Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (7 jaar en 165 dagen geleden)
PR: LEWIS

Ascom wint Red Dot Award 2014 voor nieuwe Draadloze Alarmzender voor zorgcliënten

Draadloze Alarmzender van Ascom bekroond voor design van hoge kwaliteit

Ascom, aanbieder van draadloze communicatie voor lokale toepassingen, heeft de Red Dot Award 2014 gekregen voor het ontwerp van zijn Draadloze Alarmzender. Een panel van veertig internationale designers beoordeelde 4.815 inzendingen uit 53 landen om de winnaars van de jaarlijkse wedstrijd te bepalen.

Dit is de tweede keer dat Ascom de Red Dot Award krijgt, na in 2012 als winnaar uit de bus te zijn gekomen met zijn teleCARE IP Patiëntenhandset.

"De Ascom Draadloze Alarmzender biedt bewoners van verzorgingshuizen een grotere mobiliteit en gemoedsrust, terwijl zorgverleners er zeker van zijn dat iedereen veilig is," legt Jan Ringenier Projectmanager bij Ascom uit. Hij voegt er aan toe dat het toestel een 'vriendelijk en minder streng uiterlijk' heeft gekregen om bewoners af te helpen van vooroordelen over het dragen van alarmtoestellen.

Ringenier vervolgt: "De zender is ontwikkeld met het oog op eenvoud, vriendelijkheid en kwaliteit en heeft een opvallende centrale cirkel, die in het oog springt en het toestel kleiner laat lijken. Bovendien zijn de centrale elementen uitwisselbaar, zodat er ­ruimte is voor personalisatie. De ring heeft een verhoogde rand zodat er minder risico van vals alarm is, terwijl de knop nog steeds gemakkelijk te bedienen is. De zender kan gemakshalve rond de hals of de pols worden gedragen.

"Bewoners van zorginstellingen zijn hulpbehoevend en stellen vaak hoge eisen aan het personeel," aldus Ringenier. "Wanneer we de locatie van de bewoners weten, kunnen we kritieke tijd winnen wanneer ze in nood zijn. De dwaaldetectiefunctie biedt personeel en familieleden van bewoners gemoedsrust."

"De veertig experts evalueerden de kwaliteit van de inzendingen met de grootste aandacht en zorgvuldigheid," zegt Dr. Peter Zec, oprichter van Red Dot en CEO. "Dankzij hun achtergrond beoordelen ze ook de bijzondere culturele aspecten van de designs uit 53 landen. Maar alleen de beste producten worden door de jury bekroond. Dit wordt vooral weerspiegeld door het percentage succesvolle inzendingen voor de Red Dot Award, dat veel kleiner is dan bij andere internationale designwedstrijden. Hun inzendingen onderscheiden zich van de rest en zijn in de kritische ogen van de jury de beste. Dit succes wordt gevierd tijdens het Red Dot Gala, wanneer de laureaten de erkenning van het internationaal publiek genieten."

De Draadloze Alarmzender is een onderdeel van het Ascom teleCARE IP-verpleegoproepsysteem, de flexibele communicatieoplossing voor verpleeg- en verzorgingshuizen.

"Ascom teleCARE IP gebruikt de nieuwste IP-technologie voor LAN- en WLAN-omgevingen," aldus Pat Van Ryzin, Ascom Vice President of Global Product Line Patient Systems. "Dit nieuwe product is de recentste toevoeging aan ons assortiment communicatiemiddelen voor oudere hulpbehoevenden.  Hiermee wordt hun levenskwaliteit tijdens elke levensfase verbeterd, zodat zij oproepen kunnen doen, om hulp kunnen roepen, hun omgeving kunnen beheren en kunnen genieten, ongeacht hun mobiliteitsniveau."

Ascom is onderdeel van de Wireless Solutions-divisie van de internationale Ascom Group, gevestigd in Zwitserland, en levert totaaloplossingen voor branddetectie, beveiliging, (zorg)communicatie en alarmering. Deze oplossingen stellen bedrijven en zorginstellingen in staat kritieke informatie te ontvangen van mensen en systemen, en bewerkstelligen een snelle reactie en actie. Centraal bij het staan de behoeften van de klant om een sluitend advies en een passende toepassing te realiseren. Hierdoor ontstaat een omgeving die efficiëntie, veiligheid en betrouwbaarheid biedt. Na implementatie zorgt Ascom – preventief, maar ook correctief – voor continuïteit van de systemen. Door medewerkers te trainen en de systemen steeds aan te passen aan de laatste ontwikkelingen en eisen, ontstaat een langdurend partnership. Voor meer informatie: www.ascom.nl. Ascom is ook te volgen via LinkedIn en Twitter.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met LEWIS PR:
Jorie Post
E-mail: jorie.post@lewispr.com
www.lewispr.com
Laatste van Ascom (Nederland) B.V.
Ascom lanceert communicatieplatform AEP

Ascom versnelt responstijden in de zorg

Ascom verwerft het Italiaanse medische softwarebedrijf UMS
Cisco-rapport: privacy en veiligheidsproblemen nemen toe door remote werken

Conscia Nederland bekroond tot Extreme Networks Partner of the Year - Northern and Eastern Europe

Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Terugkerende inkomsten IFS stijgen met 41 procent jaar-op-jaar

CyberArk Labs vindt manier om netwerken plat te leggen via slimme apparatuur als alarmen en sensoren

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen
Verstreken tijd: 7 jaar en 165 dagen
Ascom (Nederla.. contact

Logo Ascom (Nederland) B.V.

info@ascom.nl
  www.ascom.nl
Ascom (Nederla.. sociaal

Ascom (Nederla.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4