Horizon als standaard mediabox met MyPrime.

UPC introduceerde in het eerste kwartaal van dit jaar diverse apps. Door de introductie van Fox Sports Go en de Horizon TV Android app, geeft UPC een steeds vollediger invulling aan haar doelstelling om haar klanten de vrijheid te bieden zelf te bepalen wat, wanneer, waar en via welk scherm zij televisiekijken.

In het kader van de commerciële en operationele vereenvoudiging verbeterde UPC in maart de klantenservice via haar website. Betere vindbaarheid van informatie en uitgebreidere informatievoorziening op de website staan hierbij centraal. UPC bundelde de vragen per onderwerp en per fase waarin de klant zich bevindt. Doel van de commerciële en operationele vereenvoudiging is om de klantbeleving via kwaliteits- en serviceprogramma’s zowel on- als offline te versterken.

LG-Earnings-Release-Q1-2014.PDF 832kBs