www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: LEWIS

GameTab-One: gamecontroller en tablet in één

Bigben Interactive introduceert gadget voor de hele familie

Bigben Interactive, marktleider in gaming-accessoires, voegt vandaag met de introductie van de GameTab-One een nieuwe productgroep aan zijn portfolio toe. De GameTab-One is een volledig functionerende Android-tablet en tevens gamecontroller voor mobiele spellen. Met deze nieuwe productcategorie speelt Bigben Interactive in op de snel veranderende wereld van multimedia en gaming.

Nu mobiel gamen steeds meer gemeengoed wordt, groeit ook de behoefte naar een tablet die speciaal voor gaming is ingericht. Want hoewel steeds meer games vertaald worden naar een mobiele applicatie, blijken ze op een touchscreen vaak lastig te spelen. Het ontbreken van een fysieke controller gaat regelmatig ten koste van de gebruiksvriendelijkheid en de spelbeleving. De GameTab-One lost dit op door de tablet met de controller te integreren, zodat de navigatieknoppen in een spel van het touchscreen naar de controller verplaatst kunnen worden. De gametablet is dan ook het meest geschikt voor games die gespeeld worden met een virtuele controller voor mobiele games. Door de toevoeging van een controller hangen er geen vingers boven het scherm en wordt het gezichtsveld vergroot. Bovendien heeft de controller een voor gaming intuïtieve bediening, waardoor een authentieke gamebeleving gerealiseerd wordt.

Wanneer de controller niet aan de tablet gekoppeld is, is de GameTab-One als een reguliere tablet te gebruiken. De 7”-tablet is geschikt voor onder meer browsen op het internet, foto’s bekijken, e-mailen en applicaties beheren. Het apparaat draait op Android, maakt verbinding via wifi en bluetooth, heeft een camera aan de voor- en achterzijde en uitgangen voor onder andere microUSB en mini-HDMI. Het apparaat kan eveneens via HDMI aangesloten worden op de televisie en is de enige gamingtablet die een quad core processor heeft en compatibel is met een 64GB microSD-kaart.

Anders dan een regulier tablet of gamingconsole, komt de GameTab-One tegemoet aan de behoeften van hele families. Of je nu wilt internetbankieren, gamen, social media updates bijhouden, foto’s maken of een lekker recept uitzoeken; door zijn multifunctionaliteit kan ieder familielid de tablet voor zijn eigen doelen inzetten. De GameTab-One is hiermee de perfecte gadget voor de hele familie.
“Mobile gaming neemt een hoge vlucht. Deze trend heeft een enorme impact op traditionele console- en game-ontwikkelaars,” aldus Wiebe van der Werk, Marketing Manager Benelux van Bigben Interactive. “De GameTab-One voorziet in de vraag van mobiele gamers naar een echte spelbeleving. En door de multifunctionaliteit van de gamingtablet is het apparaat ook bruikbaar wanneer gebruikers even niet willen gamen.”

De GameTab-One is in Nederland vanaf vandaag verkrijgbaar bij Media Markt en Saturn. Er zijn ook accessoires zoals een autolader, HDMI-kabel, screen protector en beschermhoes voor de gametablet verkrijgbaar. De games Asphalt 8: Airborne, Green Farm, Dragon Mania en Danger Dash van Gameloft zijn al geïnstalleerd op de GameTab-One.

Kijk voor meer informatie en de trailer van de GameTab-One op http://gametab-one.com/ of http://youtu.be/41HjVVRuBvM.

Over Bigben Interactive Group
Als marktleider in zowel gaming-accessoires als accessoires voor de mobiele telefoon, ontwikkelt Bigben Interactive complementaire producten die de veranderende wereld van multimedia ondersteunen. Bigben Interactive heeft kantoren door Europa en in Hongkong en de producten worden verkocht in meer dan 25 verschillende landen.

Renée Manders, Renate van der Wal, LEWIS PR
Tel.: 040 – 235 4600
Email: bigben@lewispr.com
Laatste van Bigben Interactive Nederland B.V.
GameTab-One: gamecontroller en tablet in één
Bigben Interac.. contact

Logo Bigben Interactive Nederland B.V.

Bigben Interac.. sociaal

Bigben Interac.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel