www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (7 jaar en 111 dagen geleden)

Philips maakt sprong naar derde plaats op internationale ranglijst van patentaanvragers van Europees Octrooibureau

Amsterdam – Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) heeft vandaag bekendgemaakt dat het de nummer 3 in de wereld is qua aantal patentaanvragen ingediend bij het Europees Octrooibureau (EPO). Met in totaal 1839 aanvragen in 2013 heeft Philips maar liefst 59% meer patenten aangevraagd dan in 2012, toen de onderneming op de 12e plaats eindigde.

“Ons portfolio aan intellectuele eigendommen (IE) vormt één van onze strategische bedrijfsmiddelen, samen met ons merk, waarmee we ons onderscheiden en een unieke concurrentiepositie hebben verworven”, aldus Brian Hinman, Chief Intellectual Property Officer van Philips. “Onze derde plaats op de ranglijst van het Europees Octrooibureau laat zien dat we Europa als een belangrijke regio beschouwen voor de bescherming van onze intellectuele eigendommen. Bij Philips investeren we ruim 7% van onze jaaromzet in onderzoek en ontwikkeling. Met ons sterke patentportfolio beschermen en delen we onze innovaties en scheppen we waarde voor onze activiteiten door hun groei, winstgevendheid en concurrentievermogen te vergroten. Hoewel we de waarde en kwaliteit van ons geïntegreerde IE-portfolio belangrijker vinden dan het aantal patenten, zijn we blij met deze derde plaats. Hieruit blijkt namelijk dat we de afgelopen tijd nog sterker hebben ingezet op innovatie.”

Philips is op de ranglijst van het Europees Octrooibureau de grootste internationale aanvrager in de categorieën voor medische technologie en instrumentmetingen. Het IE portfolio geeft blijk van Philips' strategie en de activiteiten waar de onderneming zich op richt. Op dit moment heeft 40% van de aanvragen betrekking op de gezondheidszorg en ruim 30% op verlichting. Met meer dan 64.000 patentrechten, 93.000 ontwerprechten, 46.000 handelsmerken en 4.700 domeinnamen beheert Philips een van de grootste en sterkste IE-portfolio's ter wereld.

Tijdens een persconferentie over het jaarverslag van het Europees Octrooibureau die vandaag plaatsvond in Brussel, gaf EOB-voorzitter Benoît Battistelli een presentatie over de belangrijkste trends en cijfers op patentgebied in 2013 en de ranglijsten van de grootste patentaanvragers (bedrijven en landen), waaruit bleek dat in 2013 een recordaantal aanvragen is ingediend. Dit maakt duidelijk dat Europa nog altijd een broedplaats is voor innovatie. Sterke patentbescherming en R&D-investeringen gaan hier hand in hand en spelen een belangrijke rol voor de werkgelegenheid en economische groei in de EU. Het volledige persbericht van het Europees Octrooibureau en de bijbehorende materialen zijn beschikbaar op www.epo.org.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Björn Teuwsen
Director Communications
Philips Intellectual Property & Standards
E-mail: bjorn.teuwsen@philips.com
Laatste van Philips Nederland B.V.
Heldhaftige hulp van Spider-Man in Philips merkcampagne

Philips lanceert revolutionair SpeechAir smart dicteerapparaat

Philips en Hitachi Data Systems gaan samenwerken aan innovatieve oplossing voor gegevensbeheer voor organisatiebrede beschikbaarheid van medische beelden
TOPdesk en Insocial komen met gezamenlijke dienst voor betere klantbeleving

Loopt een app vaak vast? Negen op de tien stapt over naar de concurrent

Workday voldoet aan groeiende vraag van klanten met recordaantal implementaties en hoogste klanttevredenheidsscore uit de sector

NTT creëert ’s werelds grootste connected stadium en genereert een ‘digital twin’ van de Tour de France

Ivanti Neurons for ITSM isgeïntegreerd met Citrix® Workspace™: verlaagt aantal helpdesk-tickets en biedt gepersonaliseerde werknemerservaring

BlackBerry IVY benoemd tot toonaangevend edge-to-cloud softwareplatform voor autofabrikanten en slimme steden

Nederlandse bedrijven Technologies Added en Sustainder spelen een hoofdrol in de serie ‘Digitally Enlightened’

Zorg en Zekerheid kiest met Oracle Autonomous Data Warehouse voor snelle, veilige datastromen en krachtige analytics

Nieuwe release GitLab 14 biedt moderne DevOps binnen één platform

Vooral Nederlandse e-commercemarkt profiteert van groei online uitgaven

ROC van Amsterdam-Flevoland zet EduConnector in voor integratie met ECK-iD
TPEX International sluit strategisch partnership met Planon ter optimalisatie van haar Smart Building Operations dienstverlening

Pegamento organiseert allereerste online event over kunstmatige intelligentie en beeldherkenning

GetJobsDone geselecteerd voor ‘25 onder 25’ van MT/Sprout

Sporthy: eerste wereldwijde social media platform voor sportwedstrijden en workouts

Cloud in Nederland: de stand van zaken

Conclusion ontwikkelt projectuitvoer- en managementapplicatie voor Eneco

Nieuwe machine learning-library van ABBYY tien keer sneller en compatibel met Python

Edutrainers: Helft leraren niet klaar voor verplichte digitale geletterdheid op scholen

Red Hat vernieuwt Red Hat Process Automation met end-to-end Kubernetes-native decision management in Red Hat OpenShift
Verstreken tijd: 7 jaar en 111 dagen
Philips Nederl.. contact

Logo Philips Nederland B.V.

info@philips.com
  www.philips.nl