www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 108 dagen geleden)
PR: ItsaRep

WD introduceert My Passport® Pro, eerste draagbare dual-drive met Thunderbolt™

My Passport® Pro wordt via Thunderbolt van stroom voorzien, heeft selecteerbare RAID-opslag met opslagcapaciteit tot 4 TB en biedt creatieve professionals hogere snelheden en daadwerkelijke draagbaarheid

Schiphol-Rijk, 27 maart 2014 - WD®, onderdeel van Western Digital (NASDAQ:WDC) en wereldleider op het gebied van opslag, introduceert vandaag My Passport® Pro, de eerste draagbare Thunderbolt™ dual-drive. My Passport Pro is een echte mobiele oplossing met veel capaciteit en krachtige prestaties voor creatieve professionals en gebruikers. In Mac-systemen biedt My Passport Pro gebruikers de mogelijkheid om zelf de RAID-instelling te selecteren en dat maakt de oplossing geschikt voor de meest veeleisende toepassingen die er zijn, zonder dat stroomadapters of extra kabels nodig zijn. My Passport Pro is beschikbaar met opslagcapaciteit van 2 TB en 4 TB.

“My Passport Pro is de enige Thunderbolt dual-drive die gevoed wordt via een Thunderbolt-kabel. Voor creatieve professionals die veel wisselen van werkplek, is deze oplossing een uitkomst dankzij de snelle data-uitwisseling en het hoge niveau van databescherming voor de grote hoeveelheden digitale content waar ze doorgaans ook buiten de studio mee werken”, zegt Emiel Witteveen, Regional Marketing Manager Branded Products bij WD. “De professionals die voor hun werk en inkomen vertrouwen op draagbare opslag, zoals fotografen, filmers, musici, grafisch ontwerpers en architecten, zullen merken dat My Passport Pro prestaties, betrouwbaarheid en vooral draagbaarheid naar een hoger niveau tilt.”

“De Thunderbolt-technologie opent nieuwe wegen voor high-performance workflows”, zegt Jason Ziller, director Thunderbolt Marketing van Intel. “Door dubbele schijfopslag te integreren in een mobiel apparaat dat gevoed wordt via Thunderbolt, is My Passport Pro van WD een unieke en krachtige opslagoplossing met enorme capaciteit die de gebruikers van vandaag nodig hebben.”

De harde schijf wordt van stroom voorzien via de geïntegreerde Thunderbolt-kabel – een uniek ontwerp van WD. My Passport Pro haalt snelheden van 233 MB/s en dat staat garant voor supersnelle data-uitwisseling, bewerking en back-up. Een ander belangrijk voordeel van de dual-drive is dat gebruikers zelf de RAID-functie kunnen selecteren: RAID 0 of RAID 1, afhankelijk van de behoefte. De geïntegreerde Thunderbolt-technologie is superieur aan FireWire 800 en USB 3.0 en maakt het bewerken van video aanzienlijk sneller en makkelijker. Zo kost het kopiëren van een HD-videobestand van 22 GB de helft van de tijd die met een USB 3.0-schijf in RAID 0-formaat nodig zou zijn.

My Passport Pro bestaat uit twee harde schijven van 2,5-inch in een slanke aluminium behuizing. De dual-drive is grondig getest op schokbestendigheid en is extra solide voor klussen onderweg.

Prijzen en beschikbaarheid
My Passport Pro is vanaf nu verkrijgbaar bij geselecteerde distributeurs, winkels en Apple Stores en online via de wdstore.com. De adviesprijs voor My Passport Pro 2 TB is 369 euro en voor de 4 TB-versie 499 euro.

Over WD
WD, onderdeel van Western Digital, is al jaren innovator en marktleider in de opslagbranche. Als trendsetter in opslagtechnologie, produceert het bedrijf betrouwbare, high-performance hard disk drives (hdd) en solid state drives (ssd). Deze schijven worden behalve in de eigen opslagproducten door OEM’s en systeembouwers toegepast in desktop- en mobiele computers, in bedrijfscomputersystemen, embedded systemen en consumentenelektronica.

De toonaangevende opslagproducten en –systemen, netwerkproducten, mediaspelers en softwareoplossingen van WD stellen wereldwijd mensen in staat eenvoudig hun content te bewaren, op te slaan, te beschermen, te delen en te beleven op meerdere apparaten. WD werd in 1970 opgericht. Het hoofdkantoor is gevestigd in Irvine, Californië  (VS). Kijk voor meer informatie op de website van het bedrijf: http://www.wd.com.

Western Digital Corp. (NASDAQ: WDC) levert wereldwijd producten en diensten die mensen in staat stellen digitale content te maken, beheren, beleven en behouden. De bedrijven binnen dit concern ontwerpen en vervaardigen opslagapparaten, netwerkapparatuur en mediaspelers van de merken WD, HGST en G-Technology. Op het investeerdersgedeelte van de website van het bedrijf (http://www.westerndigital.com) is financiële informatie en informatie voor investeerders te vinden.

De Nederlandstalige website is direct te benaderen via www.wdc.com/nl. WD is ook te volgen via Twitter http://www.twitter.com/wd_nederland en Facebook http://www.facebook.com/wdnederland.

Western Digital, WD en My Passport zijn gedeponeerde handelsmerken van Western Digital Technologies, Inc. in de V.S. en andere landen; WD My Passport Pro is een handelsmerk van Western Digital Technologies, Inc. in de V.S. en andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars. Alle andere merk- en productnamen zijn eigendom van de respectievelijke bedrijven.

Gebruikt voor opslagcapaciteit is een gigabyte (GB) = 1 miljard bytes, een terabyte (TB) = een biljoen bytes. De totale bruikbare capaciteit varieert afhankelijk van de gebruiksomgeving. Zie support.wdc.com voor beperkte garantie voorwaarden.

Voor meer persinformatie, aanvragen van beeldmateriaal en/of review exemplaren:
Yellow Communications, Karin van Geelen, telefoon: +31 (0)23 555 34 24,
e-mail: karin@yellow-communications.com of wd@yellow-communications.com
Laatste van Western Digital Netherlands B.V.
Western Digital vergroot capaciteit enterprise HDD’s naar 18TB

Nieuwe NVMe SSD's en NVMe-oF-oplossingen van Western Digital bieden de basis voor toekomstgerichte agile data-infrastructuren

Acronis selecteert Western Digital voor betrouwbare wereldwijde opslaginfrastructuur
Verstreken tijd: 6 jaar en 108 dagen
Western Digita.. contact

Logo Western Digital Netherlands B.V.

Western Digita.. sociaal

Western Digita.. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4