www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (7 jaar en 167 dagen geleden)
PR: Whizpr

Onderzoek EMC & IDC: Internet of Things zorgt voor 44 biljoen gigabytes in 2020

Wereldwijd beschikbare opslagcapaciteit kan datagroei niet bijbenen

Nieuwegein, 9 april 2014EMC Corporation (NYSE:EMC) maakt vandaag de resultaten bekend van het zevende EMC digital universe onderzoek. Deze studie, uitgevoerd door IDC, meet en voorspelt de hoeveelheid digitale gegevens die jaarlijks wereldwijd worden gecreëerd (digital universe). Hieruit blijkt dat de opkomst van draadloze technologieën, slimme producten en volledig softwarematige oplossingen, ook wel samengevat het Internet of Things, de hoeveelheid digitale data wereldwijd flink zullen opschroeven. Zo verdubbelt de omvang van de digital universe elke twee jaar maar zal het tussen 2013 en 2020 vertienvoudigen van 4,4 biljoen gigabytes (4,4 ZB) naar 44 biljoen gigabytes (44 ZB).

De data in de huidige en toekomstige digital universe staat gelijk aan:
  • Met de huidige hoeveelheid digitale data kunnen we zoveel iPads vullen, dat je een stapel kunt bouwen die tot tweederde de afstand tot de maan overbrugt. In 2020 is die stap zover gegroeid dat die afstand zelfs 6,6 maal kan worden overbrugd.
  • Jaarlijkse creëert een gemiddeld huishouden genoeg data om 65 iPhones van 32 GB te vullen. In 2020 stijgt dit naar 318 iPhones.
Internet of Things
Het Internet of Things bestaat uit miljarden alledaagse voorwerpen die zijn uitgerust met unieke identificatienummers en automatisch data ontvangen of generen, opslaan en rapporteren. Bijvoorbeeld een hardloopschoen die bijhoudt hoe snel je loopt of een brug die verkeerspatronen volgt. Volgens IDC zijn er op dit moment 200 miljard apparaten met sensoren die data kunnen genereren, zeven procent (of 14 miljard) daarvan is al verbonden en communiceert al via het internet. De data van deze aangesloten apparaten vertegenwoordigt momenteel al twee procent van de totale hoeveelheid digitale data wereldwijd. IDC voorspelt dat het aantal aangesloten apparaten in 2020 zal groeien naar 32 miljard, wat neerkomt op 10 procent van de totale digitale data wereldwijd.

Het Internet of Things zal ook invloed hebben op de bruikbaarheid van de gegevens - data die kan worden geanalyseerd - in het digital universe. In 2013 werd slechts 22 procent van de gegevens in het digital universe bestempeld als ‘nuttig’, maar daarvan werd nog geen vijf procent daadwerkelijk geanalyseerd. Een enorme hoeveelheid data bleef dus onaangetast. Dankzij de datagroei als gevolg van het Internet of Things, is tegen 2020 meer dan 35 procent van de data bruikbaar. Het is uiteindelijk aan de bedrijven zelf om met deze gegevens aan de slag te gaan.

Het fenomeen Internet of Things biedt allerlei nieuwe manieren van interactie met klanten, het stroomlijnen van bedrijfsprocessen, het verlagen van de operationele kosten en heel veel nieuwe commerciële kansen voor bedrijven. Omgekeerd brengt het ook nieuwe uitdagingen voor bedrijven met zich mee als het gaat om het beheer, de opslag en de bescherming van de enorme hoeveelheid, gevarieerde data. Zo schat IDC dat 40 procent van de data in het digital universe enige vorm van bescherming nodig heeft. Dit kan variëren van verhoogde privacymaatregelen tot volledige versleuteling. Op dit moment wordt echter slechts de helft van die data, dus 20 procent van het totaal, daadwerkelijk beschermd.

Andere onderzoeksresultaten:
  • Opkomende markten produceren meer data: Op dit moment kan 60 procent van de data in het digital universe worden toegeschreven aan landen zoals Duitsland, Japan en de Verenigde Staten. In 2020 zal dit aandeel veranderen en zullen de opkomende markten zoals Brazilië, China, India, Mexico en Rusland goed zijn voor het merendeel van de data.
  • Data overtreft opslag: De wereldwijde hoeveelheid beschikbare opslagcapaciteit (ongebruikte bytes) in alle media types groeit langzamer dan de productie van de data zelf (de digital universe dus). In 2013 kon de beschikbare opslagcapaciteit slechts 33 procent van het digital universe aan. In 2020 is het in staat om minder dan 15 procent op te slaan. Gelukkig is het merendeel van de data tijdelijk van aard (zoals streaming data van Netflix, digitale TV) en dat vereist geen langdurige opslag.
  • Cloud-data zal verdubbelen: In 2013 werd minder dan 20 procent van de data in het digital universe ‘geraakt’ door de cloud. In 2020 zal dit percentage verdubbelen naar 40 procent.
  • Consumenten creëren data maar bedrijven zijn ervoor verantwoordelijk: Tweederde van de bits in het digital universe wordt gecreëerd door consumenten en werknemers, maar bedrijven zijn verantwoordelijk voor 85 procent van het digital universe.
Vernon Turner, Senior Vice President, IDC: “De groei van het digital universe en het Internet of Things gaan hand in hand. De gegevens die worden gegenereerd door sensoren die aangesloten zijn op het internet, worden steeds belangrijker. Het zal oude industrieën veranderen in nieuwe en relevante entiteiten. Traditionele storage-diensten worden naar een hoger niveau getild om meer weerstand en draagvlak te bieden om het digital universe te ondersteunen, wat alleen in een software gedefinieerde omgeving kan worden gegarandeerd.”

Over EMC
EMC Corporation is wereldwijd leider in het ondersteunen van bedrijven en service providers bij de transformatie van hun IT-activiteiten en de levering van ‘IT as a service’. Cloud computing is daarbij van fundamenteel belang. Door inzet van innovatieve producten en diensten versnelt EMC de transitie naar de cloud en helpt IT-afdelingen met het opslaan, beheren, beveiligen en analyseren van hun meest waardevolle bezit - informatie - op een flexibele, betrouwbare en kostefficiënte manier. Meer informatie over EMC op netherlands.emc.com.

EMC
Angelique van der Kroft
E. angelique.vanderkroft(at)emc.com

Whizpr
Marieke Fennis / Paul Maris
E. emc(at)whizpr.nl
Laatste van Dell EMC
Dell EMC verbetert zijn server-portfolio

Veel organisaties slagen er niet in waardevolle gegevens voldoende te beschermen, blijkt uit nieuw Dell EMC-onderzoek

Dell EMC breidt Data Protection-mogelijkheden uit voor betere bescherming en optimaal beheer van data in een multi-cloud-wereld
Cisco-rapport: privacy en veiligheidsproblemen nemen toe door remote werken

Conscia Nederland bekroond tot Extreme Networks Partner of the Year - Northern and Eastern Europe

Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Terugkerende inkomsten IFS stijgen met 41 procent jaar-op-jaar

CyberArk Labs vindt manier om netwerken plat te leggen via slimme apparatuur als alarmen en sensoren

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen
Verstreken tijd: 7 jaar en 167 dagen
Dell EMC contact

Logo Dell EMC

www.dellemc.com/nl-nl
Dell EMC sociaal

Dell EMC tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4