www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (2001 dagen geleden)

Praktisch webinar over voorgestelde veranderingen in de Amerikaanse Federal Rules of Civil Procedure (FRCP)

Webinar "Amending the Federal Rules of Civil Procedure (Again)” biedt Nederlandse multinationals handvaten om zich voor te bereiden

Amsterdam, 1 april 2014 - ZyLAB, vooraanstaand leverancier van eDiscovery en informatie risico management oplossingen, presenteert een praktisch webinar over de vergaande veranderingen in de wet- en regelgeving omtrent rechtszaken in de Verenigde Staten. Omdat de Amerikaanse rechtspraak zich uitstrekt tot alle organisaties met een vestiging in de Verenigde Staten of met een samenwerkingsverband met een Amerikaanse onderneming, is het ook voor Nederlandse multinationals van belang zich tijdig voor te bereiden op deze veranderingen.

De Federal Rules of Civil Procedure omvatten alle wet- en regelgeving omtrent rechtszaken in de Verenigde Staten. In 2006 werd een wijziging in de FRCP doorgevoerd die inhoudt dat organisaties in geval van een vordering tot inzage van stukken, een zogenaamde eDiscovery, alle digitale informatie van de organisatie moeten kunnen achterhalen en binnen 99 dagen moeten kunnen aanleveren, ongeacht het bestandsformaat en de plaats waar deze data is opgeslagen. Het niet (kunnen) voldoen aan deze wet- en regelgeving kan resulteren in geldboetes of gevangenisstraf.

Grenzeloze rechtsspraak
Johannes Scholtes, Chief Strategy Officer van ZyLAB: “Veel internationale bedrijven zijn zich onvoldoende bewust van de reikwijdte van de Amerikaanse wetgeving, terwijl acht van de tien allergrootste zaken die door de U.S. Securities and Exchange Commission (SEC) vooral op basis van de Amerikaanse Foreign Corrupt Practices Act (FCPA) werden gevoerd, gericht waren tegen Europese multinationals. Ook Nederlandse multinationals blijven niet buiten schot. Toen de FRCP in 2006 werd uitgebreid tot elektronische informatie, werden veel niet-Amerikaanse bedrijven volledig verrast. Bedrijven die nu niet tijdig handelen, lopen wederom het risico op sancties, alleen al doordat zij in geval van een juridisch geschil in de VS, niet in staat zijn, aan de Amerikaanse eisen te voldoen.“

In het webinar "Amending the Federal Rules of Civil Procedure (Again): The Portland Meeting” bespreekt Thomas Allman, vooraanstaand Amerikaans advocaat, de belangrijkste op handen zijnde wijzigingen. Allman is een van de opstellers van de “Sedona Conference® Best Practice Recommendations & Principles for Addressing Electronic Document Production”, de standaard voor Amerikaanse eDiscovery.

Vooral de veranderingen aan de zogenaamde “Rule 37(e)” die betrekking heeft tot de sancties die volgen op het niet behouden van potentieel relevante informatie en aan “Rule 26(b)(1)” die de omvang van een discovery bepaalt, zijn voor alle internationaal opererende ondernemingen van belang.

Moderator van het webinar is Mary Mack (Esq.), Enterprise Technology Counsel voor ZyLAB, auteur van “A Process of Illumination: The Practical Guide to Electronic Discovery” en co-redacteur van de Thomson Reuters West verhandeling “eDiscovery for Corporate Counsel”.

Download het webinar "Amending the Federal Rules of Civil Procedure (Again): The Portland Meeting” (in het Engels).

Over ZyLAB

ZyLAB is toonaangevend leverancier van modulaire eDiscovery en enterprise information risk management oplossingen. Met de oplossingen van ZyLAB zijn organisaties in staat ongekende hoeveelheden informatie in ieder formaat, op bijna iedere locatie en in meer dan 400 talen, te analyseren, organiseren, delen en beheren. Hierdoor kunnen bedrijven zich effectief verdedigen in geval van een juridisch geschil of eDiscovery, maar ook proactief juridische risico’s minimaliseren, kosten besparen en de business productiviteit aanzienlijk verhogen.

Het eDiscovery Systeem van ZyLAB is direct gelieerd aan het Electronic Discovery Reference Model (EDRM). De producten en diensten van ZyLAB worden op enterprise niveau gebruikt door zowel multinationals, overheidsinstanties, opsporingsdiensten, rechtbanken en advocatenkantoren, als ook ingezet bij specifieke projecten voor juridische diensten, auditing- en accounting leveranciers. De systemen van ZyLAB zijn tevens beschikbaar in een Software-as-a-Services (SaaS) model.

ZyLAB is door Gartner, Inc. in diens 'Magic Quadrant for eDiscovery Software 2013' gepositioneerd als een van de meest “visionaire bedrijven” en heeft in de afgelopen drie decennia vele andere onderscheidingen vanuit de sector ontvangen.

ZyLAB heeft hoofdkantoren in Amsterdam en McLean, Virginia (USA). De lokale markten worden bediend vanuit regionale kantoren in New York, Barcelona, Frankfurt, Londen, Parijs en Singapore. Voor meer informatie over ZyLAB kunt u terecht op www.zylab.nl