www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureau
Datum: (7 jaar en 140 dagen geleden)
PR: LEWIS

Dutch Domotics en Ascom introduceren slimme sensortechnologie voor de veranderende zorgmarkt in de Benelux

Met intelligente sensoren zorgcliënten beschermen tegen alle mogelijke risico’s. Dat is het doel van de samenwerkingsovereenkomst tussen Dutch Domotics en Ascom op het gebied van slimme sensortechnologie. De volledig privacy vriendelijke sensoren (infrarood of radar) worden geïntegreerd in een draadloze infrastructuur, om bijvoorbeeld vallen of dwalen vroegtijdig te signaleren en betere en efficiënte zorg te kunnen leveren. De technologie is ontwikkeld door Dutch Domotics en TNO, Ascom wordt exclusief distributeur van de oplossing.

“De zorg van vandaag vraagt meer dan voorheen om intelligente oplossingen die de cliënt veiligheid en rust bieden, de zorgverlener ontlast en de zorgmanager efficiëntie oplevert”, aldus Co Hoonhoud, Algemeen Directeur van Ascom Benelux. “Omdat Ascom van oorsprong vooral sterk is in personenalarmering en verpleegoproep, zochten wij een partner die beschikt over de juiste technologieën om ons portfolio aan te vullen. Dutch Domotics is de enige leverancier die slimme sensortechnologie levert die jarenlang getest is en ook ondersteund wordt door Vilans. Dit was voor ons een doorslaggevend argument voor de samenwerking.”

Dutch Domotics en TNO hebben jaren gewerkt aan de totstandkoming van een innovatieve zorgdomotica oplossing die aansluit op de behoeften in de markt met een waarborg van de privacy. De oplossing is gebaseerd op informatie, ontstaan uit de bestaande leefcirkels van bewoners, die vertaald wordt in een profiel. Op basis van dit profiel worden slimme sensoren ingeregeld die cliënten beschermen tegen alle mogelijke risico’s. Volledig privacy vriendelijke sensoren (zoals bijvoorbeeld infrarood of radar) worden geïntegreerd in een volledig draadloze infrastructuur. Op deze manier wordt vallen en dwalen vroegtijdig gesignaleerd en kan de nachtzorg betere en efficiëntere zorg bieden. Uit een recente pilot die samen met Ascom bij een zorginstelling is uitgevoerd, is het aantal valse alarmen gereduceerd van enkele tientallen per nacht tot minder dan één vals alarm per maand. “We willen hiermee een nieuwe standaard in de markt gaan neerzetten”, legt Hoonhoud uit.

Irek Karkowski, CEO van Dutch Domotics geeft aan: “We zijn bijzonder verheugd met deze samenwerking. Ascom heeft een sterke naam in de zorg en met onze kennis en ervaring op het gebied van slimme sensortechnologie, zien we mooie kansen om gezamenlijk oplossingen te bieden voor de veranderende zorg.”

Dutch Domotics is een technologie spin off van TNO Defensie en Veiligheid uit Den Haag. Dutch Domotics biedt nieuwe sensornetwerktechnologie aan voor de intra- en extramurale zorgmarkt waarbij innovatie, betrouwbaarheid en aansluiting bij marktbehoeften centraal staan. Dutch Domotics is in 2011 opgericht als dochter van Applied Radar Technology BV.

Ascom is onderdeel van de Wireless Solutions-divisie van de internationale Ascom Group, gevestigd in Zwitserland, en levert totaaloplossingen voor branddetectie, beveiliging, (zorg)communicatie en alarmering. Deze oplossingen stellen bedrijven en zorginstellingen in staat kritieke informatie te ontvangen van mensen en systemen, en bewerkstelligen een snelle reactie en actie. Centraal bij het staan de behoeften van de klant om een sluitend advies en een passende toepassing te realiseren. Hierdoor ontstaat een omgeving die efficiëntie, veiligheid en betrouwbaarheid biedt. Na implementatie zorgt Ascom – preventief, maar ook correctief – voor continuïteit van de systemen. Door medewerkers te trainen en de systemen steeds aan te passen aan de laatste ontwikkelingen en eisen, ontstaat een langdurend partnership. Voor meer informatie: www.ascom.nl. Ascom is ook te volgen via LinkedIn en Twitter.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met LEWIS PR:
Jorie Post
E-mail: jorie.post@lewispr.com
www.lewispr.com
Laatste van Ascom (Nederland) B.V.
Ascom lanceert communicatieplatform AEP

Ascom versnelt responstijden in de zorg

Ascom verwerft het Italiaanse medische softwarebedrijf UMS
Cisco-rapport: privacy en veiligheidsproblemen nemen toe door remote werken

Conscia Nederland bekroond tot Extreme Networks Partner of the Year - Northern and Eastern Europe

Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Terugkerende inkomsten IFS stijgen met 41 procent jaar-op-jaar

CyberArk Labs vindt manier om netwerken plat te leggen via slimme apparatuur als alarmen en sensoren

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen
Verstreken tijd: 7 jaar en 140 dagen
Ascom (Nederla.. contact

Logo Ascom (Nederland) B.V.

info@ascom.nl
  www.ascom.nl
Ascom (Nederla.. sociaal

Ascom (Nederla.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4