www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
Datum: (7 jaar en 111 dagen geleden)
PR: Archetype Agency BV

Salesforce.com maakt resultaten bekend vierde kwartaal en boekjaar 2014

Verwachte omzet boekjaar 2015 bedraagt $ 5,25 tot 5,30 miljard: 29 tot 30 procent meer dan het afgelopen jaar

Utrecht, 6 maart 2014 – Salesforce.com (NYSE: CRM), leverancier van het meest gebruikte cloud-platform voor klantinteracties, heeft de financiële resultaten bekend gemaakt van het vierde kwartaal en boekjaar 2014, dat afliep op 31 januari 2014.
  • Omzet vierde kwartaal $1,15 miljard, 37 procent meer dan het voorgaande jaar;
  • Totale jaarlijkse omzet $4,07 miljard, 33 procent meer dan het voorgaande jaar;
  • Operating cash flow over het gehele boekjaar $875 miljoen, 19 procent meer dan het voorgaande jaar;
  • Verwachte omzet eerste kwartaal van $1,205 – 1,210 miljard;
  • Verwachte Non-GAAP EPS (Earnings per Share) over boekjaar 2015 van ($0,48) – (0,50).
‘Ik ben blij dat we onze omzetverwachting over het boekjaar 2015 met nog eens $100 miljoen kunnen verhogen, waardoor we uitkomen op een bedrag van $5,3 miljard. Dit betekent een verwachte groei van de jaaromzet met 30 procent’, zegt Marc Benioff, bestuursvoorzitter en CEO van salesforce.com.

Salesforce.com boekte de volgende financiële resultaten over het vierde kwartaal en boekjaar 2014:

Omzet: De totale omzet over het vierde kwartaal bedroeg $1,15 miljard, een toename van 37 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Dit komt deels voort uit de overname van ExactTarget in juli 2013. Inkomsten uit abonnementen en ondersteuning bedroegen $1,08 miljard, een stijging van 37 procent in vergelijking met het voorgaande jaar. De omzet uit dienstverlening en andere inkomsten bedraagt $70 miljoen, 43 procent meer dan het jaar daarvoor.

De omzet over het volledige boekjaar bedraagt $4,07 miljard, 33 procent meer dan het voorgaande jaar. De omzet uit abonnementen en ondersteuning bedraagt $3,82 miljard, een stijging van 33 procent. Inkomsten uit dienstverlening bedroegen $246 miljoen, 36 procent meer dan het voorgaande jaar.

Earnings per Share: De GAAP loss per share over het vierde kwartaal was ($0,19) en de diluted non-GAAP EPS $0,07. In de non-GAAP resultaten van salesforce.com zijn niet inbegrepen:
  • de effecten van in totaal $137 miljoen op aandelen gebaseerde compensatiekosten;
  • een afschrijving van $47 miljoen aangekochte immateriële activa;
  • $13 miljoen netto, niet contante rentelasten die verband houden met de converteerbare senior notes van het bedrijf;en is gebaseerd op een non-GAAP belastingdruk van circa 36 procent.

GAAP EPS berekeningen zijn gebaseerd op een basistelling van de aandelen van circa 607 miljoen. Non-GAAP EPS berekeningen zijn gebaseerd op circa 650 miljoen verwaterde, uitgegeven aandelen gedurende het kwartaal, inclusief ongeveer 29 miljoen aandelen die verband houden met de converteerbare aandelen van 0,75 procent senior notes die vervallen in 2015.

Voor het volledige boekjaar 2014, was het GAAP verlies per aandeel ($0,39) en de non-GAAP verwaterde EPS $0,35. De non-GAAP resultaten zijn exclusief:
  • de effecten van $503 miljoen op aandelen gebaseerde compensatie;
  • $147 miljoen afschrijving van aangekochte immateriële activa;
  • en $47 miljoen netto, niet-contante rentelasten die verband houden met de converteerbare senior notes van het bedrijf;en is gebaseerd op een non-GAAP belastingdruk van circa 35 procent.
GAAP EPS berekeningen zijn gebaseerd op een basistelling per aandeel van ongeveer 598 miljoen aandelen. Non-GAAP EPS berekeningen zijn gebaseerd op ongeveer 636 miljoen verwaterde, uitgegeven aandelen gedurende het jaar, met inbegrip van circa 24 miljoen aandelen die verband houden met de converteerbare 0,75 procent senior notes die vervallen in 2015.

