www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: Whizpr

Ericsson technologiepartner in LTE Broadcast-onderzoek TNO

Rijen, 15 april 2014 - TNO start in samenwerking met onder andere Ericsson een onderzoek naar de mogelijkheden van broadcasttechnieken over 4G mobiele netwerken. Het gaat om technieken die contentaanbieders in staat stellen de content simultaan aan te bieden aan hun gehele doelgroep, over meerdere mobiele netwerken. In het 'LTE Broadcast'-project  onderzoeken de partijen eerst welke verschillende toepassingsmogelijkheden er zijn voor LTE Broadcast-technologie. Daarna wordt onderzocht of er een keten van content-provider tot aan de individuele consument, technisch, organisatorisch en economisch kan worden ingericht om dit type toepassingen mogelijk te maken. Lees meer hierover in het bericht van TNO.

Voorbeeld KPN - Amsterdam ArenA
Een goed voorbeeld van een toepassing van LTE broadcast-techniek is de pilot van KPN in de Amsterdam ArenA. Sportjournalisten die in het stadion verslag deden van de wedstrijd Ajax-ADO Den Haag konden via LTE broadcast de wedstrijd PSV-Feyenoord live volgen op hun mobiel. Lees meer hierover in het bericht van KPN.

LTE Broadcast techniek
De LTE broadcast-techniek van Ericsson zorgt ervoor dat video-ervaring naar een volgend niveau wordt getild. De techniek maakt het mogelijk om bijvoorbeeld videobeelden gelijktijdig aan grote groepen, met een vrijwel onbeperkt aantal gebruikers, te verzenden. Het principe is vergelijkbaar met radio waarbij een radiokanaal uitgezonden wordt in de ether en het niet relevant is hoeveel gebruikers erop inschakelen.

Technologiepartner
Ericsson is de technologiepartner in de eerste live LTE broadcast-trial van Nederland. In de pilot verzorgde Ericsson de acquisitie en de encodering van de TV-signalen. Verder was Ericsson verantwoordelijk voor de levering en het beheer van de netwerkmogelijkheden die de TV-signalen over het Radio Access Netwerk uitzenden in de Amsterdam ArenA. De complete end-2-end service is gemaakt en geïntegreerd door Ericsson voor Samsung Galaxy Note 3-toestellen met terminal applicatie ontwikkeling door IBM, ondersteund door Qualcomm. De acquisitie van de TV-signalen en distributie werd uitgevoerd voor Ericsson Broadcast Services in Hilversum, terwijl de integratie en netwerkmogelijkheden werden geleverd in samenwerking met het Ericsson R&D centrum in Aken. LTE Broadcast is een nieuwe 3GPP gestandaardiseerde oplossing die komende jaren in netwerken beschikbaar zullen zijn. Hard- en software om de LTE Broadcast-oplossing te implementeren is direct beschikbaar voor chipsets, terminals en netwerken.

Meer info: http://www.ericsson.com/ourportfolio/telecom-operators/lte-broadcast

---------

Over Ericsson
Ericsson is ‘s werelds grootste leverancier van communicatietechnologie en -diensten. Ericsson maakt de ‘Networked Society’ mogelijk door middel van efficiënte real-time oplossingen waarin we kunnen studeren, werken en vrijer leven in een duurzame samenleving over de hele wereld.

Het bedrijfsportfolio bestaat uit diensten, software en infrastructuur met betrekking tot informatie, communicatie en technologie, voor telecom operators en andere industrieën. Vandaag de dag gaat meer dan 40 procent van het wereldwijde mobiele verkeer over Ericsson netwerken en ondersteunt Ericsson netwerken die meer dan 2,5 miljard abonnees bedienen.

Het bedrijf is met meer dan 110.000 medewerkers actief in meer dan 180 landen. De netto verkoop in 2013 bedroeg SEK 227,4 miljard (EUR 25,6 miljard). Ericsson is opgericht in 1876, heeft zijn hoofdkantoor in Stockholm en is genoteerd aan de NASDAQ OMX, Stockholm en de NASDAQ New York.

Voor meer informatie:
Whizpr
Marjan Schrader
Tel.: +31 (0) 317 410 483
ericsson(at)whizpr.nl
Laatste van Ericsson
Ericsson produceert zijn eerste base stations in USA 5G-Smart Factory

Onderzoek Ericsson: De 10 consumententrends voor 2030 – ‘Het internet van zintuigen’

Ericsson en KPN demonstreren nieuwe automotive toepassingen in KPN 5G Field Lab
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Ericsson contact

Logo Ericsson

www.ericsson.com
Ericsson sociaal

Ericsson tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage