www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (1966 dagen geleden)

Thebe faciliteert zelfsturing met Intus

Breda, 5 mei 2014. Thebe, een zorgorganisatie met ruim 8.000 medewerkers in Midden- en West-Brabant, is vanuit haar visie bezig om nieuwe, unieke zorgconcepten uit te werken. Onderdeel daarvan is het optimaal faciliteren van de zelfsturende teams om zo nog beter in te kunnen spelen op de zorgvraag van de cliënt. Thebe heeft hierbij voor de personeelsplannings-oplossing van Intus gekozen.

Cliënten moeten bij Thebe ervaren dat hun hun eigen, persoonlijke zorgbehoeften en mogelijkheden centraal staan. Dat komt in de visie van Thebe het best tot zijn recht als medewerkers optimaal regelruimte krijgen om cliënten te ondersteunen. Dit alles zo veel mogelijk met dezelfde vertrouwde zorgverleners, met de juiste deskundigheid en met passie voor het vak. Intus Planning draait op dit moment al in een aantal geselecteerde pilotteams.

Meer zeggenschap in het cliëntproces
Rob Stam, lid van de Raad van Bestuur van Thebe: “Het succes van Thebe zit in de relatie tussen onze medewerkers en onze clienten. We werken met zelfstandige teams zodat onze medewerkers kunnen doen waarvoor ze zijn opgeleid én waar ze goed in zijn: onze cliënten de beste zorg leveren.”

Thebe ondersteunt haar teams op diverse vlakken zodat zij zo professioneel en zelfstandig mogelijk kunnen werken. Onderdeel van de zelfstandige teams is ook zelfregie op de eigen roosters. Rob Stam: “Een rooster is het raakvlak tussen werk en privé. Wij geloven dat meer regie over het eigen leven, en het zelf kunnen vormgeven van de werk-privé balans, ook indirect ten goede komt aan onze cliënten. Omdat medewerkers zelf kunnen aangeven wanneer ze kunnen werken, zijn ze niet meer bezig met privé afspraken en gaat de volle aandacht naar het werk. Met Intus bieden wij onze teams de gewenste ondersteuning daarbij.”

Eigen kracht en regie staan centraal
Hans Leideman, directeur Intus: “In alles wat we binnen Intus ontwikkelen staat de eigen kracht en eigen regie van de medewerker centraal. Intus Planning is één geïntegreerd systeem van zelfroosteren, dienstroosterplanning en flexpool, gecombineerd met een hoog gebruiksgemak. Voor een flexibele en optimale ondersteuning is de oplossing volledig webgebaseerd en kunnen medewerkers ook gebruik maken van een app om zelf hun rooster te maken, aan te passen of te bekijken. Wij zijn er van overtuigd dat meer regie in het roosterproces niet alleen bijdraagt aan een hogere betrokkenheid van medewerkers, maar ook aan tevreden cliënten en een gezonde bedrijfsvoering.”

Thebe
Thebe is een zorg- en dienstverleningsorganisatie voor alle inwoners van Midden- en West-Brabant. Thebe biedt een breed dienstenpakket voor jong en oud. Van kraamzorg, jeugdgezondheidszorg, hulp bij het huishouden en thuiszorg tot zorg in diverse woonzorgcentra.

Intus
Intus Planning is een personeelsplanningsoplossing, die uitgaat van de  eigen regie en eigen kracht van zorgmedewerkers. Dit vanuit de overtuiging dat regie over werk en privé leidt tot meer werkplezier en zo bijdraagt aan leefplezier van cliënten en een gezonde en flexibele bedrijfsvoering. Dit heeft geleid tot innovatieve webgebaseerde producten voor personeelsplanning, waarin een grote mate van zelfregie mogelijk is.

Binnen de gezondheidszorg is Intus actief in de V&V, thuiszorg, ambulancediensten, ziekenhuizen, GGZ en gehandicaptenzorg.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Thebe:
Carla van Zanten, projectleider. Carla.van.zanten@thebe.nl, tel. 076 – 52 33 798.

Of met Intus:
Ellen Veurink, e.veurink@intus.nl , tel. 030 – 82 00 315.