www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar en 122 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Zycko ziet groeiende interesse in videoconferencing

Amsterdam, 17 april 2014 – Zycko, distributeur van hoogwaarige IT-infrastructuur,  ziet een toenemende vraag naar producten voor videoconferencing. "Het IT-kanaal lijkt een voorschot te nemen op het verwachte economische herstel," zegt Frank Vianen, marketingmanager van Zycko. "Dat zien we onder andere terug in de verkoop van HD-videoproducten van LifeSize, maar ook in netwerkoplossingen zoals Riverbed die videoconferencing ondersteunen."

Nederland kruipt vanaf 2014 langzaam uit de recessie volgens het CPB. Vooruitlopend op de verwachtingen lijken organisaties weer bereid om te investeren in innovatieve IT-oplossingen, zoals videoconferencing. Volgens recent onderzoek van Infonetics heeft maar liefst 87 procent van de enterprises plannen om nog in 2014 videoconferencing toe te voegen aan hun communicatie-infrastructuur. "Zycko levert zakelijke oplossingen voor videoconferencing van LifeSize," zegt Vianen. "De groei van onze videoverkopen geeft aan dat bedrijven het toenemende belang zien van videovergaderen. Ons credo is dat videoconferencing alleen werkt als de techniek betrouwbaar is en een constante hoge beeldkwaliteit biedt."

Nieuwe partners
Zycko staat van oorsprong voornamelijk bekend als distributeur van Riverbed, Prolabs en de LifeSize. Het afgelopen jaar sloot het bedrijf echter overeenkomsten met drie nieuwe technologiepartners: Tintri, Meru en Aerohive. Tintri is een leverancier van zogeheten Zero Management Storage-appliances. Vianen: "Tintri biedt geoptimaliseerde opslag voor virtuele machines, die geen beheer vereisen. Dat is uniek in de markt en we zien daarom ook een toenemende vraag naar deze oplossingen."
Meru en Aerohive zijn beide fabrikanten van Wifi-netwerkoplossingen, met speciale aandacht voor specifieke gebruikers. "Steeds meer bedrijven kiezen voor een mobile-first strategie," zegt Vianen. "Mobiel werken en BYOD zijn binnen veel organisaties de standaard aan het worden. Videoconferencing is daar een belangrijk onderdeel van, maar ook de infrastructuur erachter. Daar zijn de oplossingen van Meru en Aerohive op gericht: het zo eenvoudig mogelijk implementeren van netwerktechnologie, die is geoptimaliseerd voor mobiele devices."

Kiezen voor innovatie
Zycko richt zich op het leveren van innovatieve en toekomstzekere technologie. Deze strategie lijkt zijn vruchten af te werpen, gezien de stijgende omzet uit het resellerkanaal in 2013. "LifeSize verkopen we al jaren," zegt Vianen. "De videoconferencing-markt lijkt nu echter behoorlijk in de lift te zitten en groeit sinds de afgelopen jaren aanzienlijk. Maar ook het feit dat bedrijven als Aerohive en Tintri voor Zycko hebben gekozen, is een bewijs dat wij echt worden erkend als een reseller van innovatieve oplossingen."

Over Zycko
Zycko is een internationale ‘value-added’ distributeur van technisch hoogwaardige en innovatieve oplossingen in de IT- infrastructuur. Focusgebieden zijn Networking, Storage, HD video en Voice over IP. Daarnaast levert ze een uitgebreid portfolio aan virtualisatie- en cloudoplossingen. Door de hoogwaardige technologische kennis en verregaande expertise van de verschillende marktsegmenten is Zycko in staat om, samen met de system integrators en resellers, oplossingen te leveren die naadloos aansluiten op de wensen en eisen van eindgebruikers. Zycko werkt samen met internationale strategische partners zoals Riverbed, LifeSize, Tintri, Aerohive, Prolabs, Vyatta, Meru Networks, Asigra, Edge-Core, Isilon, Eaton, Uci2i en Talari. Zycko is winstgevend sinds haar oprichting in 1999. Met 15 kantoren wereldwijd is Zycko actief op drie continenten. Voor meer informatie bezoek www.zycko.nl.

Meer informatie voor de pers:
Onno Louwen
L&DJ PR
T: +31 (0)20 205 0429
E-mail: onno@l-dj.nl

Dit persbericht en aanvullend beeldmateriaal zijn ook online te vinden.
Laatste van Zycko Benelux
Zycko wordt distributeur van KEMP Technologies

Zycko ziet groeiende interesse in videoconferencing

Zycko organiseert Microsoft Office 365-workshop
Verstreken tijd: 6 jaar en 122 dagen

Logo Lubbers De Jong
Zycko Benelux contact

Logo Zycko Benelux

info@zycko.nl
  www.zycko.nl
Zycko Benelux sociaal

Zycko Benelux tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Extreme Networks
Logo PEAK-IT
Logo Curvature