www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (1999 dagen geleden)
PR: AddIT Benelux

Arista Networks breidt cloudplatform uit met 100 Gigabit opties

Klantimplementaties demonstreren veelzijdigheid spine, spline™ en programmeerbaar Arista EOS

26 maart 2014 - Arista Networks introduceert twee 100 GbE-modules, die schaalbaarheid, multi-tenancy en netwerkvirtualisatie bieden, via open programmeerbare overlays. In combinatie met het Arista EOS kunnen klanten daarmee hun VM performance en mobiliteit vergroten. Het automatisch toewijzen van capaciteit met behulp van deze nieuwe producten verbetert zowel de flexibiliteit en schaalbaarheid als dichtheid van intensief gebruikte cloudnetwerken. Verder helpt de Arista 7300X Series met 10GBASE-T modules klanten om de kosten te verlagen in één en twee tier netwerken.

IEEE 100 GbE ondersteuning
De nieuwe Arista 7500E 100 GbE uitbreidingskaarten ondersteunen de IEEE 100 GbE standaard, over zowel single-mode als multi-mode glasvezelbekabeling. Dat vergroot de keuzevrijheid bij het implementeren van 10/40/100Gb verbindingen en beschermt de investering van bestaande klanten. Als een Arista 7500E 100 GbE in de ‘spine laag’ wordt geïnstalleerd, kunnen klanten virtualisatie via VXLAN-support in modulaire omgevingen toepassen, om op grote schaal multi-tenant cloud-netwerken met hoge bandbreedte te implementeren. Degenen die daar de DANZ functionaliteit van het Arista EOS met Tap Aggregation aan toevoegen, krijgen op intelligente wijze inzicht in al het verkeer over hun 100 GbE-netwerken. De DANZ analyseoplossing van Arista is ook te gebruiken voor modulaire chassisapparatuur. Dan kunnen klanten verbindingen maken met 100 GbE spline of spine netwerken en meerdere 10 GbE connecties aggregeren in één 100 GbE verbinding voor netwerkmonitoring, -analyse en –management.

“Wij hebben het Arista 7500E platform geselecteerd voor ons datacenter, om klanten echte 100 Gigabit Ethernet services te kunnen leveren”, verteltt Ihab Tazari, Chief Technology Officer bij Equinix. Dankzij de open architectuur en connectieprotocollen als VXLAN, in combinatie met het programmeerbare Arista EOS en multi-speed mode, kunnen wij alle beschikbare 10/40 of 100 Gigabit datacenter resources op een betrouwbare en betaalbare wijze inzetten.

Spline Series levert programmeerbaarheid
De Arista 7300 Series levert 10GBASE-T tegen lagere kosten per poort dan klassieke 10/100/1000 oplossingen, waardoor klanten met minimale veranderingen hun bestaande modulaire platformen en gestructureerde bekabelingsystemen kunnen migreren. “Tijdens de beslissing over het migreren van ons datacenter hebben wij verschillende core IP-switches vergeleken op basis van prestaties, stroomverbruik en waarde”, zegt Golan Ben-Oni, Chief Security Officer en Senior Vice President Network Architecture bij IDT Corporation. “De Arista 7308 switch, gecombineerd met het EOS, presteert op alle criteria beter in ons productienetwerk. Arista is een innovatief bedrijf en wij vertrouwen er volledig op dat zij onze datacenters beter laten presteren.”

Klanten die spline netwerken bouwen, of compacte twee tier leaf-spine netwerken, kunnen volledig gebruik maken van het eind 2013 geïntroduceerde Arista portfolio aan netwerkkaarten. Het bouwen van een spline netwerk biedt de mogelijkheid om de ‘leaf’ en ‘spine’ lagen te integreren in een één tier netwerk, om zo de prestaties en latency voor kritische cloudapplicaties te verbeteren. Zo’n ontwerp heeft een open, uitbreidbare en programmeerbare fundering, dankzij het Arista EOS, voor software defined cloud networking met virtualisatie, orkestratie en inzicht in alle applicaties.

Implementatie Arista EOS Smart System Upgrade (SSU)
De Arista SSU is ontwikkeld voor het infrastructuuronderhoud van datacenters, één van de meest complexe en uitdagende taken voor datacenterbeheerders. Klanten kunnen daardoor onderhoud uitvoeren op elke infrastructuurcomponent, zonder het applicatieverkeer merkbaar te beïnvloeden. “Bij Tri-State General & Transmission Association Inc. is het netwerk van kritisch belang om klanten de services te leveren waarop zij rekenen”, vertelt IT Operations/Network Manager Steve Wesling. “Met het Arista EOS en 7300-platform kunnen wij ons netwerk automatiseren en programmeren, om de beschikbaarheid te vergroten en tegelijkertijd de operationele kosten te verlagen”. De Arista 7300X Series maakt het ook mogelijk om op CAPEX te besparen in vergelijking met oude Catalyst 6500 Series apparatuur in een twee-tier netwerkontwerp. Arista heeft daarom een inruilprogramma ontwikkeld om klanten de kans te bieden te migreren van klassieke modulaire systemen naar SDN.

Prijs en levertijd
De 7500E Series 100 GbE kaart met 6 poorten, die CFP2 optische verbindingen tot 40 kilometer over single mode glasvezels ondersteunt, is vanaf het tweede kwartaal van 2014 te bestellen voor een prijs die begint bij € 4.700,-- per 100GbE-poort. De 12-poorts 100 GbE 7500E Series komt in de tweede helft van 2014 beschikbaar, samen met een compleet aanbod QSFP-100 producten.

Over Arista Networks
Arista Networks is opgericht om Software Defined Network (SDN) oplossingen te leveren voor cloudtoepassingen, in grote datacenters en bedrijfsnetwerken. De bekroonde 10/40/100 GbE switches van het bedrijf verleggen de grenzen van schaalbaarheid, robuustheid en prijs/prestatie. Arista heeft bij ruim 2000 klanten al meer dan 2 miljoen netwerkpoorten voor cloud computing geleverd. De kern van Arista’s platform bestaat uit EOS, het meest geavanceerde netwerk operating systeem. De producten van Arista Networks zijn te verkrijgen via een wereldwijd netwerk van distributeurs, systeem integrators en resellers. Meer informatie over het bedrijf en dit nieuws is te vinden op: http://www.aristanetworks.com

ARISTA, EOS en Spline zijn geregistreerde en ongeregistreerde handelsmerken van Arista Networks, Inc. De andere genoemde bedrijf- en productnamen zijn handelsmerken van de betreffende eigenaren.

NOOT VOOR DE REDACTIE

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
AddIT Benelux
Peter Gloudemans