Cash:
de kasstroom uit operationele activiteiten over het vierde kwartaal bedroeg $271 miljoen, 4 procent minder dan het voorgaande jaar. Over het volledige boekjaar bedroeg de operationele kasstroom $875 miljoen, een stijging van 19 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De total cashcash equivalents en marketable securities sloten het kwartaal af met $1,32 miljard.

Verwachte omzet eerste kwartaal:
De omzet in het eerste kwartaal van boekjaar 2015 ligt naar verwachting in de range van $1,205 – 1,210 miljard, 35 tot 36 procent meer dan het voorgaande jaar.
Het GAAP verlies per aandeel ligt naar verwachting tussen de ($0,23) - ($0,22), terwijl de diluted non-GAAP EPS naar verwachting tussen de $0,09 en $0,10 ligt.

De non-GAAP verwachting is exclusief:
  • de gevolgen van op aandelen gebaseerde compensatiekosten, naar verwachting ongeveer $129 miljoen;
  • afschrijving van aangekochte immateriële activa gerelateerd aan overnames, naar verwachting ongeveer $44 miljoen;
  • -netto, niet-contante rentelasten met betrekking tot de converteerbare senior notes, naar verwachting ongeveer $11 miljoen;
  • en verlies op schulden in verband met de converteerbare senior notes, naar verwachting ongeveer $8 miljoen.
EPS schattingen gaan uit van een GAAP belastingdruk van circa 52 procent negatief, welke de geschatte driemaandelijkse wijziging in de fiscale waardevaststelling-toelage weerspiegelt, en een verwachte lange termijn non-GAAP belastingdruk van 36,5 procent. De GAAP EPS berekening gaat uit van een gemiddelde basistelling per aandeel van circa 613 miljoen aandelen, en de non-GAAP EPS berekening gaat uit van een gemiddelde, verwaterde basistelling per aandeel van circa 655 miljoen aandelen.

Verwachte omzet boekjaar 2015:
De omzet voor salesforce.com in boekjaar 2015 ligt naar verwachting in de range van $5,25 - $5,30 miljard, een stijging van 29 tot 30 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Het GAAP verlies per aandeel ligt naar verwachting tussen de ($0,53) - ($ 0,51), terwijl diluted non-GAAP EPS naar verwachting tussen de $0,48 - $0,50 ligt. In de geschatte non-GAAP is niet inbegrepen:
  • de effecten van de op aandelen gebaseerde compensatiekosten, naar verwachting ongeveer $577 miljoen;
  • afschrijving van aangekochte immateriële activa gerelateerd aan overnames, naar verwachting ongeveer $149 miljoen;
  • -netto, niet-contante rentelasten met betrekking tot de converteerbare senior notes, naar verwachting ongeveer $39 miljoen;
Zie hieronder een overzicht per aandeel van verwachte GAAP EPS en diluted non-GAAP EPS in zowel het eerste kwartaal als het volledige boekjaar 2015:

De volledige financiële  informatie over deze resultaten is te vinden op: http://www.salesforce.com/company/news-press/press-releases/2014/02/140227.jsp.

Over salesforce.com
Salesforce.com (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geïntegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 organisaties wereldwijd, variërend van het MKB tot multinationals, stroomlijnen met salesforce.com hun klantgerichte processen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen toepassingen ook business applicaties van partners, via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar.

In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met salesforce.com, zoals KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps en The Cloakroom.

Op 27 mei 2014 vindt de Salesforce1 World Tour Amsterdam plaats, het grootste event in de Benelux. Op 11 juni 2014 volgt een vergelijkbaar evenement in Brussel: Salesforce Essentials.

Ga voor meer informatie naar www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

L&DJ PR
Jennifer Schouten
T: 020 205 0436
M: 06 28 677 043
E: jennifer@l-dj.nl

salesforce.com Benelux
Ward van Beek
M: 06 51 034 301
E: wvanbeek@salesforce.com

Dit bericht is ook online beschikbaar.
Laatste van Salesforce.com
Wereldwijd 4,2 miljoen banen dankzij ecosysteem Salesforce

Salesforce lanceert Integration Cloud en geeft Trailblazers de tools om verbonden klantervaringen te maken met het Salesforce-platform

Dropbox en Salesforce sluiten strategisch partnership