www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (2014 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Bright Computing kondigt ondersteuning aan voor Apache Hadoop

Amsterdam, 10 april 2014 – Bright Computing, leverancier van managementoplossingen voor clusters en clouds, introduceert Bright Cluster Manager voor Apache Hadoop. Met deze add-on voor Bright Cluster Manager 7 kunnen klanten bare metal servers gebruiken voor complete Hadoop-clusters, waardoor slechts één raamwerk nodig is om het fysieke cluster en de Hadoop-software te beheren.

Dankzij de integratie van het fysieke cluster en de Hadoop-software, kost het minder tijd en moeite om een cluster in gebruik te nemen en te beheren. Bright Cluster Manager 7 ondersteunt alle populaire varianten van Apache Hadoop waardoor klanten van Bright de variant kunnen kiezen die het best aan hun behoeften voldoet, terwijl ze kunnen profiteren van de geavanceerde functionaliteiten van Bright Cluster Manager.

Behalve installatie en provisioning biedt Bright Cluster Manager 7 uitgebreide controle- en beheermogelijkheden voor het Hadoop-cluster. Met de grafische gebruikersinterface kunnen systeembeheerders problemen vroegtijdig ontdekken en corrigeren voordat ze tot een onderbreking van de dienstverlening leiden. Dankzij geïntegreerde HDFS (Hadoop Distributed File System) beheermogelijkheden kunnen Bright Cluster Manager 7-operators opslagmogelijkheden vanuit diezelfde interface makkelijk toewijzen aan gebruikers.

“Bright Cluster Manager 7 omvat ook ondersteuning voor Apache Hadoop waarmee we al onze expertise op het gebied van clusterbeheer samenbrengen, zodat klanten hun Hadoop-clusters vanaf het begin al efficiënt kunnen gebruiken”, vertelt Matthijs van Leeuwen, oprichter en CEO van Bright Computing. “Of klanten nu meerdere instances van Hadoop op hetzelfde moment willen laten draaien of een hybride HPC en een Hadoop-cluster tegelijkertijd willen gebruiken, Bright Cluster Manager 7 maakt het allemaal heel makkelijk.”

Over Bright Computing
Bright Computing ontwikkelt producten die klanten helpen om HPC-, Hadoop-, OpenStack-, storage-, database- en workstation-clusters te beheren, zowel lokaal als in de cloud. Bright heeft kantoren in Amsterdam en in San Jose, Californië en verkoopt haar producten wereldwijd. Partners zijn onder andere: Amazon, Cisco, Cray en Dell. Bright Computing won in 2013 de Deloitte Fast50 ‘Rising Star’ Award en de Red Herring Top 100 North America Award. Tot haar klanten rekent Bright onder andere Boeing, ING, NASA, Roche en Stanford University.

Meer informatie voor de pers
L&DJ PR
Peter Keijzer
peter@l-dj.nl

Bright Computing BV
Matthijs van Leeuwen
M.VanLeeuwen@BrightComputing.com

Dit persbericht is ook online beschikbaar.
Tags bij dit bericht