www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (7 jaar en 113 dagen geleden)

Interoute opent Virtual Data Centre in Hong Kong

Interoute breidt cloudplatform uit naar Azië om te kunnen voldoen aan de groeiende vraag

Schiphol-Rijk, 8 april 2014Interoute, eigenaar van het grootste cloud-service platform van Europa, heeft een nieuwe Virtual Data Centre (VDC)-zone geopend in Hong Kong. Hiermee krijgen internationale organisaties met locaties in Azië sneller toegang tot hun applicaties en data in de cloud. Daarnaast kunnen klanten via het MPLS-netwerk hun data en applicaties binnen het geïntegreerde cloud services platform gratis[1] verplaatsen tussen de verschillende Virtual Data Centre-zones.

Naar verwachting zullen clouddiensten in de APAC-regio met 30 procent groeien tussen 2012 en 2016 volgens de compound annual growth rate (CAGR). De publieke cloudmarkt alleen al zal tegen 2016 19,5 miljoen dollar vertegenwoordigen in de APAC-regio (volgens IDC). “Deze regio is een aantrekkelijke groeimarkt voor Europese bedrijven. Door een VDC-zone te openen in Hong Kong kunnen we internationale bedrijven naast goede connectiviteit, ook betrouwbare en veilige clouddiensten bieden”, aldus Martijn ten Kate, Sales Director Enterprise Nederland.

Interoute VDC, gebouwd in het hart van het netwerk van Interoute, geeft organisaties de mogelijkheid om virtual computing en de opslaginfrastructuur binnen enkele minuten in te zetten. Gebruikers kunnen voor het opslaan van hun data nu kiezen uit zeven datazones in Amsterdam, Berlijn, Geneva, Londen, Parijs, Milaan en Hong Kong.

Doordat VDC volledig is geïntegreerd met het MPLS/IP-netwerk en datacenters van Interoute, ontstaat er een volwaardig cloudnetwerk dat sneller, veerkrachtiger en veiliger is dan andere cloud computing services. De combinatie van geautomatiseerde netwerken en cloud computing stelt bedrijven in staat om een IT-infrastructuur te creëren die de veiligheid en controle van een privé-cloud biedt en de flexibiliteit van de publieke cloud.

Martijn ten Kate, Sales Director Enterprise Nederland: “Door het openen van de nieuwe VDC-zone in Hong Kong geven we Europese bedrijven toegang tot de Aziatische markt en Aziatische bedrijven tot Europa. Voor het eerst bieden we een cloud computingoplossing aan in Azië die snel en veerkrachtig is en door één service level agreement voor netwerken en cloud computing gedekt wordt.”

Over Interoute
Interoute is de eigenaar en operator van het grootste platform voor clouddiensten van Europa, dat meer dan zestigduizend kilometer glasvezel, elf datacentra, zeven Virtual Data Centre-zones en nog eens 140 geconnecteerde datacentra van partners door geheel Europa heeft. Het full-service Unified ICT-platform van Interoute bedient grootzakelijke klanten en multinationals, alle grote Europese telecomaanbieders, de belangrijkste operators in Noord-Amerika en Zuidoost-Azië, overheden en universiteiten. Interoute is voor deze organisaties de ideale partner voor computing, connectiviteit en communicatie, en voor de ontwikkeling van nieuwe diensten. De Unified ICT-strategie van het bedrijf is bij uitstek geschikt voor organisaties die zoeken naar een schaalbaar en veilig platform zonder beperkingen, wat de basis vormt voor hun spraak-, video-, computing- en datadiensten. Daarnaast is het platform ideaal voor serviceproviders die behoefte hebben aan internationale datatransit en -infrastructuren met een hoge capaciteit. Interoute heeft kantoren op het gehele Europese vasteland, in Noord-Amerika en Dubai, en is eigenaar en operator van stedelijke netwerkringen in de belangrijke Europese zakencentra. Voor meer informatie: http://www.interoute.nl. Volg ons ook op Twitter: @InterouteNL.

Voor meer persinformatie
Yellow Communications, Marjolein Bos, telefoon: +31 (0)23 555 34 24,
e-mail: marjoleinbos@yellow-communications.com

[1] Op basis van fair use policy