Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (7 jaar en 87 dagen geleden)

Epson wint TIPA Awards voor 'beste fotoprinter' en 'beste fotoprojector'

Epson valt opnieuw in de prijzen met innovatieve en hoogwaardige beeldverwerkingsproducten voor de fotografiebranche

Amsterdam, 5 mei 2014 – Epson, toonaangevend op het gebied van beeldverwerkingsproducten, heeft tijdens de uitreiking van de Technical Image Press Association (TIPA) Awards 2014 twee belangrijke Europese prijzen op het gebied van foto- en beeldtechnologie in de wacht gesleept. Uitgevers en journalisten van fotografietijdschriften van over de hele wereld hebben een TIPA Award voor de ‘beste fotoprinter’ en de ‘beste fotoprojector’ van 2014 aan de Epson Expression Photo XP-950 printer en EH-TW7200 projector toegekend.

Ian Cameron, General Manager voor wereldwijde verkopen en marketingondersteuning bij Epson Europe, zegt: “Het jurypanel heeft een enorme verscheidenheid aan keuze, dus we zijn zeer trots dat de Epson Expression Photo XP-950 printer en de EH-TW7200 projector in de prijzen zijn gevallen.”

De leden van de jury zijn tijdschriften uit negen Europese landen, plus Australië, Canada, China, India, Zuid-Afrika en de Verenigde Staten. Het is daarmee één van de grootste en meest gezaghebbende persorganen voor fotografie en beeld wereldwijd. Inclusief de twee awards voor 2014, heeft Epson sinds 1997 in totaal 34 TIPA Awards in de wacht gesleept voor haar technologieën en beeldbewerkingsproducten, waaronder inkjetprinters, scanners en projectors.

Productbeoordelingen
De bekroonde producten ontvingen de volgende beoordelingen van TIPA:

Epson Expression Photo XP-950
“De Epson Expression Photo XP-950 zet een nieuwe standaard voor het 'all-in-one'-concept (een multifunctionele printer, die in het geval van de XP-950 tekst en afbeeldingen kan afdrukken en kan scannen en kopiëren) met de mogelijkheid om af te drukken tot 28 bij 43 cm met gebruik van zeskleuren Claria Photo HD-inkten. Het apparaat drukt foto's van 10 bij 15 cm af in minder dan tien seconden en biedt de mogelijkheid om draadloos af te drukken vanaf een telefoon, tablet, computer of andere mobiele apparaten met behulp van de Epson Connect-apps. Verder biedt het apparaat een scanner die kan scannen tot 4800 dpi, de mogelijkheid om af te drukken op cd's en dvd's en een speciale lade voor fotopapier. Dankzij een speciale lade aan de achterzijde kan er worden afgedrukt op zwaarder karton en via het LCD-scherm van 3,5" met navigatie via 'gebaren' heeft de gebruiker snel en eenvoudig toegang tot alle functies.”

Epson EH-TW7200
'De Epson EH-TW7200 is oorspronkelijk ontworpen voor het thuis bekijken van films, maar biedt ook stilstaande beelden van indrukwekkende kwaliteit voor thuis, op de fotografieclub, in leslokalen en in kleine lokalen voor fotografielessen. Het apparaat biedt de keuze tussen een groothoek- en een telelens, voor een grote veelzijdigheid aan instellingen en projectieafstanden, en een lichtopbrengst van 2000 lumen voor zowel gekleurd als wit licht. De contrastverhouding van 120.000:1 zorgt voor levendige, contrastrijke kleuren. Het apparaat biedt een Full HD 1080p-resolutie en een handmatige keystone-correctie van maximaal +/- 30 graden. Het apparaat heeft aansluitingen voor USB 2.0, HDMI 1.4, Composiet in, Component in en S-video in en is daarnaast in staat om 3D-content weer te geven met behulp van de meegeleverde RF 3D-bril.'

Ga voor meer informatie over de Epson Expression Photo XP-950 printer en EH-TW7200 projector naar www.epson.nl.

- Einde -

Informatie over Epson
Epson is wereldwijd toonaangevend op gebied van innovatie en biedt een uitgebreid productgamma variërend van inkjet printers en printsystemen, 3LCD-projectoren en industriële robots tot sensoren en andere micro apparatuur. Epson is toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten wereldwijd te overstijgen en biedt customer value op basis van compacte, energiebesparende, precisie technologieën voor grote ondernemingen, thuiskantoren, handelsmarkten en industrie.

De Epson Group, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op haar voortdurende bijdrage aan het mondiale milieu en de gemeenschappen waarin de groep actief is.

Informatie over Epson Europe
Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.655 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2012 een omzet van 1.540 miljoen euro. http://www.epson.eu/

Ecologische Visie 2050

Voor meer informatie:
Pride PR
Ivette van der Elst/ Laura de Vries
T: 0031 71 568 00 28
E: epson@pridepr.nl
Laatste van Epson Europe B.V.
Epson presenteert haar meest geavanceerde reeks professionele inkjetprinters op drupa 2016

Persuitnodiging: Epson op IFA 2015

Epson introduceert de EcoTank, voorzien van genoeg inkt voor twee jaar printen, zonder gebruik van inktpatronen
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen
Verstreken tijd: 7 jaar en 87 dagen
Epson Europe B.. contact

Logo Epson Europe B.V.

Sander Bosman
  sander.bosman@epson.eu
  www.epson.nl
Epson Europe B.. sociaal

Epson Europe B.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric