www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (7 jaar en 106 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Vidimatic maakt van videoproductie co-creatie

Vidimatic introduceert online storyboard tool

Amsterdam, 16 april 2014 --- Co-creatie wordt door bedrijven met grote regelmaat ingezet om een goed product neer te zetten dat aansluit bij de wensen van de klant. Maar bij het ontwerp van een animatievideo bepaalt de producent voor de opdrachtgever vaak het eindresultaat, soms met ontevredenheid, langere productietijden en hogere kosten als gevolg. Dit terwijl technologie en internet het mogelijk maken om overal ter wereld online samen te werken. Vidimatic, een Amsterdams productiebedrijf van animatievideo's en bedrijfsfilms, introduceert nu een online storyboard tool waarmee de opdrachtgever het ontwerp van de video online live kan volgen en wijzigingen kan aanbrengen.

Videoproducties zijn ongekend populair. Niet voor niets is YouTube de op een na grootste zoekmachine ter wereld met maandelijks ruim 1 miljard unieke bezoekers die goed zijn voor meer dan 6 miljard 'kijkuren'. Het is dan ook niet verwonderlijk dat 76 procent van de marketeersvideo's aan hun site wil toevoegen waarmee het een hogere prioriteit heeft dan de integratie van Facebook, Twitter en blogs. Videoproducties moeten echter tegen steeds lagen kosten en in steeds kortere tijd worden opgeleverd. Hierdoor is er vaak geen tijd en geld beschikbaar voor een grafisch ontwerper om een gedetailleerd storyboard te maken. Door het wegvallen van het visueel script is het voor de opdrachtgever vaak onduidelijk hoe de video eruit gaat zien. Met de online storyboard tool van Vidimatic is dat verleden tijd.

Hoe werkt het
De opdrachtgever kan het gehele ontwerpproces online volgen, heeft zicht op het ontwerp van de animatievideo en kan zelf onderdelen van het video-ontwerp wijzigen. Dit varieert van het aanpassen van voice-over teksten, grafische ontwerpen, kleuren en geluiden maar ook het toevoegen van elementen conform de huisstijl van het bedrijf, zoals logo's. Door een gestandaardiseerde en professionele manier van werken zijn de video's binnen vijf dagen gereed en brengen ze op een humorvolle manier de bedrijfsboodschap over. Naast de animatievideo kunnen via de storyboard tool ook presentatievideo's, nieuwsvideo's, e-learningvideo's en uitlegvideo's worden gemaakt. Met een eenvoudige klik op de knop kan een presentator worden gekozen, en kunnen teksten, bedrijfsafbeeldingen, grafieken of logo's worden toegevoegd.

Zelf regie in handen
Mede-oprichter van Vidimatic en eigenaar van Blacklemon, Joris van Duijnhoven, licht het initiatief toe: "Een toenemend aantal bedrijven wil uitlegvideo's laten maken voor online gebruik maar de kwaliteit van videoproducties varieert nogal. Het is vooraf vaak onduidelijk hoe de video eruit gaat zien, dus een opdrachtgever moet er op vertrouwen dat de maker van de video de opdracht goed begrepen heeft. Met behulp van de online storyboard tool hebben bedrijven nu zelf de regie in handen en krijgen ze een animatie- of presentatievideo op maat. Onderscheidende content is namelijk essentieel voor bedrijven die zich in de huidige markt willen onderscheiden. Met dit initiatief hebben bedrijven toegang tot professionele video's."

Video als communicatiemiddel
"Video's zijn een uitstekend communicatiemiddel om iets makkelijk en begrijpelijk uit te leggen", zegt Bianca Elzinga, Online Marketeer bij Tempo-Team. "Daarom hebben we gekozen voor animatievideo's om werkzoekenden sollicitatietips te geven. De totstandkoming van de video's was even simpel als professioneel. De Vidimatic-toolkit is enorm handig gebleken in het meekrijgen van de interne organisatie. Door het al vooraf tonen van een proefversie van de video waar ter plekke (online) aanpassingen in gedaan kunnen worden - denk aan de achtergrondkleur of een tekst die in beeld komt - wordt het proces verkort en de kans op fouten verkleind. Managers en budgetverantwoordelijken zijn daardoor makkelijker te overtuigen, en de communicatieprofessional wordt zo veel werk uit handen genomen."

Over Vidimatic
Vidimatic is een Amsterdamse videoproductiebedrijf dat door middel van beeld de boodschap van bedrijven wil verduidelijken. Om dit te bereiken produceren ze uitleganimaties en presentatievideo's. Op basis van co-creatie biedt het bedrijf klanten een professioneel eindproduct dat volledig is afgestemd op de wensen van de opdrachtgever met de hoogst mogelijke kwaliteit. Hiervoor ontwikkelde Vidimatic een online storyboard waarmee de opdrachtgever het ontwerp van de video online live kan volgen en wijzigingen kan aanbrengen. Kijk voor meer informatie op: www.vidimatic.nl

Voor meer informatie voor de pers
Vidimatic
Joris van Duijnhoven
joris@vidimatic.nl

L&DJ PR
Anke van Heerebeek
020 2050428
anke@l-dj.nl

Laatste van Vidimatic
Vidimatic maakt van videoproductie co-creatie
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen
Verstreken tijd: 7 jaar en 106 dagen

Logo Lubbers De Jong
Vidimatic contact

Logo Vidimatic

info@vidimatic.nl
  www.vidimatic.nl

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric