www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (7 jaar en 75 dagen geleden)
PR: LVTPR

BSA | The Software Alliance richt Fair Play-campagne op Amsterdamse bedrijven

Komende weken richt campagne zich op bedrijventerreinen in Amsterdam en omgeving

Amsterdam, 4 maart 2014 - BSA | The Software Alliance lanceert zijn Fair Play-bewustwordingscampagne in Nederland. De campagne gaat in de eerste helft van 2014 lopen en is gericht op bedrijven door heel Nederland. Vanaf week elf is de eerste regio aan de beurt, Amsterdam en omgeving. Fair Play richt zich op het vergroten van de bewustwording bij bedrijven rond het beter beheren en monitoren van software en licenties. Met de campagne wil de BSA de aandacht vestigen op de consequenties van het gebruik van illegale software. De organisatie zet social media, een aparte website, online advertenties, webinars, checklists, whitepapers en lokale acties op bedrijventerreinen in voor de campagne.

In 2014 staat sport hoog op de agenda met de winterspelen in Rusland, NK-schaatsen, het WK Voetbal in Brazilië en de Tour de France. Tijdens de campagne benadrukt de BSA fair play voor wat betreft licentiebeheer. De overeenkomst met sport is duidelijk. Wie de regels van het spel niet wil volgen, moet niet meedoen en loopt het risico op een sanctie. Net als in de sportwereld vervult de BSA de rol van supporter van fair play. Daarnaast is de BSA zo nodig de scheidsrechter die ervoor zorgt dat een organisatie op een eerlijke manier met de juiste softwarelicenties werkt.

“Wie niet compliant is, speelt geen eerlijk spel in de richting van softwareleveranciers en de lokale economie. Door ons te richten op lokale bedrijventerreinen, zoals in de regio Amsterdam, willen we bedrijven laten zien dat BSA optreedt tegen bedrijven die niet eerlijk zijn en gebruikmaken van illegale software. Door bedrijven op te leiden via onze webinars, online tools en de website willen we hen helpen bij het beter begrijpen van de regels”, zegt Julian Swan, Director of Compliance Marketing, BSA EMEA.

Softwarepiraterij in Nederland
Volgens IDC was 27 procent van de software in Nederland in 2011 illegaal in gebruik (Global Piracy report 2011). Dit beïnvloedt niet alleen de omzet van softwarebedrijven door misgelopen inkomsten, maar zorgt ook voor risico’s bij bedrijven doordat ze niet-ondersteunde software uit verdachte bronnen gebruiken. Die kan gemakkelijk geïnfecteerd zijn met virussen en andere malware. Bedrijven lopen tevens de kans dat zij door de BSA juridisch worden aangesproken, wat kan leiden tot juridische en IT-kosten. Daarnaast zijn beheerders en leidinggevenden persoonlijk aansprakelijk te stellen voor het gebruik van illegale software in hun organisaties. De BSA looft beloningen uit voor meldingen van illegaal softwaregebruik tot een maximum van 10.000 euro.

“Software moet beschouwd worden als een strategisch bedrijfsmiddel voor organisaties van iedere omvang. Hiermee ontwikkelen zij producten, bieden zij diensten, ondersteunen zij de operationele processen en doen ze zaken op nationaal en internationaal niveau”, zegt Swan. “In Nederland zorgt een procent groei van legaal softwaregebruik voor 838 miljoen euro aan nationale productie, vergeleken met 194 miljoen euro als het gaat om illegale software. Dat wil zeggen dat officiële software zorgt voor 645 miljoen euro aan extra economische waarde.”

Compliancy-tools
Wanneer bedrijven vragen hebben over hun softwarelicenties, kunnen ze terecht op de BSA-website. Deze biedt tevens richtlijnen en hulpmiddelen om ervoor te zorgen dat bedrijven compliant zijn. De bsabedrijfsindex.nl helpt bedrijven vast te stellen of ze over het juiste aantal licenties beschikken doordat ze eerder een software license statement hebben afgegeven aan de BSA. Daarnaast biedt deze index gedetailleerde bedrijfsgegevens, hulpmiddelen en kanalen om met de BSA in contact te komen.

####

Noot voor de redactie
Link naar YouTube-video: http://www.youtube.com/watch?v=om3HCfkYCM8&feature=youtu.be

Over BSA | The Software Alliance
BSA | The Software Alliance (www.bsa.org) is de belangrijkste pleitbezorger van de software-industrie ter wereld. De aangesloten leden van de BSA investeren jaarlijks miljarden dollars in de ontwikkeling van softwareoplossingen die de economie stimuleren en het moderne leven verbeteren. De BSA verbreedt de horizon van de digitale wereld door relaties met internationale overheden, het naleven en afdwingen van intellectueel eigendom, en onderwijsactiviteiten. Daarnaast vergroot de organisatie het vertrouwen in de nieuwe technologieën die deze wereld stimuleren. Meer informatie: www.bsa.org/netherlands of www.bsa.nl.

Voor meer informatie:

LVTPR
Naomi Samson/ Mels Dees
Telefoon: 030 - 65 65 070
E-mail: bsa@lvtpr.nl
Laatste van BSA | The Software Alliance
Verstreken tijd: 7 jaar en 75 dagen

Logo LVTPR
BSA | The Soft.. contact

Logo BSA | The Software Alliance

bsa.nl
BSA | The Soft.. sociaal

BSA | The Soft.. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Alleeninkt.nl
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack
Logo Techone B.V.
Logo PQR