www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2475 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (2028 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

ORTEC gaat voor optimale personeelsplanning in de logistiek

Meet ORTEC @ Logistiek Manager van het Jaar

Ook dit jaar is ORTEC weer aanwezig op Logistiek Manager van het Jaar. ORTEC focust zich deze editie op innovatieve oplossingen voor personeelsplanning. “Op dit gebied valt er binnen de logistiek nog veel winst te behalen”, aldus Theodoor Torn, Industry leader Transport en Logistiek ORTEC. “Dat ORTEC helpt bij de optimale inzet van het wagenpark en optimale belading van wagens, weten veel mensen. Dat ORTEC ook helpt bij een goede spreiding van de werklast over chauffeurs en andere warehouse medewerkers, is minder bekend.”

Naast ORTEC Workforce Scheduling is Big Data een topic op de agenda. “Voor de ORTEC Consulting Group is analyseren van data al jaren gesneden koek”, aldus John Poppelaars die gedurende een 8-minuten durende Elevator Pitch zal toelichten wat de toegevoegde waarde is van Big Data voor de logistiek.

“Juist voor de logistiek geldt dat er een enorm potentieel ligt in bundeling van data, en daarmee evt. ook de bundeling van goederenstromen. Miljoenen zendingen per dag zorgen voor gigantische datasets met gegevens over inhoud, gewicht, timing, locatie, klant, etc. De inzichten die uit deze Big Data te halen zijn sturen de verbetering van operationele efficiënte en daarmee de service aan klanten.”

Lef, leiderschap en logistiek
De Verkiezing van de Logistiek Manager van het Jaar zet het vak midden in de spotlights. Juist door het snel afleveren van goederen en het bieden van een optimale service kunnen bedrijven zich in hun klantrelaties onderscheiden. Goede logistiek is hiervoor essentieel. Te vaak speelt de discipline binnen organisaties echter een ondergeschikte rol. De verkiezing van de Logistiek Manager van het Jaar wil daarom meer aandacht voor het vak genereren én voor de mensen die er werken. Het thema van LMvhJ is dit jaar ‘Lef, leiderschap en logistiek’.

ORTEC Meeting Point
Wilt u met een van de ORTEC-experts spreken over ORTEC Workforce Scheduling, Big Data en andere ontwikkelingen en trends? Loop langs bij de ORTEC Meeting Point. We praten u graag bij. Het programma staat boordevol interessante sessies. U komt toch ook?

Voor meer informatie: www.logistiekmanagervanhetjaar.nl

Over ORTEC
ORTEC is een van de grootste aanbieders van geavanceerde optimalisatie-oplossingen voor planning. De ORTEC producten en diensten leiden tot een optimale rit- en routeplanning, belading van voertuigen en pallets, personeelsinzet, vraagvoorspelling, logistieke netwerkplanning en magazijn beheer. ORTEC biedt zowel stand-alone, alsook maatwerk en SAP®-gecertificeerde oplossingen, ondersteund door strategische partners. ORTEC heeft meer dan 1800 klanten wereldwijd, 700 werknemers en verschillende kantoren in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en de Pacifische regio.
Tags bij dit bericht