Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (2029 dagen geleden)
PR: ItsaRep

Performr verbindt IT en commercie met real time inzicht in online performance

Actuele informatie voor e-marketeers, e-commerce managers en IT-afdelingen om gebruikerservaring van webshops en online applicaties te monitoren en te verbeteren.

Zoetermeer, 27 februari 2014. Een goede performance van webshops en online applicaties kan duizenden euro’s omzet opleveren, slechte performance kost geld. Vaak wordt een slechte performance het eerst opgemerkt door gebruikers. Alert reageren op incidenten die de prestaties beïnvloeden is dus van belang. Performr geeft een heldere, eenduidige weergave van de gebruikerservaring van een website of online applicatie. De informatie is beschikbaar voor online marketing managers, e-commerce managers, IT-managers, systeembeheerders en, indien gewenst, het hostingbedrijf.

“Online shoppers verwachten steeds meer snelheid, de gemiddelde laadtijd is tegenwoordig ongeveer 1,1 seconde. Als een drempelwaarde wordt overschreden, geeft Performr zowel de e-commerce manager als de IT-manager real time, online en mobiel een waarschuwing met details rond de waarneming,” zegt Hartger Ruijs, CEO van Computest, dat Performr ontwikkelde. “Performr kan zelfs preventief waarschuwen en incidenten voorkomen als de applicatie de vastgestelde drempelwaarden benadert.”

Online veilinghuis Troostwijk maakt gebruik van Performr om de online applicatie te monitoren. Manager IT Peter den Hollander: “Met Performr weten we snel door middel van de standaard scripts hoe de nieuwe release zich gedraagt. Ik wil niet alleen afhankelijk zijn van interne monitoring en applicatiebeheer. Je eigen indruk is altijd anders dan die van de gebruiker, en ik wil een onafhankelijke en betrouwbare weergave van de werkelijkheid.”

Homepages, transactiepagina’s en volledige klikpaden worden in Performr gemonitord ten opzichte van vooraf ingestelde responstijden. Alle gegevens zijn inzichtelijk via een online dashboard. Voor de e-commerce en online marketing managers zijn er koppelingen met Google Analytics om het effect van bezoekersaantallen zichtbaar te maken. IT-managers kunnen precies zien welke fouten op welke websitepagina’s worden gemeld, zelfs welk onderdeel op welke pagina, zoals een afbeelding, of videoclip. Performr is als SaaS-oplossing altijd online beschikbaar, ook met een mobile app.

Voor bedrijven met webshops of online bedrijfskritische applicaties is Performr een aanvulling op de system management tools die gebruikt worden door systeembeheerders en IT-afdelingen. Deze zijn veelal gericht op incident management en monitoring van de technische infrastructuur, terwijl Performr zich richt op het aspect ’gebruikerservaring‘. Daarnaast werken zowel e-commerce managers als IT-managers of systeembeheerders samen op basis van dezelfde real time informatie, die eenvoudig en overzichtelijk wordt gepresenteerd.

Voor meer informatie: www.performr.com

Noot voor de redactie:

Performr is ontwikkeld door Computest. Computest levert performancetesten op applicaties in complexe omgevingen voor de top in het Nederlandse bedrijfsleven en overheid. Het dienstenportfolio omvat stress-, load-en duurtesten alsmede DDOS en functionele testen. Tevens geeft het bedrijf advies, voert het scans en audits uit en levert het expertise op aanvraag. Met de kennis en oplossingen van Computest zijn organisaties in staat hun applicaties beter te laten functioneren en problemen te voorkomen. Het bedrijf is opgericht in 2005 en heeft ruim 50 testprofessionals in dienst.

Voor meer informatie:

Computest