Contentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2488 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

OpenText onthult toekomstvisie voor 2020: digitale disruptie te lijf met EIM-tools

De agenda voor 2020 in de schijnwerpers tijdens OpenText Global Innovation Tour 2014

Hoofddorp, 17 maart 2014 – OpenText™ (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC), wereldleider in Enterprise Information Management (EIM), onthult zijn visie zodat organisaties hun agenda voor 2020  kunnen bepalen om succesvol te zijn in de nieuwe digitale economie. Als onderdeel van de wereldwijde Innovation Tour 2014 schetst OpenText een overzichtelijk stapsgewijs groeipad voor het C-level management van organisaties en illustreert dit met aansprekende praktijkvoorbeelden. Zo worden bedrijven en organisaties geholpen slagvaardig te opereren in zowel het huidige als toekomstige snel veranderende zakelijk landschap.

De visie van OpenText op de agenda voor 2020 focust op belangrijke zaken rondom ‘de Digitale Organisatie’, waaronder:

Digitale Beleving – het transformeren van klantbeleving naar een op servicegerichte gepersonaliseerde klantcommunicatie door middel van bedrijfsinformatiegestuurde omni-channel communicatie;

Digitale Werkplek – het voorbereiden op veranderingen binnen het personeelsbestand – waarin velen in 2020 zullen behoren tot de digitale generatie – en medewerkers voorzien van de juiste middelen om hun werk te kunnen doen, ongeacht hoe en waar ze dat willen doen;

Digitale Supply Chain – het uiterst nauwkeurig en flexibel realiseren van real-time verbindingen met leveranciers en handelspartners met als doel het verlagen van de kosten en het verhogen van de snelheid;

Digitale governance en beveiliging – het creëren van een raamwerk voor informatiebeheer ondersteunend en leidend voor alle functies van de digitale organisatie.

“In 2020 zal een aantal disruptieve krachten elkaar versterken, waaronder nieuwe technologieën zoals 3D printen en zogenaamde ‘wearable technology’; digitale verstoring rondom hoe consumenten en organisaties via nieuwe toeleveringsketens kopen; en een nieuw soort medewerkers waarvan 50 procent tot de digitale generatie behoort”, stelt Mark Barrenechea, president en chief executive officer van OpenText. "Nu is het moment daar waarop onze klanten hun bedrijven moeten transformeren en elk proces moeten digitaliseren voor maximalisering van hun concurrentievermogen en effectiviteit. OpenText helpt klanten zich voor te bereiden op de digitale economie van de toekomst door nu het concept van hun informatieplatform te vernieuwen met onze EIM-strategie."

Volgens Alan Pelz-Sharpe, research director Social Business van 451 Research, verandert de opkomende digitale infrastructuur de manier waarop wij zaken doen. “Grenzen tussen klanten, medewerkers en leveranciers vervagen en veranderen. Als gevolg daarvan wordt het beheren van informatie en ook het managen van het bedrijf steeds uitdagender. Bedrijven zullen in de toekomst alleen succesvol zijn als ze dat evenwicht tussen sociale fragmentatie en controle weten te vinden."

Om optimaal in te spelen op deze digitale bedrijfseisen, is het van belang dat het huidige C-level management een doordachte beheerstrategie voor bedrijfsinformatie formuleert zodat de overgang naar een digitale organisatie soepel kan verlopen. Deze strategie moet worden bepaald door de strategische CIO, in nauwe samenwerking met afdelingsmanagers. Het succes van de organisatie zal afhankelijk zijn van het vermogen van C-level managers om zakelijke doelstellingen af te stemmen en gebruik te maken van de juiste bedrijfsinformatie. Dat is alleen mogelijk als de informatie holistisch wordt beheerd binnen de onderneming op basis van een bedrijfsbrede strategie, zonder onsamenhangende deeloplossingen,  zowel in de cloud als binnen de bedrijfsmuren.

"CIO’s zullen zich als strategische leiders binnen het C-level management ontwikkelen. Zij zullen de gehele onderneming stimuleren met de informatie die nodig is om innovatie aan te jagen en meer inkomsten en snellere groei te realiseren”, aldus Patrick Harper, chief information officer bij OpenText. "De strategische CIO zal een doordachte beheerstrategie voor bedrijfsinformatie moeten formuleren waarmee de organisatie een snellere ‘time to market’, ‘time to revenue’ en ‘time to satisfaction’ behaalt, met minimale beveiligings- en informatiebeheerrisico’s."

Met Project Red Oxygen van OpenText kunnen organisaties deze groei en innovatie in hun organisatie stimuleren en hebben zij minder tijd nodig om concurrentievoordeel te behalen. Project Red Oxygen, bestaat uit vijf complete en geïntegreerde productsuites – Content Suite, Process Suite, Experience Suite, Discovery Suite en Information Exchange Suite. Het biedt een algemeen ontwikkelplatform, een betrokken en consistente gebruikerservaring en sterke integratie tussen de suites waardoor CIO's in staat zijn alle bedrijfsonderdelen te bedienen.

OpenText - Zuidtoren, Taurusavenue 15, 2132 LS Hoofddorp - t. +31 (0)23 5652333

Meer informatie over OpenText’s 2020 agenda roadmap:
Lees het blog van Mark Barrenechea, OpenText's CEO
Over OpenText
OpenText biedt Enterprise Information Management software waarmee bedrijven, ongeacht hun grootte of marktsector, hun ongestructureerde bedrijfsinformatie kunnen beheren, beveiligen en optimaal benutten zowel in hun datacenter als in de cloud. Inmiddels gebruiken meer dan 50.000 organisaties OpenText-oplossingen ‘to unleash the power of their information'. Meer informatie over OpenText:www.opentext.com

De 2020 Agenda roadmap van OpenText wordt tijdens de 2014 Innovation Tour gepresenteerd aan een omvangrijk wereldwijd netwerk van meer dan 100.000 klanten en 600.000 partners waaronder het event in Eindhoven op 20 maart. Voor meer informatie: http://www.opentext.com/campaigns/innovation-tour.htm.

Voor redactionele informatie en/of interviewmogelijkheden tijdens Innovation Tour in Eindhoven:

Influx PR - Gerline van Wijnen, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com
Laatste van OpenText
OpenText sluit partnerovereenkomst met Google Cloud

OpenText breidt EIM-platform uit

OpenText Exstream beschikbaar op Salesforce AppExchange
OpenText contact

Logo OpenText

OpenText sociaal

OpenText tweets

Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo OutSystems

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

ContentbureauContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl