Geachte bezoeker, wegens vakantiebezetting zal www.persberichten.com dagelijks minder vaak worden bijgewerkt.

Datum: (1575 dagen oud)

Sony 4K-mediaspeler voegt 4K live streaming toe aan bestaande BRAVIA 4K Ultra HD-TV’s

Vanaf augustus 2014 kan iedere eigenaar van een BRAVIA 4K Ultra HD-TV videocontent streamen met de steeds populairder wordende HEVC (H.265)-standaard.

De nieuwe, compacte 4K-mediaspeler, FMP-X5, is direct online te koop voor €399 en wordt via de HDMI-poort gekoppeld aan de onderstaande, bestaande 4K BRAVIA-modellen (geïntroduceerd in 2012/2013):
  • KDL-84X9005
  • KD-65X9005A / 55X9005A
Met de nieuwe decoder kunnen alle 4K BRAVIA-televisies content afspelen die is gecodeerd met de High Efficiency Video Coding (HEVC) video codec. HEVC wordt steeds populairder bij videostreaming en wordt gebruikt bij diensten zoals Netflix. HEVC/H.265 is als coding-techniek efficiënter dan H.264/MPEG-4 AVC en maakt HEVC ideaal voor het online streamen van 4K-video, doordat het minder bandbreedte nodig heeft voor 4K-beelden van verbluffende kwaliteit.

HEVC-ondersteuning zit al standaard in alle BRAVIA 4K-TV-modellen van 2014, waaronder de KD-X9500B/X9000B/X8500B. Zij hebben deze decoder niet nodig om HEVC-content af te spelen.

Over Sony
Sony biedt een geïntegreerde entertainment ervaring met elektronica, mobiel, muziek, films, games en het Sony Entertainment Network. Sony is daarmee het meest complete elektronica merk ter wereld.

Sony is bekend om zijn audiovisuele producten voor zowel de consumenten als professionele markt, zoals de 4K Ultra HD and Full HD LED BRAVIA™ televisie, Cyber-shot™ digitale camera, Handycam ®-camcorder, “α” (Alpha) digital SLR camera, Sony Tablet en Walkman MP3-speler alsmede de VAIO personal computers en 3D HD professionele HD-uitzendapparatuur.

"Sony", "WALKMAN", "VAIO", "Cyber-shot", "Handycam", “α”, "BRAVIA" en "XDCAM" zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Sony Corporation. Alle andere handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars.

Voor meer informatie kijk op de Sony sectie op de Whizpr-site, sony.net, presscentre.sony.eu of neem contact op met:

Hans den Heijer, PR Manager Sony Nederland
Tel: 020 658 1640 / e-mail: hans.den.heijer(at)eu.sony.com