www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

Xerox zet gamification in om callcenterwerk te verbeteren

Breukelen, 16 april 2014 – Callcenters, van groot belang voor bedrijven in bijvoorbeeld de luchtvaartbranche of thuiswinkelsector, horen steeds vaker van hun agents dat ze zich geïsoleerd voelen en weinig directe feedback krijgen op de manier waarop ze met klanten communiceren. Om dat gevoel weg te nemen ontwikkelden onderzoekers van Xerox software die gebruik maakt van gamification om feedback te geven en teamwork in het callcenter aan te moedigen.

“Onze callcenter-onderzoeken laten zien dat het gebruik maken van spelelementen op de werkvloer kan helpen om agents en hun managers de juiste prioriteiten te laten stellen. Agents krijgen zo virtuele uitdagingen aangereikt waarmee ze kunnen samenwerken en waarover ze kunnen praten”, legt Xerox-onderzoeker Ben Hanrahan van het Xerox Research Center in Grenoble uit.

Xerox Agent Performance Indicator

Sociale wetenschappers van het Xerox Research Center Europe (XRCE) in Frankrijk bestudeerden verschillende aspecten van het werk van callcenter-agents om meer inzicht te krijgen in hun dagelijkse uitdagingen. Op basis van de uitkomsten ontwikkelden ze de Xerox Agent Performance Indicator Software (Xerox API).

Gedurende de werkdag geeft Xerox API de agents continu feedback over hun prestaties op een grappige en interactieve manier. Daarbij wordt gebruik gemaakt van groene, gele en rode kleurencodes, waaruit agents kunnen opmaken hoe goed ze bezig zijn op het gebied van tijdbesteding aan een call, het aantal afgehandelde gesprekken en andere callcentercriteria. De dagelijkse e-mails met prestatierapporten die bij traditionele feedbackmethodes noodzakelijk zijn, worden hiermee in principe overbodig.

Callcenter-agents die gebruik maken van deze technologie laten significante verbeteringen zien. Bovendien draagt de tool bij aan het verbeteren van de relatie tussen callcenter-managers en hun teams.

NCCA Innovation Award

“Deze innovatieve aanpak om support te bieden en directe feedback aan callcenter-agents te geven, wordt al goed ontvangen. DeInnovation Award die Xerox vorig jaar nog uit handen van de NCCA ontving, is daar het bewijs van”, aldus Simon Verzijl, Group President Commercial Xerox Services Europe. “De technologie moedigt samenwerking aan en stelt doelen die bijdragen aan een gezonde competitie in het callcenter.” Voor 2014 is Xerox opnieuw in de race om de Innovation Award van de NCCA te winnen. Op donderdag 24 april aanstaande worden de definitieve winnaars bekend gemaakt tijdens het Telecommerce Gala.

Bijschrift bij afbeeldingen
Schermafbeeldingen van de Xerox Performance Indicator Software

Over Xerox
Sinds de uitvinding van xerografie meer dan 75 jaar geleden, heeft Xerox bedrijven geholpen bij het vereenvoudigen van de manier waarop zij hun werk doen. Tegenwoordig is Xerox wereldwijd marktleider in business process outsourcing en document management en worden mensen geholpen om efficiënter te zijn, zodat ze zich volledig kunnen focussen op hun core business. Het hoofdkantoor van Xerox is gevestigd in Norwalk, Connecticut in de Verenigde Staten. Meer dan 140.000 Xerox-medewerkers bedienen dagelijks klanten in 160 landen en bieden dienstverleningprintapparatuur en software voor commerciële organisaties en overheidsinstellingen. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.

Xerox Europe heeft productievestigingen en logistieke vestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk.

Xerox® en XEROX en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

Alle genoemde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke bedrijven.

Laatste van Xerox
Xerox breidt Cloud Services portfolio uit met Virtual Print & Fleet Management

Xerox introduceert PrimeLinkTM B9100 serie multifunctionele printers

Print2Pack transformeert verpakkingsproductieproces met Xerox
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Xerox contact

Logo Xerox

www.xerox.nl
Xerox sociaal

Xerox tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo BIT
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools