www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau
Datum: (6 jaar en 103 dagen geleden)
PR: OCTANE PR

Globalisering zorgt voor complexe supply chain

Kewill geeft vijf tips voor organisaties die internationaal goederen vervoeren

Dordrecht, 26 maart 2014 – De wereldwijde handelsgroei creëert meer mogelijkheden voor organisaties om wereldwijd zaken te doen. Organisaties profiteren van locaties met lage productiekosten en boren nieuwe markten aan. Dit zorgt echter wel voor een complexe supply chain, met name wanneer organisaties goederen im- en exporteren van en naar het buitenland. Kewill geeft vijf tips voor organisaties die regelmatig goederen vervoeren over landsgrenzen:

1. Geen eenduidige standaard
Ondanks wereldwijde overeenkomsten om douaneaangiften en regelgevende procedures te standaardiseren, controleren landen nog steeds hun eigen grenzen. Daarnaast stellen ze lokale regels op en maken ze gebruik van hun eigen systemen en processen. Houd er rekening mee dat er nog steeds geen eenduidige standaard is.

2. Onderschat de risico’s niet
Om goederen over de grens te vervoeren zijn er een groot aantal regels en voorschriften waar aan moet worden voldaan. Als dit niet gebeurt - door bijvoorbeeld een administratieve fout - zal dit leiden tot vertragingen en sancties. Niet alleen financiële sancties kunnen het gevolg zijn, maar goederen kunnen ook geweigerd worden. Het kan zelfs nog erger; wanneer er in Japan niet wordt voldaan aan de regel om aangiften voor zeevracht 24 uur van te voren in te dienen, kan dit worden bestraft met een jaar gevangenisstraf met dwangarbeid.

3. De toekomst is elektronisch
Elektronische douaneaangifte tegenwoordig standaard. Om de juiste aangifte te doen is het belangrijk dat organisaties banden met douaneautoriteiten onderhouden in elk land waarmee ze relaties hebben op het gebied van im- en exporteren of een partij inschakelen die dit voor ze doet. Daarnaast moeten organisaties ervoor zorgen dat ze bevestigingen en vragen elektronisch kunnen ontvangen. Elektronisch werken is de toekomst.

4. Efficiëntie is belangrijk
Tegenwoordig kost het niet alleen veel geld om operationele data handmatig in te voeren, maar het verhoogde risico op fouten heeft een mogelijk veel grotere impact op het voldoen aan de regels omtrent douaneaangifte. Datavolumes worden steeds groter en de aangiftes verschillen per land. Besturingssystemen zijn daarom essentieel om efficiëntie te bevorderen.

5. Regelgeving verandert voortdurend
Regelgeving verandert continu. Vaak hebben douaneambtenaren zelfs moeite om op de hoogte te blijven van de regels die in hun eigen land gelden. Veranderingen worden lokaal, regionaal en wereldwijd aangebracht met testfasen en verschillende implementatiedata die vaak veranderen. Nieuwe regelgeving kan worden stopgezet of verplicht ingesteld vanaf dag één. Onderschat de inhoudelijke kennis niet die nodig is om te voldoen aan de regelgeving in verschillende landen.

Globalisering van handel is een feit. Dit maakt het steeds moeilijker om aan alle regels en voorschriften te voldoen, met name wanneer goederen landsgrenzen over gaan. Door deze vijf tips ter harte te nemen zorgen organisaties ervoor dat hun supply chain in beweging blijft, zodat de productiviteit en snelheid stijgt en kosten dalen.
Laatste van Kewill
Hankyu Hanshin Express implementeert Kewill Global Forwarding in België en Nederland

Kewill versterkt management met vier nieuwe aanstellingen

Vijf manieren om grip te houden op de supply chain
Verstreken tijd: 6 jaar en 103 dagen
Kewill contact

Logo Kewill

infonl@kewill.com
  www.kewill.nl
Kewill sociaal

Kewill tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise