www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (7 jaar en 111 dagen geleden)

Creëer uw eigen thin client-notebook

UDC2-software van IGEL Technology opent nieuwe perspectieven

Utrecht, 6 maart 2014 – Met de toenemende beschikbaarheid van draadloze netwerken worden ook thin clients aantrekkelijker voor mobiel gebruik. Mobiele oplossingen met notebookhardware blijken echter niet geliefd te zijn. Daarom kiest IGEL Technology voor een flexibelere oplossing: thin-clientsoftware. Deze oplossing, gebaseerd op IGEL’s Universal Desktop Converter 2 (UDC2) thin client-software, draait op iedere x86-compatibele notebookhardware en biedt dezelfde uitgebreide beheer- en beveiligingsfuncties als de stationaire thin clients van IGEL. De UDC2-software leent zich tevens voor het implementeren van een veilige en kostenefficiënte BYOD (Bring Your Own Device)-strategie.

Voor laptops met x86-compatibele hardware onderscheidt IGEL twee basistoepassingen. Met de eerste toepassing creëren klanten op simpele wijze een op maat gemaakte, mobiele thin client door met behulp van de UDC2-software de nieuwste versie van het IGEL Linux v5 thin-clientbesturingssysteem op de lokale harde schijf (HDD of SSD) te installeren. Omdat het eerder geïnstalleerde besturingssysteem wordt vervangen door IGEL Linux, kan de laptop uitsluitend als IGEL Universal Desktop thin client gebruikt worden om toegang te krijgen tot centrale IT-infrastructuren en clouddiensten, bijvoorbeeld binnen Citrix XenDesktop, VMware Horizon View of Microsoft Remote Desktop Services (RDS). Aangezien gebruikers vrij zijn in de keuze van hardware kunnen ze een thin client-notebookcombinatie kiezen die beantwoordt aan specifieke eisen, zoals een landspecifiek toetsenbord voor internationale kantoren.

Thin client-software op USB-stick
Voor de tweede toepassing moet de thin client software op een USB-stick geïnstalleerd worden. Zo kunnen privé-laptops, als onderdeel van een BYOD-strategie, op de werkplek gebruikt worden zonder de IT-beveiliging in gevaar te brengen. De USB-thin client wordt door de IT-afdeling geconfigureerd en voor het desbetreffende apparaat geautoriseerd. Wanneer de gebruiker met de thin client op de USB-stick werkt, wordt de lokale harde schijf meestal voor hem afgeschermd. Dit voorkomt dat malware, zoals virussen of Trojaanse paarden, het bedrijfsnetwerk binnendringt. De USB-thin client van IGEL is eveneens geschikt voor veilige remote toegang vanaf een thuis-PC.

Centraal beheer op afstand
Om een zo breed mogelijk scala aan toepassingen te faciliteren, ondersteunt de UDC2-software tevens een groot aantal drivers voor netwerkkaarten, WiFi-modules, grafische kaarten en andere soorten devices. Wanneer de UDC2 een ondersteunde grafische kaart herkent, wordt deze automatisch door de ingebouwde driver gebruikt om een optimale gebruikerservaring te garanderen. Via de meegeleverde Universal Management Suite (UMS) van IGEL is de thin client-software - net als alle thin en zero clients van deze leverancier - op efficiënte wijze centraal en op afstand te beheren.

Veilig, flexibel en voordelig
"Het marktpotentieel voor mobiele thin client-oplossingen wordt nog niet volledig benut. Met name de mogelijkheid om een dual-bootoplossing op de USB-stick te voorzien van onze software om zo BYOD mogelijk te maken, is nieuw en uniek in de markt," zegt Edwin de Ron, Sales Manager van IGEL Technology in Nederland. "Met onze UDC2-software bieden wij een veilig, flexibel en voordelig alternatief voor mobiele thin client-hardware, gekoppeld aan onze toonaangevende UMS-software voor remote beheer."

Prijzen en beschikbaarheid
IGEL’s Universal Desktop Converter 2 (UDC2) thin client-software is per direct verkrijgbaar en kost slechts €59,- (incl. btw) per licentie.
Laatste van IGEL Technology
IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

IGEL realiseert omzetgroeirecord van 57% in hardware en 175% in software

Desiree Bats is nieuwe marketing manager Benelux van IGEL