www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (7 jaar en 113 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Red Hat biedt cloud-flexibiliteit met Red Hat Enterprise Linux en Google Compute Engine

Google neemt deel aan Red Hat Certified Cloud Provider programma; Red Hat-klanten kunnen nu Red Hat Enterprise Linux-abonnementen verplaatsen naar Google Compute Engine

Amsterdam, 8 april 2014 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, start een samenwerking met Google. Via Red Hat Cloud Access kunnen klanten Red Hat Enterprise Linux-abonnementen verplaatsen naar Google Compute Engine. Dit vergroot de keuze en flexibiliteit die door de open hybride cloud wordt geboden. Google maakt sinds november 2013 deel uit van het Red Hat Certified Cloud Provider programma, een groep bedrijven uit de technologie-industrie die geteste en bewezen oplossingen aanbieden die de functionaliteiten van Red Hat’s open hybride cloud-oplossingen aanvullen.

Via een selecte groep Red Hat Certified Cloud Providers kunnen klanten met behulp van Red Hat Cloud Access hun Red Hat Enterprise Linux-abonnementen verplaatsen van on-premise naar publieke clouds. Google is de tweede Red Hat Certified Cloud Provider die is benoemd tot Red Hat Cloud Access-partner. In december 2013 maakte Google al de algehele beschikbaarheid bekend van Google Compute Engine, waaronder de ondersteuning voor Red Hat Enterprise Linux.

Dankzij Red Hat Cloud Acces kunnen Red Hat-klanten profiteren van de voordelen van het Google Cloud Platform met het vertrouwen dat de consistentie en kwaliteit van on-premise Red Hat-technologieën hetzelfde zijn in een publieke cloud. Daarnaast hebben klanten toegang tot ondersteuning op Google Engine van Red Hat’s wereldwijde support-organisatie. Klanten kunnen zodoende een constant niveau van service en ondersteuning handhaven.

Red Hat-klanten, independent software vendors (ISV’s) en partners profiteren van de deelname van Google aan het Red Hat Certified Cloud Provider programma. De Red Hat-producten zijn beschikbaar in publieke clouds via innovatieve gebruiks- en servicemodellen en klanten hebben de zekerheid dat de product experts van Red Hat de oplossingen hebben gevalideerd. Het Red Hat Certified Cloud Provider Program werd in 2009 geïntroduceerd en verenigt de oplossingen die cloud-providers moeten plannen, bouwen en beheren en biedt klanten hosted cloud-oplossingen en Red Hat-technologieën. De benoeming tot Certified Cloud Provider volgt na een gedegen validatie door Red Hat. Iedere provider moet aan de test- en certificatie-eisen voldoen om aan te tonen dat ze een veilige, schaalbare, ondersteunde en consistente omgeving voor enterprise cloud-implementaties kunnen leveren.

In oktober 2013 introduceerde Red Hat nieuwe abonnementen voor Red Hat Enterprise Linux, waardoor klanten het platform overal kunnen inzetten in zowel fysieke, virtuele als cloud-omgevingen. Met de abonnementsopties voor Red Hat Enterprise Linux kunnen Red Hat-klanten eerst een aantal abonnementen aanschaffen, om die vervolgens op fysieke en virtuele machines in te zetten. Zodra de eisen veranderen, kunnen ze vervolgens overgaan tot een andere constructie. Deze flexibiliteit maakt verschuivingen binnen omgevingen mogelijk. Daarnaast kunnen organisaties door te standaardiseren op een enkel besturingsomgeving voor alle fysieke, virtuele en cloud-deployments belangrijke operationele voordelen realiseren.

Quotes

Tim Yeaton, senior vice president, Infrastructure Group, Red Hat

"Als klanten de overstap naar de cloud maken, willen ze flexibiliteit en portabiliteit. Dit valt samen met onze visie op hoe een open hybride cloud vrijheid van keuze kan bieden voor zowel nieuwe als bestaande heterogene infrastructuren. Door de samenwerking met Google bieden we zelfs meer keuze. Met Google Compute Engine kunnen klanten vertrouwen op hun Red Hat Enterprise Linux-abonnement, zowel on-premise als in de publieke cloud.”

Chris Rimer, global head of partner business, Google Cloud Platform

"Zakelijke gebruikers eisen prestaties, schaalbaarheid, flexibiliteit en veiligheid om hun applicaties te kunnen draaien. Met Cloud Access hebben klanten nu de flexibiliteit om hun bestaande Red Hat Enterprise Linux-abonnementen naar Google’s infrastructuur te brengen. Door samen te werken met Red Hat kunnen we klanten een krachtige en consistente open source-ervaring bieden met Google Cloud Platform en Compute Engine."

Aanvullende informatie
Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatie technologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
L&DJ PR
anke@l-dj.nl

Dit persbericht is ook online beschikbaar.

###

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to delays or reductions in information technology spending; the effects of industry consolidation; the ability of the Company to compete effectively; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; risks related to data and information security vulnerabilities; ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations; fluctuations in exchange rates; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat the Shadowman logo, and JBoss are trademarks of Red Hat, Inc., registered in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie