Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (7 jaar en 113 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Trans-iX breidt uit in datacenter Interxion

Schiphol-Rijk, 8 april 2014 – Internet Service Provider Trans-iX breidt zijn footprint  uit in het datacenter van Interxion, een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten. Op deze manier kan Trans-iX voorzien in de groeiende behoefte van zijn klanten aan technologiegedreven oplossingen.

Trans-iX levert als Internet Service Provider technische hosting- en cloud-oplossingen op basis van Citrix XenServer en Microsoft Hyper-V aan zakelijke ICT-gebruikers. Trans-iX maakt al meerdere jaren een continue groei door en hierom was een uitbreiding van het aantal cages in het datacenter van Interxion noodzakelijk.

Diederik Wennekes, Operationeel Directeur van Trans-iX: ´De vraag naar ons op Hyper-V gebaseerde public cloud platform wordt alsmaar groter en in dat kader krijgen wij steeds meer vragen over ISO27001-certificering. Interxion is één van de datacenterleveranciers die deze certificering heeft. Toen wij bovendien een aanvraag kregen van een overheidsproject dat moest aansluiten op Interxion, was de keuze snel gemaakt. Interxion geldt als beste datacenter voor hosting providers en system integrators die aan de overheid leveren. De communities of interest die hierdoor ontstaan, bieden ons zakelijke kansen.´

Merijn Evertse, Technisch Directeur van Trans-iX vult aan: ´Dankzij onze kennispropositie met maatwerkdienstverlening op Linux- en Microsoft-gebied werken wij met steeds meer SaaS- en web development-partijen samen bij wie het in de eerste plaats om de techniek gaat. Door het grote aantal carriers dat in de datacenters van Interxion is gehuisvest, kunnen wij een kosteneffectieve overeenkomst sluiten met een hoogwaardige netwerkleverancier.´

Michael van den Assem, Algemeen Directeur van Interxion Nederland: ´Hosting-bedrijven zijn bij ons aan het juiste adres. Niet alleen vanwege de meer dan 500 carriers die wij huisvesten in onze datacenters, maar ook vanwege de mogelijkheden die wij hen bieden voor internationale expansie. Onze 36 datacenters zijn verspreid over Europa en bevinden zich in de nabijheid van alle belangrijke exchanges. Daarmee stellen wij hosting-partijen in staat betrouwbare oplossingen voor hun klanten te realiseren die zijn gebaseerd op de modernste technologieën.´

- EINDE -

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 36 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 500 connectiviteitsproviders en 19 Internet exchanges bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam en 1 in Hilversum Media Park. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Over Trans-iX
Trans-iX is een primair technisch georiënteerde hosting provider / system integrator, gericht op de zakelijke gebruiker. Dankzij de ontwikkeling van eigen public clouds, op basis van Microsoft Hyper-V en Citrix XenServer, is Trans-iX een passende gesprekspartner voor outsourcing met technisch georiënteerde gesprekspartners.

Dankzij haar aanwezigheid op de datacenters van Gyrocenter, Interxion en Databarn; in combinatie met een eigen glasvezelring; is Trans-iX in staat om volledig schaalbare ICT oplossingen aan te bieden aan zowel de kleine als de grotere zakelijke gebruiker. Naast een schaalbaar cloud-platform; biedt Trans-iX haar klanten tevens de mogelijkheid om kantoorautomatiseringsdiensten af te nemen, op basis van gangbare en realistische service level agreements.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Trans-iX
Mark Karsch
Email: m.karsch@trans-ix.nl